NAS DS218+ en eSata WD My Book Studio 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 11:55
Mijn vraag
In het kort wil ik de externe schijf (WD My Book Studio 2, 2 schijven in RAID) aansluiten op de eSata poort van de DS218+. Zal dit werken?
En kan ik het zo installeren dat als ik de foto’s upload via de FTP dat hij deze kopieert naar de aangesloten externe schijf als backup.

Gezien ik dit jaar wegens werk 9 maanden in het buitenland verblijf wil ik een NAS installeren. Andere tips zijn zeker welkom (of links met tips). Ik probeer me nu snel in te lezen want ik heb maar een maand de tijd.
Ik overweeg dus de DS218+ met 2x 4TB.
Aan de ene kant wil ik toegang met PLEX tot al mijn films, series en muziek.
Aan de andere kant wil ik de NAS gebruiken als FTP maken om mijn foto’s te kunnen backup-pen. Momenteel heb ik alle backups op 1 PC (5 harddisks) en de belangrijke documenten en mijn foto’s op een externe schijf.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Netwerk is 200 mbit glasvezel via KPN.

Een WD My Book Studio 2 met twee harddisks

Toekomst: DS218+ met twee WD red 4TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezien dat je de esata schijf niet als uitbreiding van de interne schijven kan krijgen. Maar ik wil hem op zichzelf laten werken.

Beste antwoord (via RebornVampie op 24-07-2020 14:45)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:59
De eSata poort van een DS218+ is bedoelt om een expansiebox van Synology op aan te sluiten die je dan op dezelfde manier als de interne disken van die Nas kunt gebruiken.

Echter je kunt hem ook prima gebruiken om een externe disk met eSata aan te sluiten en dan ziet die Nas hem gewoon als een extern volume net als wanneer je een usb disk aansluit.
Echter zoals @Brahiewahiewa al opmerkte, als je device een portmultiplier bevat dan werkt het niet, dus die My Book gaat niet werken.

Je kunt hem wel via USB aansluiten, maar omdat die my book maar een USB 2.0 aansluiting heeft wordt dat wel veel trager.

En scripting hoeft niet, je kunt gewoon Synology Drive SharedSync voor realtime sync gebruiken of als je gewoon periodiek een backup wilt maken kunt je Hyper Backup gebruiken.
Allemaal gratis software van Synology.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RebornVampie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:47:
Mijn vraag
In het kort wil ik de externe schijf (WD My Book Studio 2, 2 schijven in RAID) aansluiten op de eSata poort van de DS218+. Zal dit werken?
Waarom zou het niet werken?
En kan ik het zo installeren dat als ik de foto’s upload via de FTP dat hij deze kopieert naar de aangesloten externe schijf als backup.
Ja, dat kan. Misschien niet met de ingebouwde functionaliteit, maar je kunt het altijd scripten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:38
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:09:
[...]

[...]

Ja, dat kan. Misschien niet met de ingebouwde functionaliteit, maar je kunt het altijd scripten
Dat werkt niet, de eSata poort is alleen voor de expansion unit van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:09:
[...]

[...]

https://www.synology.com/...res_with_port_multipliers

De WD My Book Studio 2 is een externe schijf met twee schijven erin. Misschien begrijp ik het verkeerd.

Qua scripten. Moet ik letterlijk een script schrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RebornVampie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:15:
[...]

https://www.synology.com/...res_with_port_multipliers

De WD My Book Studio 2 is een externe schijf met twee schijven erin. Misschien begrijp ik het verkeerd.
synology zegt dat port multipliers niet gaan werken en jouw WD heeft een port multiplier, want 2 disks
Qua scripten. Moet ik letterlijk een script schrijven?
Dus niet meer nodig want het gaat niet werken.
Overigens hoef je scripts niet letterlijk te schrijven; je kunt ze gewoon van internet plukken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Je moet hem aansluiten via de USB poort.De enige manier waarop DSM gevulde disks van derden accepteert is over USB.

Intern of via eSata kan hij alleen migreren van andere Synology installaties, of formatteren en toevoegen aan de disk pool.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
De eSata poort van een DS218+ is bedoelt om een expansiebox van Synology op aan te sluiten die je dan op dezelfde manier als de interne disken van die Nas kunt gebruiken.

Echter je kunt hem ook prima gebruiken om een externe disk met eSata aan te sluiten en dan ziet die Nas hem gewoon als een extern volume net als wanneer je een usb disk aansluit.
Echter zoals @Brahiewahiewa al opmerkte, als je device een portmultiplier bevat dan werkt het niet, dus die My Book gaat niet werken.

Je kunt hem wel via USB aansluiten, maar omdat die my book maar een USB 2.0 aansluiting heeft wordt dat wel veel trager.

En scripting hoeft niet, je kunt gewoon Synology Drive SharedSync voor realtime sync gebruiken of als je gewoon periodiek een backup wilt maken kunt je Hyper Backup gebruiken.
Allemaal gratis software van Synology.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
Ik heb ook nog een mybook studio met 1 schijf, die heeft eveneens esata. Misschien is dat slimmer om te doen! Dank je wel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Je weet nooit of WD de boel intern gewoon standaard houd en er dus ook een port multiplier in zit, maar als je hem toch al hebt kun je het gewoon proberen.

Persoonlijk zou ik gewoon de USB aansluiting gebruiken en elke nacht met Hyper Backup de files naar die My Book bijwerken.
Dat zit je niet in de weg dus als dat iets langer duurt maakt dat niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RebornVampie
Top! Echt bedankt. Binnenkort krijg ik mijn loon en ga ik ermee aan de slag. Gaat fijn voelen om alles te kunnen backuppen en toegang tot te hebben op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zou in ieder geval dan ook de Synology VPN server gebruiken, dan kun je vanuit het buitenland veilig op je Nas komen.
Ook weer gratis software van Synology.

Pagina: 1