Instellingen en Privacy Facebook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-07-2020
Hallo,

Ik kwam erachter dat je op Facebook bij instellingen en privacy kan zien waar je aangemeld bent. De meeste dingen kloppen, maar ook veel dingen niet. Er staan ''onbekende apparaten'' tussen, mijn eigen telefoon en een Samsung Galaxy s10. Nu ben ik bang dat die Samsung van mijn ex is..

Er staat een lijst waar je dus ooit allemaal aangemeld bent geweest. De laatste keer dat er met een Galaxy is aangemeld is in december/januari in Amsterdam. Ik heb eerst gecheckt of het klopt dat hij daar was, en volgens whatssapp klopte dat.

Het is nu ongeveer 6 weken tussen ons uit. En sindsdien wordt er weer dagelijks aangemeld met een onbekend apparaat. Het IP-adres komt soms overeen met de Samsung als met het onbekend apparaat. Soms zijn de laatste 2 cijfers anders bij het IP-adres, maar dat staat er ook een andere locatie bij. En ook vaak ''messenger''

Het klinkt heel stom, maar ik wil dit toch eerst uitzoeken voordat ik het hem vraag. Ik vind het namelijk wel allemaal heel toevallig. Zoals ik al zei, kloppen niet altijd de locaties en het vreemde is dat sommige locaties ineens veranderen van locatie. Er staat dan bijv. Samsung Galaxy s10, 12 december, Rotterdam en na een paar weken staat er ineens Norg bij als locatie.

Laatst ging ik kijken, en stond er net Samsung Galaxy s10, Utrecht, 19 seconden geleden. Even later was dit weer weg, net of het snel verwijderd is.. Heel vreemd. Ik heb er wel op tijd een screenshot van gemaakt.

Het kan wel zo zijn dat ik eens op Facebook heb gezeten op zijn telefoon, maar het lijkt mij heel sterk dat hij dan nog kan inloggen als hij zelf ook op Facebook zit. En ik heb een tijd geleden mijn wachtwoord ook veranderd, dus ik vind dit echt een raadsel...

Iemand die hier verstand van heeft of dit ook meegemaakt heeft? Misschien zit ik er wel hélemaal naast hoor.. Maar het blijft wel vreemd..

Groet, Ilse Marije

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:47
Dat is toch heel simpel? dan verander je wachtwoord, geef als reden "ik denk dat iemand mijn wachtwoord weet". Klik dan op "bij alle apparaten uitloggen".
Op die apparaten typ je gewoon even je nieuwe wachtwoord in, klaas is ilse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat ^^

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klaar is Ilse :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilse Marije
Dat is mijn vraag niet. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ik wil gewoon weten of het inderdaad zo is dat hij het is. Of anderen daar ook ervaring mee hebben ;) Als ik me afmeld, zou ik het nooit weten. Had het echt nóóit van hem verwacht dat hij dat namelijk zou doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:54:
...Als ik me afmeld, zou ik het nooit weten. Had het echt nóóit van hem verwacht dat hij dat namelijk zou doen.
Ik begrijp je niet? Je zegt zelf dat jij niet in Amsterdam was. En volgens Whatsapp hij wel. Gok, wie was het dan?

Je kan twee dingen doen: je belt hem en zegt dat je van 7 maanden logging hebt dat hij met jouw gegevens inlogt. Kijk hoe ie reageert. Of je logt lekker overal uit en zoekt een nieuwe vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:48
Dat is mijn vraag niet. Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ik wil gewoon weten of het inderdaad zo is dat hij het is. Of anderen daar ook ervaring mee hebben ;) Als ik me afmeld, zou ik het nooit weten. Had het echt nóóit van hem verwacht dat hij dat namelijk zou doen.
Zal je zeer lastig kunnen bewijzen.

Wat wil je ermee bereiken?

Zou zeggen wijzig je wachtwoord dan is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Simpel: daar kan je technisch niet achterkomen zonder te weten welk ipadres hij heeft. Het zou natuurlijk via de politie kunnen (in theorie), maar succes dat voor elkaar te krijgen. Ik zou voor mijn online veiligheid kiezen en zorgen dat zo snel mogelijk derden geen toegang meer hebben tot mijn account. Wie weet zit hij dingen aan te passen of zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 24-07-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@Anoniem: 316512

Er staat vaak wel hetzelfde IP-adres achter. Alleen soms zijn de laatste cijfers anders, vaak om dat het komt dat het een andere locatie is. Hij is voor zijn werk overal en nergens. dat zeg ik, geen idee of hij het is, want sommige locaties en dingen kloppen niet. Vraag me daarom ook af of meer mensen dit herkennen of mee hebben gemaakt en hun locaties wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

MAX3400 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Ik begrijp je niet? Je zegt zelf dat jij niet in Amsterdam was. En volgens Whatsapp hij wel. Gok, wie was het dan?

Je kan twee dingen doen: je belt hem en zegt dat je van 7 maanden logging hebt dat hij met jouw gegevens inlogt. Kijk hoe ie reageert. Of je logt lekker overal uit en zoekt een nieuwe vriend?
Of Whatsapp zit er naast, de IP - locatie match is niet altijd terecht. Misschien zit het hoofdkantoor van de betreffende mobiele provider wel in 020.
Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:10:
Er staat vaak wel hetzelfde IP-adres achter. Alleen soms zijn de laatste cijfers anders
IPv4 (dus 4x max 3 cijfers: 1111.1111.1111.1111) of IPv6 (veel langer adres incl letters)?

offtopic:
Edit: als je je privacy waardeert, dan wil je misschien hier niet je echte naam gebruiken als accountnaam ;) Laat gerust weten als / welke andere je zou willen als je anoniemer wilt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2020 14:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 22:19
Je weet het nu toch al? Waar wacht je nu op, tot er nog vaker wordt ingelogd? En dan? Verander nu gewoon de boel, log alle apparaten uit en ga verder met je leven.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@F_J_K

Daarom wil ik het gewoon even uitzoeken.. Het IP-adres bestaat uit 10 of 11 alleen maar cijfers. Mijn eigen IP adres bestaat ook uit 11 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@F_J_K

Laatst stond er ook dat er een onbekend apparaat aangemeld was in Zweden. Daar zit het hoofdkantoor van zijn mobiele Provider. Zelf zat hij op dat moment in Tsjechië voor werk weet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:36:
@F_J_K

Laatst stond er ook dat er een onbekend aangemeld was in Sweden. Daar zit het hoofdkantoor van zijn mobiele Provider. Zelf zat hij op dat moment in Tsjechië voor werk weet ik.
Hoe kan het dan de ene dag Amsterdam zijn en de volgende dag Zweden? Dat is niet geheel overeenkomstig wat @F_J_K aangaf dat het mogelijk telco-afhankelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Of dat heet een VPN :P

Meer info over het IP-adres zal je vanuit privacywetgeving niet krijgen. Misschien kan je aangeven dat je vermoedt dat je per ongeluk nog bent ingelogd op zijn foon en een vriendelijke verzoek doen uit te loggen.

Sowieso lijkt tzt wachtwoord aanpassen aan de orde - en liefst ook 2 factor authenticatie inschakelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@MAX3400

Het verschilt per keer. Soms per dag, soms om de dag dat er aangemeld wordt. Maar vaak wel een andere locatie. Hij werkt in 020, en vaak locaties eromheen geeft hij aan, maar ook wel eens Amsterdam. Maar laatst zelfs zijn eigen woonplek. Dat is toevallig. Daarom ook mijn vraag, misschien geeft hij ook wel de dichtbij locatie op of kloppen de locaties niet. Behalve van mijn eigen.. die klopt vaak wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:36:
@F_J_K

Laatst stond er ook dat er een onbekend apparaat aangemeld was in Zweden. Daar zit het hoofdkantoor van zijn mobiele Provider. Zelf zat hij op dat moment in Tsjechië voor werk weet ik.
Wie volgt nu wie? ....

Wat wil je allemaal nu bereiken? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@corporalnl

Ik wil het gewoon weten omdat dit niks voor hem is om te doen, daarom. En ik wil zeker weten dat dit niet een fout is van Facebook etc. Zijn nog steeds vrienden, maar ik wil ik wel weten of het zo is, als hij dit mag zijn.
Daarnaast, is dit gewoon een vraag. Als het je niet interesseert, reageer dan gewoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Misschien doet hij het ook niet bewust, wellicht opent hij een spelletje waar je automatisch bent ingelogd of iets dergelijks.

Verder dit:
corporalnl schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:42:
[...]

Wie volgt nu wie? ....

Wat wil je allemaal nu bereiken? ...
Lekker uitloggen op alle apparaten en niet zo kinderachtig je ex in de gaten houden. Ga gewoon lekker genieten van de schoolvakantie en dan in september beginnen aan het laatste jaar van de middelbare school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:46:
@corporalnl

Ik wil het gewoon weten omdat dit niks voor hem is om te doen, daarom.
Je bent nog vrienden. Vraag het gewoon. Print uit wat je ziet. Leg het op tafel. Bevalt het antwoord niet (of wel): toch uitloggen en verder gaan met je eigen Facebook enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:46:
@corporalnl

Ik wil het gewoon weten omdat dit niks voor hem is om te doen, daarom. En ik wil zeker weten dat dit niet een fout is van Facebook etc. Zijn nog steeds vrienden, maar ik wil ik wel weten of het zo is, als hij dit mag zijn.
Daarnaast, is dit gewoon een vraag. Als het je niet interesseert, reageer dan gewoon niet.
Bel hem op/ bespreek het met hem. Zeg dat je dit ziet en of misschien op zijn telefoon nog ingelogd staat. Dit hoef je niet allemaal via IP achterhalen. ( daarnaast is dat niet te achterhalen of hij daadwerkelijk het is )

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@MAX3400

Vrienden is misschien een groot woord, af en toe eens contact. Maar daarom wil ik het ook zeker weten en niet iemand zo beschuldigen als het misschien wel niet klopt. Ik kan hem altijd nog ermee confronteren, dat moet ook face to face vind ik. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@corporalnl

Bedankt voor je reactie. Dat IP adres wil ik ook niet achterhalen hoor. Ik zag op Facebook dat er een IP adres bij stond, was gewoon benieuwd ;) Zodra ik dit zeker weet, zal ik hem hier ook mee confronteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Ilse Marije ter info: mijn IP waar ik deze post van maak, staat volgens RIPE in Frankrijk maar de proxy in Engeland. Maar daar zit ik absoluut niet. Sterker nog, over 1 seconde kan ik hier weer posten, maar dan vanaf een "gewoon" KPN consumenten-IP aan huis. En over 5 seconden "roaming" ergens in NL op een Vodafone-SIM.

Ja, het is toevallig dat ik ook belangen in Engeland heb maar binnen 2 seconden heen & weer, lijkt me ook sterk :)

/edit: je kan dit overigens voor T.net zelf inzien via https://tweakers.net/my.tnet/sessions/ dus log maar eens in op je smartphone via 4G en daarna bijvoorbeeld op je laptop thuis op de WiFi :)

Je weet waar je zit en toch zijn de IP's en de "geregistreerde eigenaren" elders :)

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 24-07-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@MAX3400

Klopt. Wat ik al zei, het klopt ook niet altijd! Maar sommige dingen zijn wel erg toevallig haha! Ach, ik kom er vast wel achter, ja of niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ilse Marije schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:42:
@MAX3400

Behalve van mijn eigen.. die klopt vaak wel.
Je schrijft: 'vaak', dus ook niet altijd...

Zonet bij mijn eigen account gecheckt: onder 'nu actief' staat Windows pc. Klopt.
Maar met Geleen als locatie.
Zit toch echt in centrum Sittard, in mijn eigen woonkamer, op mijn eigen wifi.
Half uurtje geleden Messenger gecheckt, via de app, daar staat nu: 'Onbekend apparaat', met 'Nieuwstadt' (dorp in de regio), als locatie. Zat toen op dezelfde stoel, in dezelfde woonkamer.
Vorige week was ik in Vianen, Messenger enkele malen gebruikt, hier staat nu: 'Onbekend apparaat, The Hague'.

En tenslotte nog even een willekeurige zoekopdracht in Google ingetikt, op dezelfde laptop, in dezelfde woonkamer, locatie onderaan de pagina: Einighausen (ook 'n dorpje in de buurt).

Klopt dus heel vaak niet, zoals o.a. @F_J_K en @MAX3400 ook al aangeven.

Als ik jou was, zou ik overal uitloggen, wachtwoord wijzigen, en verdergaan met m'n leven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

offtopic:
Dat Facebook het ook niet altijd zeker weet, is dan weer een pluspunt qua privacy in het algemeen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilse Marije
@Marly Klopt. Het klopt ook niet altijd. Vreemd waar de locatie het dan op baseert.. Maar veel dingen zijn wel toevallig en vandaar ook mijn vraag. Bij mijn vrienden klopt het namelijk allemaal wel, ik dacht misschien ligt het wel aan mijn apparaat enzo. Bedankt voor je reactie :)
Pagina: 1