Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanfranco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05-2021
Werkt dit ook wanneer er geen bronsignaal via coax aanwezig is ?
Ik bedoel of dit stand alone kan werken, enkel en alleen om een ethernet verbinding via coax op te zetten zonder dat er een aanvoer moet zijn van een kabelprovider.

Beste antwoord (via johanfranco op 25-07-2020 00:48)

• Verlexia
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-08 20:05
TERW_DAN schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:34:
Volgens mij wordt het zelfs extreem lastig om er dan ook nog een TVsignaal over te kunnen gebruiken.
Met de genoemde INCA-set van Hirschmann is het juist mogelijk om het TV-signaal te behouden naast het ethernet-signaal. Die units kunnen aan de ene kant tussen de hoofdaansluiting en de verdere coax-kabel het huis in en aan de andere kant tussen de wanddoos en de TV/decoder worden geplaatst om de ethernetverbinding op te zetten. Erachter resteert dan weer gewoon het TV-signaal dat vanuit de hoofdaansluiting over dezelfde kabel wordt verstuurd.

Technische details van hoe dit wordt gecombineerd ken ik niet, maar het is dus een prima oplossing om bestaande coax-kabels multifunctioneel in te zetten als er geen mogelijkheid/behoefte tot UTP leggen is.

Wil je ethernet over coax realiseren in meerdere ruimtes met deze oplossing, dan bestaat er voor zover ik weet ook een hiervoor bestemde splitter van Hirschmann. Of je zet voor iedere ruimte een los paar in, zodat je ook werkelijk een ethernetkabel per ruimte kunt patchen.

Zonder meesturen van een TV-signaal werkt deze oplossing ook en dit is dus onafhankelijk van of er überhaupt TV over coax beschikbaar is.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hele idee van deze dingen is dat je je coaxkabel gebruikt voor ethernet. Volgens mij wordt het zelfs extreem lastig om er dan ook nog een TVsignaal over te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze MOCA sets staan volledig los van een eventuele kabelprovider of aanwezige kabelsignaal. Het zorgt er alleen voor dat je jouw ethernet om kan zetten naar een signaal wat over coax gestuurd kan worden. Het zorgt er dus alleen voordat het van 8 aders naar een enkele ader, en aan de andere kant weer andersom gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mart3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Heb deze dingen zelf, werkt perfect! Zowel met digitale tv als zonder aanvoer.

[ Voor 36% gewijzigd door mart3 op 25-07-2020 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanfranco
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05-2021
Het hele idee van deze dingen is dat je je coaxkabel gebruikt voor ethernet. Volgens mij wordt het zelfs extreem lastig om er dan ook nog een TVsignaal over te kunnen gebruiken.
Volgens de specificaties kan je perfect alle frequenties van de analoge en digitale kanalen mee transporteren.
Vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder kan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Verlexia
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-08 20:05
Volgens mij wordt het zelfs extreem lastig om er dan ook nog een TVsignaal over te kunnen gebruiken.
Met de genoemde INCA-set van Hirschmann is het juist mogelijk om het TV-signaal te behouden naast het ethernet-signaal. Die units kunnen aan de ene kant tussen de hoofdaansluiting en de verdere coax-kabel het huis in en aan de andere kant tussen de wanddoos en de TV/decoder worden geplaatst om de ethernetverbinding op te zetten. Erachter resteert dan weer gewoon het TV-signaal dat vanuit de hoofdaansluiting over dezelfde kabel wordt verstuurd.

Technische details van hoe dit wordt gecombineerd ken ik niet, maar het is dus een prima oplossing om bestaande coax-kabels multifunctioneel in te zetten als er geen mogelijkheid/behoefte tot UTP leggen is.

Wil je ethernet over coax realiseren in meerdere ruimtes met deze oplossing, dan bestaat er voor zover ik weet ook een hiervoor bestemde splitter van Hirschmann. Of je zet voor iedere ruimte een los paar in, zodat je ook werkelijk een ethernetkabel per ruimte kunt patchen.

Zonder meesturen van een TV-signaal werkt deze oplossing ook en dit is dus onafhankelijk van of er überhaupt TV over coax beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hkoster1
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:07
johanfranco schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 00:25:
[...]

Volgens de specificaties kan je perfect alle frequenties van de analoge en digitale kanalen mee transporteren.
Vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder kan.
Ja, het kan ook zonder - zo gebruik ik het ook. De coax-kabel gaat in beide gevallen in de poort die op de achterkant van de INCA als MOCA is gelabeld, de andere poort blijft ongebruikt (ook geen afsluitweerstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Zover ik weet zit het ethernet signaal op de onderkant van de frequentie band.
Het tv signaal zit daar weer boven en radio zit daar weer boven.
Het wordt ook op veel campings gebruikt om als aanvoer te dienen voor WiFi masten of om zowel TV als internet te kunnen aanbieden in chaletjes en huisjes.

Veelal werkt dit met een master (aan de voorkant). Deze zet het ethernet signaal en coax signaal op de kabel en overal op het park zijn slave units die het signaal er weer af halen. \

Het setje wat TS aangeeft is eigenlijk hetzelfde principe maar dan voor thuis en niet bedoeld om bijvoorbeeld 50 slave units achter de hoofd unit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:58
Dat is gewoon 100% onjuist. Tv signaal & ethernet kunnen prima samen.

[ Voor 6% gewijzigd door upje op 26-07-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

upje schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Dat is gewoon 100% onjuist. Tv signaal & ethernet kunnen prima samen.
I stand corrected. Ik kende MoCa alleen als input zonder TVsignaal, blijkbaar kan dat tegenwoordig dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NL_Scratch schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:07:
Zover ik weet zit het ethernet signaal op de onderkant van de frequentie band.
Het tv signaal zit daar weer boven en radio zit daar weer boven.
Exact andersom. Radio zit tussen 85MHz en 110MHz, TV en DOCSIS voor kabelinternet tussen 116 en 868MHz, al verschilt exacte verdeling tussen providers en graad van digitalisering. MoCA kan op verschillende frequenties werken, maar meeste sets als deze zitten tussen 1150MHz en 1350MHz, dus ver boven radio, TV en huidige kabelinternet.
Het wordt ook op veel campings gebruikt om als aanvoer te dienen voor WiFi masten of om zowel TV als internet te kunnen aanbieden in chaletjes en huisjes.

Veelal werkt dit met een master (aan de voorkant). Deze zet het ethernet signaal en coax signaal op de kabel en overal op het park zijn slave units die het signaal er weer af halen.
Dat is dan andere techniek aangezien MoCA eigenlijk alleen gelijkwaardige peers kent. Mogelijk heb jij het over G.hn, een technologie die zowel op powerline als over coax ingezet kan worden. Dat gaat dan tussen de 1.8MHz en 80MHz, dus inderdaad onder radio en TV. In NL kom je het bij consumenten nauwelijks tegen omdat het pal bovenop DOCSIS upstream (24-65MHz) zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1