Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doqn
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-01-2023
Hi Tweakers,

Ik wil jullie graag om hulp vragen. Ik weet zelf niet veel van pc's af, maar heb toch een vermoeden dat er iets niets klopt in mijn pc. De temperatuur van mijn CPU is mij erg opgevallen. Mijn pc wordt bijna een verwarming als ik er zware spellen op speel bijv. Red dead remeption 2. Ik heb hem zien peaken op 99C.

Op idle is hij zelf heel erg hoog wat zeker niet hoort. Dan is hij rond de 65C-70C. Ik heb vandaag de koelpasta vervangen en de Thermal Grizzly Hydronaut - Thermische pasta op gesmeerd in een kruis vorm, BIOS geupdated en de fans op 100% gezet en nog steeds geen verschil! 8)7 8)7

Graag zou ik willen mijn temperaturen te verlagen, om schade op mijn CPU te voorkomen.

Zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem?

Ik hoor graag van jullie!

2 screens van idle.

Een screen van mn specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Mist nog wat info in je post;
-welke koeler?
-welke software gebruik je om de temperaturen uit te lezen? (sommige zijn berucht vanwege foute waardes, Speedfan en Speccy hebben het vaker fout dan goed om maar wat te noemen)

Vanuitgaande dat de waardes kloppen, als je temperaturen hebt van 99ºC, ongeacht welke processor je hebt, zit de koeler gewoon niet goed vast.
Kapotte temperatuur sensor kan ook, maar dat komt niet vaak voor.

Kun je vanalles doen (koelpasta, updates, etc) maar zo lang zo'n ding geen goed contant maakt gaan die temperaturen niet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

De Nelis

en anders maar niet...

Doqn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:09:
2 screens van idle.

Een screen van mn specs.
Je screenshots doen het ook niet.

Post ook even de rest van je hardware, kan nuttig zijn voor het vervolg.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
In dit soort gevallen is 9 van de 10 keer een slecht contact van de koeler op de processor de boosdoener.

Haal hem er eens af en kijk of de pasta die je er tussen hebt gesmeerd er goed verdeeld en dun ertussen zit.
Toevallig niet vergeten enig beschermfolie te verwijderen van de koeler zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Met welk programma lees je de temperatuur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoZx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 14:37
99graden is niet zo best. Zelf heb ik ook een ryzen 7 2700x en mijn temp bij load komt niet boven de 65 graden. Zelfs bij zware games zoals rdr2 of death stranding. Hoelang heb je deze processor al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-05 16:34
Ik heb ook al een tijdje een AMD Ryzen 2700X maar die heeft dus ook veel te hoge temperaturen, met boinc berekeningen schiet ie uit naar de 80 graden.
Ook was de cooler stuk en moest ik m'n oude cooler weer gebruiken, ik heb gezien dat er een low/high schakelaartje erop zit mischien dat ie op high het wel doet?
Mijn vraag is zit er vanuit de fabriek er soms een beschermplasticje op de processor wan de cooler ging er ook heel moeilijk op, alles lijkt er op dat ik een beschermplasticje over het hooft heb gezien, maar of dat zo is weet ik niet.
Anders laat ik het wel zo, de computer draait wel goed voor de rest, alleen bij belasting wordt ie erg warm. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Timsie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:48:
Ik heb ook al een tijdje een AMD Ryzen 2700X maar die heeft dus ook veel te hoge temperaturen, met boinc berekeningen schiet ie uit naar de 80 graden.
Ook was de cooler stuk en moest ik m'n oude cooler weer gebruiken, ik heb gezien dat er een low/high schakelaartje erop zit mischien dat ie op high het wel doet?
Mijn vraag is zit er vanuit de fabriek er soms een beschermplasticje op de processor wan de cooler ging er ook heel moeilijk op, alles lijkt er op dat ik een beschermplasticje over het hooft heb gezien, maar of dat zo is weet ik niet.
Anders laat ik het wel zo, de computer draait wel goed voor de rest, alleen bij belasting wordt ie erg warm. :(
80 graden is niet te warm, 99 wel. De stock koeler is ruk als je niet in een ruimte zit die altijd 20 graden of kouder is en goede afvoer van warmte in je kast hebt. Dan kan je beter een fatsoenlijke koeler halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timsie
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-05 16:34
Ja dan zal ik denk ik maar een betere cooler kopen, want nu als mijn processor 70 graden wordt begint ie al als een vliegtuig te blazen.
Ik dacht zelf dat de TIM (thermal induction material) van de processor niet goed was omdat de cooler niet goed de warmte afvoerde.
Bedank voor je reactie.
Pagina: 1