Toetsenbord blijft hangen na gebruik CAPS LOCK

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 21:39
Hey

Heel soms waneer ik de CAPS LOCK toets gebruik ik mijn Macbook Pro 13" 2019, blijft heel mijn toetsenbord hangen.

Ik druk op CAPS LOCK, het lampje blijft branden, maar ik kan niks meer typen en kan de CAPS LOCK ook niet meer uitzetten. Klikken met touchpad gaat wel nog.

Is er een fix voor dit probleem? En is er een manier om misschien mijn toetsenbord soort van te 'rebooten' wanneer dit nog eens gebeurt?

Merci!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om te controleren of het hardware- of softwarematig is: doe eens de Flix-test. Dat houdt in dat je een (tijdelijke) nieuwe gebruiker aanmaakt om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet. Wanneer dat zo is is het hardwarematig -> mogelijk garantie. Wanneer dat niet zo is is het softwarematig. Dit kan betekenen dat het een instelling is of dat een programma de boel dwarsboomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ONiel Als je toetsenbord problemen hebt, zou ik hem wegbrengen naar Apple.

Hiervoor is een gratis Serviceprogramma, aangezien het een bekend probleem is bij Macbooks van 2016-2019

https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks

De nieuwe 2020 modellen hebben mede daarom ook een nieuw toetsenbord waarbij die problemen verholpen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 25-07-2020 11:56 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 21:39
@sypie @Greatsword goede suggesties. Ik zal eerst eens die Flix-test doen, en indien het inderdaad een hardware-probleem is, deze binnendoen bij een Apple Store.

Ik dacht dat dit een veel meer voorkomend probleem was (met de SHIFT-toets specifiek) en ik hier nog mensen met het probleem zou tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Greatsword schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:54:
@ONiel Als je toetsenbord problemen hebt, zou ik hem wegbrengen naar Apple.

Hiervoor is een gratis Serviceprogramma, aangezien het een bekend probleem is bij Macbooks van 2016-2019

https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks

De nieuwe 2020 modellen hebben mede daarom ook een nieuw toetsenbord waarbij die problemen verholpen zijn.
En de MacBook verkopen en een nieuwe kopen, want ze lossen het probleem niet op, ze vervangen gewoon het toetsenbord met een nieuw, wat uiteindelijk hetzelfde probleem gaat geven.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8