Vraag over powerline adapters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winggie
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-08 22:01
Hallo allemaal. Ik heb een paar topics gelezen over powerline adapters en ik ben tot de conclusie gekomen dat het een beetje hit-or-miss is met deze dingen. Mijn vraag is: als het een miss is, is het dan vooral je download en uploadsnelheid die eronder lijden of ook je ping?

Edit: Oke dankjewel allemaal voor de info!

[ Voor 7% gewijzigd door Winggie op 25-07-2020 15:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:14
Connectie die weg valt. Gedurende korte spikes. Gezien je om pings vraagt: niet echt aan te raden voor gamen. WiFi versterker werkt dan nog beter...

Snelheid down en up zijn wel goed, maar vallen dus ook soms heel kort weg.

Das iig mijn ervaring met 3 verschillende powerlines

[ Voor 31% gewijzigd door Cyriel85 op 24-07-2020 16:54 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Kan van alles zijn. Kan zelfs zijn dat ze niet eens goed connecten.

Of dat de connectie vaak wegvalt.

Zelf gebruik ik ook een powerline voor naar de server naar boven.
Die heeft geen last van slechte pings oid. Downloaden gaat gewoon met 95mbps (op een lijn van 100).
En de connectie via powerline naar NAS is ook prima.

Maar als je pech hebt dan is het geen fijn alternatief.
Dan beter kijken hoe je je Wifi kunt verbeteren. Of een kabel trekken.

ps: heb devolo 1200+ (die snelheid haal je nooit). Zijn idd wat duurder dan andere. maar hier in huis heb ik er goede ervaringen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 24-07-2020 17:00 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 13:50

De Nelis

en anders maar niet...

Het stroomnet is niet stabiel, hierdoor fluctueert de verbinding aardig. Als je afhankelijk van upload en goede ping is het inderdaad geen aanrader.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:34
Stroomnet is niet zo stabiel als vroeger, dat komt door de ledlampen (meestal slechte filters) waardoor er een hoop rotzooi op zit, en al die transformaters/voedingen zoals telefoon etc.

Beste is kabel trekken of WiFi verbeteren, in algemeen zijn de AC routers met antennes (minimaal 2x2 mimo) prima, ga niet met versterkers kliederen maar trek dan een kabel en hang elders een AP erbij op.

Ik heb hier een Router (wel rond 150e) WiFi AX 2x2 Mimo wat verrassend ver komt in huis (provider router kwam nog niet eens 1 verdieping hoger dus die is vervangen, en de tuin kon ik al helemaal vergeten.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_evil08 op 24-07-2020 16:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 17:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik heb een aantal goedkope powerline adapters geprobeerd maar die waren allemaal waardeloos. Uiteindelijk bleek de duurder Devolo D1200+ een succes, de verbinding is snel en erg stabiel.

Wanneer je de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken dan is dat natuurlijk het goedkoopst en het beste.

[ Voor 22% gewijzigd door revolution-nl op 24-07-2020 17:00 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:16
Bij werkt het op sommige groepen aardig tot goed, op andere slecht. De tv werkt er uitstekend op, de pc boven kent wel eens internetverstoringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 09:00
Ik gebruik er nu een voor naar de AP in de schuur, voor WiFi in de tuin als het mooi weer is (verdraaid dubbelglas blokkeert alles van binnen naar buiten).

Verbinding was instabiel toen beide kanten van de powerline op een andere groep zaten. Nu zitten ze op dezelfde groep en draait het als een zonnetje.

In mijn vorige woning verbond ditzelfde ding mijn pc met bedraad netwerk, en had met gamen geen enkel probleem.

Maar zoals anderen al aangeven: your mileage may vary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:38
mr_evil08 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:57:
Stroomnet is niet zo stabiel als vroeger, dat komt door de ledlampen (meestal slechte filters) waardoor er een hoop rotzooi op zit, en al die transformaters/voedingen zoals telefoon etc.
Inderdaad , vooral slechte voedingstransformators kunnen de performance van powerline-adapters helemaal onderuit halen is mijn ervaring ook.
Met een powerline monitor (Powerline tool van TP-link bijvoorbeeld) kan je de invloed goed zien die slechte voedingen/stekkers op de verbinding hebben, omwisselen/verplaatsen van adapters/stekkers kan dan veel schelen.
Zelf gebruik ik hier (als aanvulling op bedraad en Wifi) een combinatie van 500/600 Mbps T-Plink/Devolo-KPN/Fritz! adapters (kringloop :)), in de praktijk haal je dan maximaal ongeveer de helft ~250-300 Mbps
Pagina: 1