Vraag
Alle reacties
Je hand geleidt de stroom naar de onderkant?
Wie het laatst lacht is traag van begrip
alleen de hand lukt niet hoor en de wrap idd maar het is niet mijn wrap het is die van lg en panasonic, toch 2 respectabele producenten van batterijen...
Is de wrap die er omheen zit toch niet ergens door een heel klein scheurtje verbonden met de veer?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Meten is weten, multimeter al eens op de 'wrap' gezet?
multimeter:
0.002v met probe horizontaal tegen zijkant
tot 0.6V zelfde positie hard duwen
3.7v met scherpe punt op wrap
ik dacht ook aan een kleine beschadiging maar de lamp blijft zelfs branden wanneer men de veer rondom de batterij verplaatst
0.002v met probe horizontaal tegen zijkant
tot 0.6V zelfde positie hard duwen
3.7v met scherpe punt op wrap
ik dacht ook aan een kleine beschadiging maar de lamp blijft zelfs branden wanneer men de veer rondom de batterij verplaatst
Bij de groene batterij loopt er wel een duidelijke kras over de lengte. Het uiteinde van de veer lijkt dus door de lak heen te snijden. Buig het puntje eens van de batterij weg.
Edit: te laat
Edit: te laat
[ Voor 5% gewijzigd door Grote Schurk op 24-07-2020 13:14 ]
jeroen heeft gelijk maar het is uiteindelijk toch nog leerrijk geweest voor mij. altijd zeer voorzichtig met lithium batterijen, onzichtbare beschadiging van wrap kan genoeg zijn voor kortsluiting met mogelijk ernstige gevolgen.
mvg,
mvg,
Pagina: 1