''Hulp op afstand''-software die altijd aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-03 21:17
Beste tweakers.

Sinds een aantal jaar ben ik de computer helpdesk van mijn opa. Dit betekend dat ik regelmatig langs ga maar ook wel is dingen via teamviewer doe. Nou word de beste man steeds ouder en vergeetachtiger. Alle vaste dingentjes lukken hem prima, Word, Mail en administratie/internetbankieren. Alleen word het steeds ingewikkelder om door de telefoon uit te leggen hoe hij teamviewer moet starten, en dat hij dan de codes op zijn scherm moet voorlezen etc.

Mijn vraag is dus, bestaat er een remote access programma wat standaard op de achtergrond draait? Hebben jullie suggesties? Het is prima als hij dan een pop up in zijn beeld krijgt en op okee moet klikken of iets dergelijks. Maar dus niet iets waar je door de telefoon codes moet doorgeven, want dat is dus blijkbaar op zijn hoge leeftijd een probleem.

tldr: is er ''hulp of afstand''-software die altijd aanstaat? Suggesties?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via pimmetjepom op 24-07-2020 10:17)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ik log altijd in met mijn account. En voeg de PC dan toe.
Dan even bevestigen met MFA.
Daarna kan je uitloggen in TV en blijft de service gewoon draaien.

Dan hoef ik thuis alleen maar te dubbelklikken op de juiste pc en ik kan helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:06
Bij installatie van TV komt toch de vraag langs of je altijd remote in kunt loggen zonder actie van gebruiker?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
Tens schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:13:
Bij installatie van TV komt toch de vraag langs of je altijd remote in kunt loggen zonder actie van gebruiker?
Nee volgensmij lukt dat niet?

[ Voor 18% gewijzigd door pimmetjepom op 24-07-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
pimmetjepom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:11:
Alleen word het steeds ingewikkelder om door de telefoon uit te leggen hoe hij teamviewer moet starten, en dat hij dan de codes op zijn scherm moet voorlezen etc.
Teamviewer kan je toch automatisch laten opstarten? En als je een account aanmaakt hoef je ook niet met codes te werken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-10 21:01

DarkSide

theres no place like ::1

Ik log altijd in met mijn account. En voeg de PC dan toe.
Dan even bevestigen met MFA.
Daarna kan je uitloggen in TV en blijft de service gewoon draaien.

Dan hoef ik thuis alleen maar te dubbelklikken op de juiste pc en ik kan helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
Werken deze features ook bij de gratis versie van teamviewer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 15:14
pimmetjepom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:16:
Werken deze features ook bij de gratis versie van teamviewer?
Ja, je moet hem wel even installeren. Vervolgens bij de installatie wordt er gevraagd of je eenmalig Teamviewer wilt opstarten of remote access wil configureren.

[ Voor 30% gewijzigd door com2,1ghz op 24-07-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmetjepom
Dit was echt het snelste antwoord wat ik ooit hier gekregen heb. Excuses dat ik dit nooit gezien heb bij teamviewer.

Thanks!
Pagina: 1