Waarom brandt deze lamp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
waarom brandt de lamp?
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekOuqroSZx9-5BLz9sp29Eny3Wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9VA2Ol2geGdpcLTVFCDItiU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOogB62VOHwcQMedz1ivGeKTE9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIWeuZftBOkzBNcYAwdmm1xi.jpg?f=fotoalbum_large

kan iemand dit uitleggen? ik dacht dat de wrap de cellen isoleerden en dat de negatieve metalen buitenkant van de cel daardoor afgeschermd werd uitgezonderd de vlakke onderzijde? de lamp brand ook helder en ononderbroken in tegenstelling tot bij een slechte connectie....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:48
Je hand geleidt de stroom naar de onderkant?

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Je wrap is toch niet zo goede isolator denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
alleen de hand lukt niet hoor en de wrap idd maar het is niet mijn wrap het is die van lg en panasonic, toch 2 respectabele producenten van batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 10:39

basvn

Breezand - NHN

Is de wrap die er omheen zit toch niet ergens door een heel klein scheurtje verbonden met de veer?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09

AlphaRomeo

FP PowerMod
Meten is weten, multimeter al eens op de 'wrap' gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
multimeter:

0.002v met probe horizontaal tegen zijkant
tot 0.6V zelfde positie hard duwen
3.7v met scherpe punt op wrap

ik dacht ook aan een kleine beschadiging maar de lamp blijft zelfs branden wanneer men de veer rondom de batterij verplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
ok sorry voor het misverstand ik ben toch niet zot aan het worden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSxVZtoyLAGhvAvuUjUzdisPPDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4EKYAVhVaTHu4rkcQF8L5ui.jpg?f=fotoalbum_large

die kleine braam aan het einde van de veer is voldoende voor door de wrap te snijden zelfs wanneer men de veer beweegt... occams razor blijkt van toepassing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 14:52
Bij de groene batterij loopt er wel een duidelijke kras over de lengte. Het uiteinde van de veer lijkt dus door de lak heen te snijden. Buig het puntje eens van de batterij weg.

Edit: te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Grote Schurk op 24-07-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
jeroen heeft gelijk maar het is uiteindelijk toch nog leerrijk geweest voor mij. altijd zeer voorzichtig met lithium batterijen, onzichtbare beschadiging van wrap kan genoeg zijn voor kortsluiting met mogelijk ernstige gevolgen.
mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
haha grote schurk, je had het gelijktijdig door. maar idd volledig juist ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Altijd protected cellen gebruiken als je er geen pack van maakt ;)
Pagina: 1