tanguystandaert schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:22:
Mijn vraag
... Hallo iedereen , ik heb een vraag, als ik naar telenet speedtest ga staat er dat ik 67.5mbps heb.
Maar als ik dan een spel download heb ik max 10 mbps , hoe komt dit en kan iemand me misschien helpen?
Met vriendelijke groeten
Tanguy Standaert
...
Simpelweg gezegd, de snelheid waarmee jouw verbinding geadverteerd word dat is de maximum snelheid die jouw verbinding aan kan. Dat houdt dus
niet in dat je altijd die snelheid haalt.
Stel dat jij een verbinding hebt van 100 megabit/sec. Maar je download iets bij een website die een maximale uploadsnelheid van 20 megabit/sec heeft. Dan kun je het dus nooit sneller dan 20 megabit/sec binnen krijgen.
Je kunt het niet sneller binnen krijgen dan dat de andere kant het kan aanbieden.
Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:29:
[...]
We weten nog niet eens zeker of de speedtest via een PC wordt gedaan en de download misschien wel via bijvoorbeeld een PS4. Via de wifi van mijn (original) PS4 is de draadloze verbinding om te huilen zo slecht

Ik heb zelf een PS4 Pro en een Ziggo verbinding van (maximaal) 500 megabit/sec. Ik heb bij een PlayStation speedtest nog nooit iets ook maar in de buurt gezien, terwijl mijn verbinding prima 500 megabit/sec aankan (downloads vanaf Usenet bijvoorbeeld gaan op full speed, diverse speedtests halen ook ca. 500 megabit/sec).
Het hangt inderdaad ook af van het apparaat waar je mee test en dan vervolgens hoe dat apparaat de speedtest weer uitvoert.
[
Voor 31% gewijzigd door
Wildfire op 24-07-2020 15:35
]