Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina777
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-07-2020
Hey
Ik woon en werk in België en wil een huis kopen in Nederland met mijn Nederlandse partner, die zelf in Nederland woont en werkt.
Ik heb een eigen bedrijf in België.
Iemand advies graag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

LB. schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:30:
Ben het niet geheel met je eens, ze willen hier sowieso een huis kopen of wij daar nou gaan wonen of niet. We wonen momenteel fijn, dus hangt erg af van het huis wat ze zouden kopen of wij daar iets mee willen. Uiteraard zal ik alle mogelijkheden bevragen, daarvoor ga ik immers naar een adviseur.
Houdt rekening met belasting, wanneer je er "gratis" gaat wonen gaat de belastingdienst een schatting maken van huurprijs. En dat bedrag wordt gezien als schenking en daar moet je dan belasting over betalen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-09 20:11
Nina777 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:24:
Hey
Ik woon en werk in België en wil een huis kopen in Nederland met mijn Nederlandse partner, die zelf in Nederland woont en werkt.
Iemand advies graag?
Beetje kaping van een heel oud topic maar goed.
Huis kopen is niet zo moeilijk.
Je zal vooral voor jezelf moeten nagaan of je belasting in Nederland gaat betalen of in België blijft betalen.ook regelingen bekijken zodat je niet dubbel belasting gaat betalen. Dit gaat over jou als persoon trouwens.
Je bedrijf in België blijft gewoon belasting betalen in België.
Ik zou hier wel een financieel adviseur voor zoeken die je hier wegwijs in kan maken (en alle belasting voordeel kent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic afgesplitst omdat we idd geen topic-kaap willen. @Nina777, welkom opTweakers! Hier verwachten we van je dat je eerst zelf uit zoekt wat de mogelijkheden zijn, dat deelt en daarna om hulp of advies vraagt bij datgeve wat je niet snapt, niet kan vinden of waar je niet uitkomt. Ziu je dat alsnog willen doen?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nina777 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:24:
Hey
Iemand advies graag?
knip.

Financieel adviseur lijkt mij een goed startpunt. Dan weet je zeker dat je de juiste info krijgt,

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina777
Dank je!
Kan iemand mij een financieel adviseur aanraden die ervaring heeft met Belgisch/Nederlands dossiers?

🙏🏽

Nogmaals welkom, kun je ons eerst laten weten wat je zelf al uitgezocht hebt? Tweakers is bij uitstek geen plek waarin je, zonder zelf onderzoek gedaan te hebben, een vraag kunt stellen en een pasklaar antwoord krijgt.

[ Voor 48% gewijzigd door Ardana op 25-07-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina777
Beste Ardana

Ik heb verschillende aanvragen lopen. Omdat ik een bedrijf in België heb willen de Nederlandse banken niet helpen. De Belgische banken willen enkel hypotheek verlenen ingeval ik in België koop. Ik zou een financieel adviseur nodig hebben die gewend is om Belgen te helpen. Dat is mijn vraag hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02:34
Probeer je toch Argenta? Belgische bank die in Nederland hypotheken verstrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heb je hier al eens naar gekeken? https://www.hypotheekadvi...-nederland-vanuit-belgie/

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina777
ardana, daar is het misgelopen! We moesten €3095 betalen voor we enige duidelijkheid hadden. Mijn partner was daarmee bezig. En dit stond op mail. Tegen mij werd dit niet verteld.
Bij de aanvraag moesten we de adviseur betalen, en we hadden nog heel wat vragen. Een 3de afspraak kon niet zonder vooraf betaling. En bij afkeuring zijn we een pak geld kwijt.

Dit is dus informatie die je direct in je Topic Start had moeten zetten. Wanneer hebben jullie hem gesproken? Wat hebben jullie besproken? Hoe vaak hebben jullie hem gesproken? Welke papieren hebben jullie gekregen? Hebben jullie gevraagd naar concurrenten? Je schrijft dat je verschillende aanvragen hebt lopen. Wat voor aanvragen zijn dat? Bij welke adviseurs / instellingen heb je die lopen? Je hebt een Nederlandse partner, die zou hier ook wat meer bekend mee moeten zijn. Dus geef ons wat meer informatie, dan kunnen we je beter helpen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ardana op 26-07-2020 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

En immotheker? Heeft die geen advies voor je, die zit bij 30 banken ofzo. Vast ook wel banken die een hypotheek in Nederland willen geven.

Je kan natuurlijk ook gewoon een bankrekening in Nederland afsluiten als je daar gaat wonen. Ik ben ook veranderd naar een Belgische bank toen ik het omgekeerde deed.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 26-07-2020 11:12 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1