Vraag

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Ik zoek een?
Nieuwe TV. Eentje die eigenlijk minstens gelijkwaardig is qua beeldkwaliteit als mijn huidige Panasonic 50CX700, maar dan een slag groter - 55 of misschien 60 inch.

Wat is je budget?
Zo laag mogelijk. OLED ligt buiten mijn prijsklasse, maar ik hoop voor maximaal 500/600 euro helemaal klaar te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb al een Apple TV 4k voor het smart gedeelte, dus daarin ben ik niet geinteresseerd. De TV moet een goede beeldkwaliteit bieden, dat is het belangrijkste. Ik ben gevoelig voor 'bang for buck'-producten; niet het beste van het beste maar wel de beste prijs/kwaliteitverhouding. Als het budget dan niet helemaal toereikend is, valt daarover te praten. Geluid maakt ook niet uit, er komt nog een soundbar oid bij. Ik game nu nog op een PS4, straks komt daar een PS5 voor in de plaats.
Oh en hij moet aan een wall-mount bevestigd kunnen worden (VESA mounting points)

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals gezegd, OLED is te duur. Ambilight vind ik heel erg mooi, dus dat zou Philips betekenen. Maar de beeldkwaliteit van mijn huidige Panasonic is eigenlijk top, dus dat merk blijft ook een kanshebber. Verder is Sony ook goed geloof ik, of geldt dat alleen voor OLED? Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste (want na een jaar is het toch al weer verouderd) dus een uitlopend model is ook prima.

Mijn shortlist nu:
Philips 58PUS6504
Philips 58PUS7304
Panasonic 58GX700
Sony KD-55XG7004

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke types zijn aan te raden? Zijn er TV's in mijn prijsklasse waarbij de beeldkwaliteit er in positieve zin bovenuit springt? Een paar jaar geleden stond Philips nou niet echt bekend om de hoge beeldkwaliteit, is dat nog steeds zo of zijn ze bijgetrokken op dat vlak?

[Voor 4% gewijzigd door Icephase op 24-07-2020 15:08]

Alle reacties

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
@Icephase Bij Panasonic toch minimaal naar de 800 serie kijken en voor andere suggesties de in andere gelijkaardige topics genoemde Hisense tv's. Qua formaat (buiten Hisense/TCL) met name naar de 58 of 60" modellen kijken voor een VA paneel.

Hier nog wat testen in deze prijsklasse:
https://nl.hardware.info/...-4k-tvs-van-50-en-55-inch
reviews: Hdr-tv's van vijftig inch - Vier modellen rond de zeshonderd euro ge...

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-12 19:47
Je huidige TV heeft randverlichting, dat is wat verlichting betreft de onderkant. Als je een scherm zoekt met directe leds en lokale dimming moet je je huidige scherm kunnen overtreffen. VA-panelen hebben de beste beeldkwaliteit, maar wat mindere kijkhoeken, een ruimte waar veel mensen onder een hoek kijken kan een argument zijn om TV met een IPS-paneel te zoeken.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Topicstarter
Jeetje, toch nog maar even laten weten wat het uiteindelijk geworden is?

Ik heb ondanks de goede adviezen hier nog even doorgespaard en een OLED gekocht. De Philips 55OLED854 is het geworden, en ik heb hier nog geen moment spijt van gehad.

Qua beeldkwaliteit écht een klap beter dan de Panasonic. En Ambilight vind ik persoonlijk echt een verrijking, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hij hangt nu bijna een jaar, nog geen problemen ook qua inbranden o.i.d.

Dus, als iemand dit topic nog opzoekt als zijn/haar 50CX700 aan vervanging toe is; doe jezelf een plezier en ga voor OLED!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:35
Denk dat je daar erg goed aan gedaan hebt.

Een tv binnen je oorspronkelijke budget was denk ik erg tegengevallen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee