Advies upgrade ssd/ram of volledige upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-01 17:19
Ik zoek een?

Ik heb een Asus s510 laptop met 8gb ram ( tot 16gb mogelijk) , een i7 8th gen en een 256gb SSD. Ik begin in september met een HBO informatica in Leiden.
Ik heb de vraag, is het nuttig om deze laptop up te graden qua ram en ssd, of kan ik beter later voor een nieuwe laptop gaan?. En of het mogelijk is om een windows installatie over te hevelen van de oude ssd naar de nieuwe

Wat is je budget?

Zo nodig 100 euro voor een kleine upgrade , of later meer voor een nieuwe laptop

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik ga het vooral gebruiken voor programmeren, SQL, Python en PHP en later ook JAVA
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door pretraket op 24-07-2020 22:47 ]

Alle reacties

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-01 23:33
Je kan je ssd copyen, maar daarvoor heb je een usb naar SATA device nodig. Maar je moet echt eerst eens kijken wat voor ssd er in je pc zit en daar een usb adapter voor kopen. Samsung heeft daar zelfs een cioy programma voor.

16gb ram laat je meer programma’s tegelijkertijd draaien, dus zal je minder snel moeten swappen, dus zal je pc niet echt sneller laten opstarten, maar hij zal minder traag worden bij gebruik, omdat je meer dingen tegelijkertijd kan doen

Voor te programmeren heb je echt geen nieuwe laptop nodig, zeker niet voor Python en php. Java is nog wat anders aangezien je echt gaat compilen, maar ten opzichte van 20 jaar geleden valt dat nu wel allemaal mee.

[ Voor 18% gewijzigd door cricque op 26-07-2020 14:32 ]

pvoutput

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-01 17:19
cricque schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:52:
Je kan je ssd copyen, maar daarvoor heb je een usb naar SATA device nodig. Maar je moet echt eerst eens kijken wat voor ssd er in je pc zit en daar een usb adapter voor kopen. Samsung heeft daar zelfs een Cody programma voor.

16gb ram laat je meer programma’s tegelijkertijd draaien, dus zal je minder snel moeten stappen, dus zal je pc niet echt sneller laten opstarten, maar hij zal minder traag worden bij gebruik, omdat je meer dingen tegelijkertijd kan doen

Voor te programmeren heb je echt geen nieuwe laptop nodig, zeker niet voor Python en php. Java is nog wat anders aangezien je echt gaat compilen, maar ten opzichte van 20 jaar geleden valt dat nu wel allemaal mee.
Yes bedankt! , ja inderdaad het enige waar ik tot zo ver echt last van heb tijdens het coden is dat de opslag als zeer weinig aanvoelt, vooral nu ik wat meer projectjes er op heb staan. Bedankt voor de hulp!