Beste oplossing voor een surround set icm sonos amp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaso
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-12-2021
Goede avond,

Tweakers is echt mijn go-to site (zonnepanelen, elektrische auto's, laptops ed), ik doe onwijs veel kennis op dankzij jullie. Hopelijk kunnen jullie me wederom helpen :)

[Disclaimer]Ik heb best wel een hekel aan draden en snoeren, daarom heb ik onze vorige surroundset weggedaan en hebben we jaren gewoon naar de TV gekeken zonder extra speakers 8)7 [/Disclaimer]

We kunnen daarom eigenlijk vanaf scratch een surround set gaan opbouwen. Ik ben niet zo technisch dus ik dacht ik sluit een sonos amp met 4 sonos ones aan op mijn televisie en dan zit ik gebakken. Maar volgens mij werkt dit niet, althans ik heb nu 2 boxen gekocht en de amp en ik probeer ze aan te sluiten op onze tv (samsung ue48ju7000) en dan lijkt de amp de 2 boxen 'automatisch' als rear boxen te bestempelen.

En dan lijkt hij de voorste 2 boxen te missen. Kan ik die 2 boxen niet als voorste boxen aanmerken? Ik heb 2 boxen gekocht om te beginnen, want ik ben dus nogal een nooobbbb en als het dan niet lukt...

Ik weet 99% zeker dat de aansluiting met de TV klopt. De TV herkent de amp (hdmi 4 geeft beeld) en hij zit ook aangesloten op de Hdmi ARC. Daarnaast lijkt hij connectie te maken via 'anynet', maar krijg ik bij de stap erna (het aansluiten van de boxen errors).

Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcU97qCHljeWNf7_Cg9HB5YqAi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXlJ6DkyDoReIc0J12VL9Del.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1U8_pUJS_QWA2RH370RrNGgRwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9X4E5sbQLnFmWYe1bodHi1GA.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is mijn vraag: kan de surround set uberhaupt werken met een amp en 4x sonos one? Of moet ik een subwoofer/beam oid erbij hebben?

Alles via google en sonos wijst naar de app / geluidsinstellingen van de tv maar die staan 99,9% zeker goed..

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 13:48

Lancer

What the......

Volgens mij zijn de hoofdspeakers op een Amp bedrade speakers en eventuele draadloze speakers altijd het achterkanaal.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaso
Dus de sonos amp is eigenlijk een oplossing voor andere boxen dan die van sonos zelf (tenzij je de ceiling of wall speakers neemt)?

Kun je een andere goede oplossing voor mij aanraden, want ik wil niet allemaal draden moeten trekken naar de versterker/amp toe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De beoogde setup is naar mijn weten helemaal niet mogelijk. Op die Amp sluit je 2 reguliere speakers aan. En eventueel 2x een One als achter-speaker.

Maar wat is het verschil... Stel dat je aan de voorkant wel One speakers kon plaatsen, dan moest je ze voorzien van stroom. Een setje normale speakers sluit je aan met een dunne speakerkabel. In beide varianten zul je dus iets moeten aanleggen.

Ik zou zeggen, zoek een leuk setje boekenplankspeakers er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaso
Hmmm :/

Is het verschil niet dat ze nu naar de amp moeten en anders gewoon stroom konden krijgen? De amp ligt op een redelijk onhandige plek (dicht bij de tv in een kast), terwijl stroom een veel kleiner probleem is (of zie ik dat verkeerd?)?

Nog een noobvraag: wat versta je onder boekenplankspeakers?

[ Voor 5% gewijzigd door Jovaso op 24-07-2020 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:06
AMP is een stereoversterker die met Sonos integreert. Hij stuurt dus normale (niet-Sonos) boxen aan, dat setje verandert dan dus in een Sonos-setje. Als je een meerkanaals-set wilt maken met een AMP dan moet je 2 normale speakers aansluiten (dat worden dan links- en rechtsvoor) en 2 losse Sonos speakers als rears. Je kunt er ook nog een Sonos Sub aan toevoegen. Hoe het met de center-speaker moet in deze setup weet ik niet.

De meeste mensen die op deze manier meerkanaalsgeluid willen maken met Sonos kopen een soundbar, die neemt dan links, midden en rechtsvoor voor z'n rekening en vullen dat aan met 2x Sonos One als rear en een Sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaso
Thanks allemaal, ik ga 1) de arc aanschaffen en de amp retourneren of 2) andere boxen met een draadje kopen en die aansluiten op de AMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Jovaso schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:39:
Is het verschil niet dat ze nu naar de amp moeten en anders gewoon stroom konden krijgen? De amp ligt op een redelijk onhandige plek (dicht bij de tv in een kast), terwijl stroom een veel kleiner probleem is (of zie ik dat verkeerd?)?
Het zal per situatie verschillen natuurlijk maar je moet maar net toevallig stopcontacten beschikbaar hebben op de juiste plekken. Speaker kabels kun je overal naar toe brengen. Dat die Amp in een kast staat maakt dan niets uit.
Nog een noobvraag: wat versta je onder boekenplankspeakers?
https://tweakers.net/spea...HRZYo6SVbSSqbmRgVJsbW0tAA
Jovaso schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:29:
Thanks allemaal, ik ga 1) de arc aanschaffen en de amp retourneren of 2) andere boxen met een draadje kopen en die aansluiten op de AMP.
Qua geluid zou ik voor de speakers kiezen. Qua eenvoud en beperken van kabels, is de soundbar het handigst. Laat nog eens horen wat het geworden is.
Pagina: 1