Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Met name voor privé gebruik, maar sluit ook niet uit dat er calls (zoom, teams) mee wordt gedaan voor werk. Hieronder zoveel mogelijk antwoord gegeven op de vragen..
Wat ga je met je laptop doen?
Multimedia (hoogstens wat fotobewerking > Lightroom), office (excel, word, etc), af en toe werkgerelateerde calls, Spotify, Youtube, Mail
Wat is je budget?
Tussen de 700 - 1100 euro. Dit bedrag is gebaseerd op een goede toekomstbestendige laptop waar weer een groot aantal jaren mee vooruit kan worden gegaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Misschien naar werk. Vooral thuisgebruik, maar een lichte 13' of 14' inch heeft de voorkeur. Een lichte 15' inch is nog denkbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per sé. We zaten te kijken naar een Asus, Lenovo of HP. Ik zelf heb een Dell XPS 13 maar die lijkt iets boven het budget te gaan vallen.
Wat zijn de eisen qua systeem?
Zoals eerder gezegd een 13, 14 of 15' 'lichte' laptop. Liefst een scherm met dunne bezels, maar is te overzien, zolang die er nu een beetje eigentijds uitziet. Als systeemeisen een i5 of i7, natuurlijk bij voorkeur 10th gen. Werkgeheugen 8GB of 16GB, afhankelijk van of jullie denken dat 16GB niet overkill is voor het geplande gebruik. Een SSD van 512GB zou mooi meegenomen zijn, maar ik denk dat ook 256GB wel voldoende zou moeten zijn. Eventueel wordt data nog opgeslagen op een externe HDD, dus dat is een oplossing. Accuduur is tenslotte ook een belangrijke!
Op dit moment keken we naar o.a.:
- Asus Vivobook S14: pricewatch: Asus VivoBook S14 S433FA-EB636T
- Lenovo Thinkbook 13s: pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IML (20RR003EMH)
- Asus Zenbook 14 > meerdere varianten bekeken, voorkeur zonder touch screen.
Conclusie: we komen er nog niet helemaal uit
. Als jullie boven op deze modellen nog suggesties hebben, graag!
Wat ga je met je laptop doen?
Multimedia (hoogstens wat fotobewerking > Lightroom), office (excel, word, etc), af en toe werkgerelateerde calls, Spotify, Youtube, Mail
Wat is je budget?
Tussen de 700 - 1100 euro. Dit bedrag is gebaseerd op een goede toekomstbestendige laptop waar weer een groot aantal jaren mee vooruit kan worden gegaan.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Misschien naar werk. Vooral thuisgebruik, maar een lichte 13' of 14' inch heeft de voorkeur. Een lichte 15' inch is nog denkbaar
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per sé. We zaten te kijken naar een Asus, Lenovo of HP. Ik zelf heb een Dell XPS 13 maar die lijkt iets boven het budget te gaan vallen.
Wat zijn de eisen qua systeem?
Zoals eerder gezegd een 13, 14 of 15' 'lichte' laptop. Liefst een scherm met dunne bezels, maar is te overzien, zolang die er nu een beetje eigentijds uitziet. Als systeemeisen een i5 of i7, natuurlijk bij voorkeur 10th gen. Werkgeheugen 8GB of 16GB, afhankelijk van of jullie denken dat 16GB niet overkill is voor het geplande gebruik. Een SSD van 512GB zou mooi meegenomen zijn, maar ik denk dat ook 256GB wel voldoende zou moeten zijn. Eventueel wordt data nog opgeslagen op een externe HDD, dus dat is een oplossing. Accuduur is tenslotte ook een belangrijke!
Op dit moment keken we naar o.a.:
- Asus Vivobook S14: pricewatch: Asus VivoBook S14 S433FA-EB636T
- Lenovo Thinkbook 13s: pricewatch: Lenovo ThinkBook 13s-IML (20RR003EMH)
- Asus Zenbook 14 > meerdere varianten bekeken, voorkeur zonder touch screen.
Conclusie: we komen er nog niet helemaal uit