Downloading speed

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanguystandaert
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-06-2023
Mijn vraag
... Hallo iedereen , ik heb een vraag, als ik naar telenet speedtest ga staat er dat ik 67.5mbps heb.
Maar als ik dan een spel download heb ik max 10 mbps , hoe komt dit en kan iemand me misschien helpen?

[ Voor 183% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-07-2020 05:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Vanaf waar download je dat spel?

(hier op het forum doen we elkaar niet de groetjes ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bandbreedte-limiter in je downloadprogramma?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

De snelheid wordt bepaald door het beginpunt (server), eindpunt (jouw pc) en alles wat er tussenin zit. Dus...of de gameserver heeft een beperking, of de verbinding naar de server heeft een beperking. Je pc heb je redelijk uitgesloten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:27:
De snelheid wordt bepaald door het beginpunt (server), eindpunt (jouw pc) en alles wat er tussenin zit. Dus...of de gameserver heeft een beperking, of de verbinding naar de server heeft een beperking. Je pc heb je redelijk uitgesloten.
We weten nog niet eens zeker of de speedtest via een PC wordt gedaan en de download misschien wel via bijvoorbeeld een PS4. Via de wifi van mijn (original) PS4 is de draadloze verbinding om te huilen zo slecht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

tanguystandaert schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:22:
Mijn vraag
... Hallo iedereen , ik heb een vraag, als ik naar telenet speedtest ga staat er dat ik 67.5mbps heb.
Maar als ik dan een spel download heb ik max 10 mbps , hoe komt dit en kan iemand me misschien helpen?

Met vriendelijke groeten
Tanguy Standaert

...
Simpelweg gezegd, de snelheid waarmee jouw verbinding geadverteerd word dat is de maximum snelheid die jouw verbinding aan kan. Dat houdt dus niet in dat je altijd die snelheid haalt.

Stel dat jij een verbinding hebt van 100 megabit/sec. Maar je download iets bij een website die een maximale uploadsnelheid van 20 megabit/sec heeft. Dan kun je het dus nooit sneller dan 20 megabit/sec binnen krijgen.

Je kunt het niet sneller binnen krijgen dan dat de andere kant het kan aanbieden.

Mr_Tomatohead schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:29:
[...]

We weten nog niet eens zeker of de speedtest via een PC wordt gedaan en de download misschien wel via bijvoorbeeld een PS4. Via de wifi van mijn (original) PS4 is de draadloze verbinding om te huilen zo slecht :'(
Ik heb zelf een PS4 Pro en een Ziggo verbinding van (maximaal) 500 megabit/sec. Ik heb bij een PlayStation speedtest nog nooit iets ook maar in de buurt gezien, terwijl mijn verbinding prima 500 megabit/sec aankan (downloads vanaf Usenet bijvoorbeeld gaan op full speed, diverse speedtests halen ook ca. 500 megabit/sec).

Het hangt inderdaad ook af van het apparaat waar je mee test en dan vervolgens hoe dat apparaat de speedtest weer uitvoert.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 24-07-2020 15:35 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:24:
Vanaf waar download je dat spel?

(hier op het forum doen we elkaar niet de groetjes ;) )
En het noemen van je persoonlijke naam. ;)

Dit topic zegt mij vrij weinig, TS had niet eerst even googelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Weet je heel zeker dat je hier niet Mb/s en MB/s door elkaar zit te halen? Dat is namelijk een factor 8 verschil.

Verreweg de meeste speedtest websites werken met Megabit per seconde, terwijl de meeste download programmas het aantal MegaBytes per seconde weergeven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 22:09
tanguystandaert schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:22:
Mijn vraag

Met vriendelijke groeten
Tanguy Standaert
De speedtest = 67.5 Mb/s, dit is een andere notatie voor ~8.5 MB/s (let op de kleine b en grote B )

Als je dus een spel download met een kleine 10 MB/s komt dat wel ongeveer overeen met de speedtest. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:09

Wildfire

Joy to the world!

SmiGueL schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:46:
[...]

De speedtest = 67.5 Mb/s, dit is een andere notatie voor ~8.5 MB/s (let op de kleine b en grote B )

Als je dus een spel download met een kleine 10 MB/s komt dat wel ongeveer overeen met de speedtest. :)
Op een grote of kleine b in snelheidsnotaties moet je je niet blindstaren. Vaak wordt daar in zijn geheel niet op gelet en kan Mb/s hetzelfde betekenen als mb/s. Ik probeer me tegenwoordig dan ook aan te wennen het maar voluit te schrijven, als ik megabit/sec schrijf kan er nooit verwarring zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34
Wildfire schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59:
[...]

Op een grote of kleine b in snelheidsnotaties moet je je niet blindstaren. Vaak wordt daar in zijn geheel niet op gelet en kan Mb/s hetzelfde betekenen als mb/s. Ik probeer me tegenwoordig dan ook aan te wennen het maar voluit te schrijven, als ik megabit/sec schrijf kan er nooit verwarring zijn.
Maar in dit geval is het wel zo dat vrijwel alle speedtests mbit doen en downloadtools mbyte.

@tanguystandaert Je openingspost weghalen is not done.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

.@tanguystandaert, het leegmaken van je openingspost wordt hier niet echt gewaardeerd en is ook onnodig omdat een modje deze toch weer kan herstellen, waarvan akte :+ .

Verder ga ik er niet teveel woorden aan vuilmaken gezien je eigen gedrag en gaat dit topic dicht.

www.google.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.