Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netflix/youtube/surfen/indiegame laptop gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een laptop waarmee ik een beetje kan gamen. Denk aan simpele indie spellen als stardew valley, denk niet aan spellen als red dead redemption twee. Denk wel weer aan een spel als bijvoorbeeld darkest dungeon. Wat echter ook niet onbelangrijk is, is een goed scherm. Ik zou ook wel graag eens netflixen of iets dergelijks.

Wat is je budget?Wat ga je met je laptop doen?
Een windows pc is voor mij sowieso een noodzaak daar ik geen interesse heb in andere systemen. Buiten het hele gamen zal er ook een hoop gesurft en gemailt worden. Misschien zelfs typen op word, maar ja dat kan elke laptop wel.

Wat is je budget?
Mijn budget is 700 - 750 euro. Minder is altijd goed, maar hoger wordt lastig 800 zou misschien nog net kunnen maar eigenlijk liever niet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee dit is een laptop voor thuis. Ik heb een laptop die ik gebruik voor mijn studie, een kleine lenovo die ik vaker mee sleep.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een merk maakt mij niet zo uit, zolang de bouwkwaliteit maar voldoende is. Helaas merk ik dat dat niet bij elke laptop het geval is, mijn laptop is vandaag kapot gegaan en dit was een ASUS. Deze vond ik niet zo sterk in de bouw, was voornamelijk plastic. Maar ja mijn lenovo die ik nu heb ziet er ook niet al te stevig uit, die heeft wel zo'n behuizing van aluminium maar het scharnier ziet er gevaarlijk uit. Maar omdat ik de laptop niet heen en weer ga sjouwen maar hooguit eens van een tafel naar een andere tafel ga valt het misschien wel mee allemaal.

Ik heb zelf deze twee laptops op het oog:
pricewatch: Asus TUF Gaming FX505DT-AL087T
Deze Asus lijkt me op het eerste gezicht prima. Ik heb gelezen dat AMD op dit moment beter is dan Intel en dat de ryzen 5 de i5 verslaat. 8 GB ram lijkt mij ook okay voor wat ik er mee wil doen, 16 gb lijkt mij niet nodig. Vaak zijn ze ook nog uitbreidbaar dus ik maak me daar geen druk om. Qua opslag is het ook wel te doen ik heb een externe HD en zoals ik al zei ik hoef geen Red dead redemption te spelen of andere spellen die weet ik hoeveel gig innemen op een schijf. Van schermen heb ik niet zoveel verstand maar de hoge refreshrate is zeker niet slecht. Ik vermoed wel dat de laptop misschien overkill is voor wat ik ermee wil doen en vraag me af of een Ryzen 5 met een gewone Vega 8 niet goed genoeg is. Deze game laptop lijkt mij vrij goedkoop voor zijn specs en rond deze prijs categorie vind ik ook wel meer laptops die niet al deze toeters en bellen hebben, maar waar lever ik dan op in? De bouwkwaliteit?

Een andere laptop die ik op het oog heb:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0150MH)
Wel een i5 maar ook een game laptop wellicht ook overkill. Maar de behuizing spreekt me een stuk meer aan. Hij ziet er steviger uit. Ook een stuk meer opslag en het SSD slot valt altijd groter te maken. Qua videokaart wel een stapje minder geloof ik, maar ja dat is geen ramp. De bouwkwaliteit is mij ook belangrijker. Het scherm is geloof ik wel minder dus dan neig ik toch meer naar de ASUS weer.

Een derde mogelijkheid maar heel iets anders:
pricewatch: Asus VivoBook S15 S512FL-BQ560T
Minder opslag maar ziet er wel goed uit qua bouwkwaliteit. Kan ook nog wel een beetje op gegamed worden, alleen bij deze heb ik het gevoel dat je voor dezelfde prijs een hoop minder krijgt dan de bovenstaande twee. De i7 is wel fijn natuurlijk maar een i5 of ryzen 5 zijn bijna net zo goed geloof ik.

Optie 4 maar boven mijn budget of net op het randje:
pricewatch: Lenovo Legion Y540-15IRH-PG0 (81SY00NDMH)
Ziet eruit als een goeie laptop, degelijk in de bouw en ook een flinke aanbieding.

Maar ik heb weinig verstand van merken en behuizingen ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven. Misschien is er wel een laptop met een hele goede bouwkwaliteit en die ook gewoon toch flink wat opslag heeft en een spelletje als stardew valley kan afspelen.

Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 24-07-2020 11:09 ]

Alle reacties

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-11 15:24
Ik zou absoluut voor die Legion bij Amazon gaan. Dat is wel een heel scherpe aanbieding.

Voro wat je zegt over AMD vs Intel, dat geldt alleen voor Ryzen 4000 serie. Die Ryzen in die Asus Tuf is een 3550H en dan kan je beter een intel kopen.