Aannemer nodig voor deze klussen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Het is misschien een beetje een stomme vraag, maar wij hebben een andere woning gekocht (bouwjaar 2006) waar het een en ander aan moet gebeuren.

Wat er moet gebeuren:
-vloerverwarming beneden aanleggen en radiotoren verwijderen;
- door de gehele woning nieuwe vloeren leggen
- een aantal muurtjes verwijderen en een nieuw muurtje plaatsen;
- nieuwe keuken plaatsen;
- gehele woning stucken en daarna schilderen (nu voorzien van spachtelputz);
- vliering verwijderen;
- dakkapel plaatsen en een aantal nieuwe muren op zolder zetten.
- het glas in 2 ramen vervangen

Is het de moeite waard om hier een aannemer voor te zoeken of kan ik beter voor elk onderdeel zelf op zoek gaan naar een vakman daarvoor?

(Oh zelf heb ik 2 linkerhanden en kan ik niet zoveel ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03
Door de aannemer:
-vloerverwarming beneden aanleggen en radiotoren verwijderen;
- door de gehele woning nieuwe vloeren leggen
- een aantal muurtjes verwijderen en een nieuw muurtje plaatsen;
- vliering verwijderen;
- dakkapel plaatsen en een aantal nieuwe muren op zolder zetten.
- het glas in 2 ramen vervangen

Keukenleverancier
- nieuwe keuken plaatsen;

Schilders/stucadoorsbedrijf:
- gehele woning stucken en daarna schilderen (nu voorzien van spachtelputz);

Je zou ook aan de aannemer kunnen vragen of hij ook alles kan doen, offertes opvragen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:02
Je kan eventueel een "klusbedrijf" inschakelen. Die kunnen veel van je werkzaamheden oppakken. En waarschijnlijk hebben die ook wel goede contacten met een stukadoor en/of schilder. Maar dan zul je eventueel zelf wel wat planwerk samen moeten doen met het klusbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 21:51
Gijsje22 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:22:
(Oh zelf heb ik 2 linkerhanden en kan ik niet zoveel ;) )
Als tweaker zijnde zou je dan eens kunnen verdiepen hierin. De grootste kostenposten zijn werkuren van vaklieden (uit ervaring is dit 2/3 van de totaalprijs). Dus wil je ergens op besparen & iets leren dan zou ik zelf de volgende klussen zelf doen;

* muren verwijderen + plaatsen
* schilderen (kom op, dit kan iedereen)
* vliering verwijderen

Zelf een nieuwe keuken plaatsen zou ik ook spannend vinden. Twee jaar geleden heb ik onze eigen keuken gerenoveerd. Zelf leren tegelzetten bijvoorbeeld.

Anyway, succes :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

Waarom wordt schilderen toch altijd zo onderschat?
Je ziet direct of er een professionele schilder aan de gang is geweest of een hobbybobber.

(NB Ik ben zelf geen schilder, maar een schilder maakt of breekt het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:16
MLLL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:49:
Je ziet direct of er een professionele schilder aan de gang is geweest of een hobbybobber.

Kosten/baten dingetje. Ik ben het helemaal met je eens dat je de kwaliteit van een professionele schilder bijna altijd terug ziet, maar niet iedereen vindt dat belangrijk als je er een bak geld mee kunt besparen. Dat moet dan wel enkel gelden voor wanneer het enkel esthetisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Ha bedankt voor de tips tot zover. T.a.v. Het schilderen, een muurtje lukt me nog wel, maar ik heb geen zin/tijd om het hele huis binnen van onder tot boven te schilderen, dus ook dat laat ik doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gijsje22 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:02:
Ha bedankt voor de tips tot zover. T.a.v. Het schilderen, een muurtje lukt me nog wel, maar ik heb geen zin/tijd om het hele huis binnen van onder tot boven te schilderen, dus ook dat laat ik doen :)
Prima natuurlijk, als je daar ook kozijnen/deuren mee bedoelt en alle muren buiten natte ruimtes, dan moet je niet gek opkijken wanneer je daar een dikke €5000 aan kwijt bent. En dan heb ik het alleen over binnen. Gerust hetzelfde bedrag voor de stucadoor.

Als gemak het doel is, besteed je alles behalve de keukenplaatsing uit aan een aannemer. Geen gezeur over niet haakse of slecht gezette of niet geprimerde muren voor jou, maar voor de aannemer. Een beetje aannemer zit het komend half jaar wel vol overigens, dus ik hoop dat je geen haast bent. Ergens tussen de 50 en 80K ben je voor het lijstje in de topicstart wel kwijt voor een gemiddelde eengezinswoning, inclusief een normale keuken.

[ Voor 31% gewijzigd door FirePuma142 op 24-07-2020 17:12 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:04
Voor wanneer moet het eea gebeuren? De bouwers die ik ken hebben het allemaal retedruk, dus ik reken op denk ik wel een half jaar voordat het uberhaupt af is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

waarbij gezegd dient te worden dat het feit dat de schilder zijn vak professioneel beoefent niets zegt over zijn professionaliteit. Vraag maar aan @PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Planning is dat ze in februari 2021 aan de slag zouden moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:41

MLLL

Palm Treo 650

P.O. Box schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:45:
[...]

waarbij gezegd dient te worden dat het feit dat de schilder zijn vak professioneel beoefent niets zegt over zijn professionaliteit. Vraag maar aan @PWM
Mond tot mond reclame doet wonderen.

Niet een clown via Werkspot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

My 2 cents; tegenwoordig met de kwaliteit van het verf en alle mogelijkheden tot voorstrijk-werk wat je kunt doen, zie ik dat verschil niet meer. Maar goed, misschien ben ik dan niet objectief omdat ik het wel zelf heb gedaan :+

Overigens weet ik niet of ik onder hobbybobber val omdat ik het nu toch al relatief vaak heb gedaan.

Iets meer on topic. ik zou het zelf doen zoals @Lelletje aangeeft. Waarbij heel misschien ik het glas ook zelf via een glaszetter los laat doen en niet via een aannemer. Even afhankelijk van prijs e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

De vraag die je jezelf kan stellen is of je eventuele problemen in de planning en uitvoering wil/kan oplossen. Dat is een beetje de rol van de aannemer die ik nog weinig in dit topic voorbij heb zien komen.

En dan bedoel ik bijvoorbeeld een loodgieter die een paar weken voor de start de klus terug geeft, waardoor de stukadoor niet kan starten omdat de radiators nog aan de wand hangen. Lukt het daardoor nog om de oorspronkelijk planning aan te houden en kan iedereen nog wel als je de planning een week wilt verschuiven.

Zijn voorbeelden die helaas regelmatig voorkomen en zeker nu iedereen zo enorm druk is de laatste tijd.

[ Voor 53% gewijzigd door realsoft op 25-07-2020 15:03 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:40
Aannemer is natuurlijk gemakkelijk. Die kent de mensen met wie hij samenwerkt en alles vloeit als het goed is mooi in elkaar over.
Wij hebben zelf een aannemer voor de badkamer en 2 toiletruimtes. Die doet ook de elektra her en der en plaatst ook een waterontharder.

Zelf hebben we een stukadoor en een schilder geregeld voor 300m2 sausklaar stucwerk en 300m2 latexspuiten. Ook de vloer wordt bij ons opgeschuurd en in de olie gezet.
Kost een hoop centen maar ook wij laten het liever doen, zodat het mooi strak en egaal is. Daarnaast werken we beide fulltime en kunnen we niet ‘even tussendoor’ deze werkzaamheden uitvoeren in september.

Zelf doen we wel:
- Oude vloeren en lijmresten verwijderen op de gehele bovenverdieping
- Laminaatvloer leggen gehele bovenverdieping
- Plinten zetten op zowel de boven- als de benedenverdieping

Wellicht zou je zelf één of twee dingen kunnen uitkiezen die je zelf doet? Aannemer zal je denk ik aardig wat geld kosten voor alle klussen die je wilt laten uitvoeren. Maar is wel het makkelijkst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 30-05 08:47

FJ Cruiser

Sand Ladder

remzor schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 14:56:
Aannemer is natuurlijk gemakkelijk. Die kent de mensen met wie hij samenwerkt en alles vloeit als het goed is mooi in elkaar over.
Wij hebben zelf een aannemer voor de badkamer en 2 toiletruimtes. Die doet ook de elektra her en der en plaatst ook een waterontharder.

Zelf hebben we een stukadoor en een schilder geregeld voor 300m2 sausklaar stucwerk en 300m2 latexspuiten. Ook de vloer wordt bij ons opgeschuurd en in de olie gezet.
Kost een hoop centen maar ook wij laten het liever doen, zodat het mooi strak en egaal is. Daarnaast werken we beide fulltime en kunnen we niet ‘even tussendoor’ deze werkzaamheden uitvoeren in september.

Zelf doen we wel:
- Oude vloeren en lijmresten verwijderen op de gehele bovenverdieping
- Laminaatvloer leggen gehele bovenverdieping
- Plinten zetten op zowel de boven- als de benedenverdieping

Wellicht zou je zelf één of twee dingen kunnen uitkiezen die je zelf doet? Aannemer zal je denk ik aardig wat geld kosten voor alle klussen die je wilt laten uitvoeren. Maar is wel het makkelijkst..
Hi Remzor,
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor a) de stukadoor per m2 en b) het latex spuiten per m2. Ook hoeveel tijd dit in beslag heeft genomen. Wij zijn nu bezig met ons nieuwbouwhuis en wat referentie prijzen zou mooi zijn. Dank!

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
FJ Cruiser schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:00:
[...]

Hi Remzor,
Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor a) de stukadoor per m2 en b) het latex spuiten per m2. Ook hoeveel tijd dit in beslag heeft genomen. Wij zijn nu bezig met ons nieuwbouwhuis en wat referentie prijzen zou mooi zijn. Dank!
Je hebt pb om dit topic niet te kapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Niet online
Ha @remzor Remzor, daar ben ik ook wel benieuwd naar!

[ Voor 10% gewijzigd door Gijsje22 op 25-07-2020 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 20:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

The Realone schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Kosten/baten dingetje. Ik ben het helemaal met je eens dat je de kwaliteit van een professionele schilder bijna altijd terug ziet, maar niet iedereen vindt dat belangrijk als je er een bak geld mee kunt besparen. Dat moet dan wel enkel gelden voor wanneer het enkel esthetisch is.
Wij hebben toevallig net ons huis laten schilderen, maar als ik het verschil zie tussen wat een professionele schilder oplevert, en wat de hobbybob aan de overkant er op smeert, ben ik blij dat ik een professional heb laten komen.

Voor wat betreft de klussen waar e TS het over heeft: Huur een allround klusbedrijf in. Deze kunnen zelf meestal een heleboel, en als ze iets niet kunnen, weten ze wel iemand die het wel kan. Daar kan je zelf niet tegenop klussen, zeker niet met 2 linkerhanden (heb ik zelf ook). Keuken zou ik gewoon laten plaatsen door de keukenboer.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Gijsje22 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:52:
Planning is dat ze in februari 2021 aan de slag zouden moeten.
Als je een beetje speling hebt en het ook in januari kan dan kun je misschien wel een redelijke deal maken met beginnen tussen X en X of oplevering voor X.
Als het een strenge winter (lees veel vorstdagen) wordt is een aannemer blij met veel binnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 14:25
Toen mijn ouders een nieuw huis kochten en gingen opknappen hebben wij vooral dingen als slopen, graven en ander voorbereidend werk zelf gedaan en was in overleg met de aannemer. Dit kan je gemakkelijk duizenden euro's besparen en echt kennis hoef je niet te hebben (let er wel op dat je niet zomaar een draagmuur weg sloopt). Schilderen en stucen op de beneden verdieping hebben wij toen laten doen door een professional omdat dit toch een beetje het visite kaartje van je huis is. Boven hebben we wel gewoon zelf geschilderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
Gijsje22 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 15:50:
Ha @remzor Remzor, daar ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik heb @FJ Cruiser dit gestuurd:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 18:40
Je kan een aannemer zoeken maar de beste man besteed een hoop van deze werkzaamheden ook gewoon weer uit en zet er minimaal 10% tussen.
Zelf betrouwbare partijen zoeken en deze ook nog eens strak in de planning zetten is voor een leek een hele uitdaging waarbij voor velen die iets/veel duurdere aannemer een veiligere keuze is.
Pagina: 1