Edifier M1380 wordt niet herkend door mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimeapple
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-02-2023
Hi allemaal,

Vandaag ben ik met mijn vader op pad geweest om een nieuwe computer en boxjes te kopen voor hem. Zijn keuze is gevallen op een desktop van HP. Niet spannends, hij wil alleen wat 'internetten' en muziek luisteren. Hiervoor hebben we een Edifier M1380 gekocht. Dit zijn twee boxjes die via een rode en een witte kabel aangesloten worden op de subwoofer. Deze heeft een groene kabel die naar de achterkant van de PC loopt.

Echter lukt het me niet om muziek uit de boxjes te krijgen. Het lijkt alsof de PC de boxjes niet herkend.
Via het configuratiescherm => hardware en geluiden => audio apparaten beheren kan ik zien welke de computer herkend. Hier staan echter alleen maar de Realtek variant en voor zo ver ik kon vinden op internet is dit de interne geluidsapparatuur. Maar de nieuwe box van mijn vader staat er dus niet tussen.

Heeft een van jullie misschien enig idee hoe ik deze hier zichtbaar kan krijgen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Pimeapple op 27-07-2020 20:08)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
Je kunt nog even naar https://support.hp.com/nl-nl/drivers gaan. Daar het model desktop opzoeken en de audio drivers downloaden en installeren.

Al denk ik dat er ergens een programma is dat de uitgang gedempt houdt. Het is even zoeken welke programma of instelling dit doet.

Maar mijn ervaring met HP's is dat ze het altijd goed doen met de drivers vanaf de HP site.

Ik heb zelf een HP Z2 G4 SFF desktop met dezelfde speakerset. Niet toevallig de mute knop op de afstandsbediening van de speakerset ingedrukt?

[ Voor 16% gewijzigd door pporrio op 24-07-2020 23:33 ]

Mijn platencollectie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sluit eens een koptelefoon aan op de groene uitgang op de pc. Werkt dat wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Komt er wel geluid uit de speaker aan de voorkant van de desktop? Zo ja, dan detecteert de driver van de geluidskaart niet dat er een externe speaker is aangesloten.

Je kunt ook nog even kijken in het startmenu of je een audioprogramma terug kunt vinden. Er kan bijvoorbeeld een programma van DTS in staan waarin de speakers uitgeschakeld staan. Is op mijn HP laptop ook regelmatig voorgekomen.

Oh ja, ik neem aan dat de aan-/uitschakelaar op de subwoofer in de aan-stand staat (just checking) ;)

[ Voor 11% gewijzigd door pporrio op 24-07-2020 17:00 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
Een geluidsset als deze zal niet perse "herkend" worden door je pc als je alleen audiokabels gebruikt om hem aan te sluiten. Sommige onboard geluidskaarten zullen een melding geven als er een stekker in een uitgang gestoken wordt, maar dat is niet altijd het geval.

Als je geen geluid hoort ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat je onboard geluidskaart (die de speakers aanstuurt) niet als standaard geselecteerd gaat. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je PC het geluid over je HDMI kabel naar je monitor stuurt en verwacht dat daar speakers in zitten. Kijk even bij je geluidsinstellingen of je onboard chip het standaard apparaat is voor de uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimeapple
dsibma schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 17:12:
Een geluidsset als deze zal niet perse "herkend" worden door je pc als je alleen audiokabels gebruikt om hem aan te sluiten. Sommige onboard geluidskaarten zullen een melding geven als er een stekker in een uitgang gestoken wordt, maar dat is niet altijd het geval.

Als je geen geluid hoort ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat je onboard geluidskaart (die de speakers aanstuurt) niet als standaard geselecteerd gaat. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je PC het geluid over je HDMI kabel naar je monitor stuurt en verwacht dat daar speakers in zitten. Kijk even bij je geluidsinstellingen of je onboard chip het standaard apparaat is voor de uitvoer.
Bedankt voor de informatie en hulp zo ver.

Met oortjes in de audiojack aan de voorkant krijg ik wel geluid. Als ik de subwoofer aansluit op de audiojack krijg ik geen geluid. Ik heb ook gezocht naar een audio programma zoals @pporrio suggereert maar dan krijg ik: 'Audio Switch" waarmee ik kan wisselen maar waarbij ik de boxen ook niet zie. En "Audio Center" waarbij de boxen ook niet zichtbaar zijn. Ik heb ook even gecheckt of de subwoofer aan stond en dat stond hij.

Echter weet ik niet zo goed hoe ik de geluidkaart moet checken @dsibma. Ik heb via Apparaatbeheer laten zoeken naar drivers maar deze waren allemaal up to date.

Misschien nog meer tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
En de groene kabel zit in de groene uitgang op de PC? Sluit die anders eens op je telefoon aan om te kijken of de speakers überhaupt geluid geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Je kunt nog even naar https://support.hp.com/nl-nl/drivers gaan. Daar het model desktop opzoeken en de audio drivers downloaden en installeren.

Al denk ik dat er ergens een programma is dat de uitgang gedempt houdt. Het is even zoeken welke programma of instelling dit doet.

Maar mijn ervaring met HP's is dat ze het altijd goed doen met de drivers vanaf de HP site.

Ik heb zelf een HP Z2 G4 SFF desktop met dezelfde speakerset. Niet toevallig de mute knop op de afstandsbediening van de speakerset ingedrukt?

[ Voor 16% gewijzigd door pporrio op 24-07-2020 23:33 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimeapple
Het was dus de muteknop. Misschien stom van mij maar zodra je de mute-knop indrukt gaat er een lampje branden naast de tekst "mute". Dus ik denk; dan staat hij op mute. Niet dus..

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden en hulp!
Pagina: 1