Tablet ophangen zonder muur te "breken"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 22:00
OK ik wil dus een tablet ophangen voor mijn home automation die uiteraard op stroom werkt. Maar ik heb geen plek waar ik nog een ongebruikt stroompunt heb. Dus ik zat te denken en hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik heb een lamp boven de eettafel. Hier zit een dimmer schakelaar op de muur. maar niet echt nodig. Dus ik dacht ik vervang de schakelaar. Zet daar een splitter in om stroom te kunnen tappen voor de tablet en op die manier lus ik de draden door zodat de lamp continu stroom heeft. En doe daar dan een Philips hue lamp in.

Maar kan dit überhaupt? Of zijn er nog andere ideeën? Ik wil liever niet een oplaadkabel langs de muur laten lopen maar echt een onzichtbare oplossing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KySnWQwqXhFgRzBVeipAzwsynE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztJoBDcqZ1sUB1SjYmZy9EqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLPzsoBbZwQrwq6ZvYbtrQHShIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0Wk2c86f4rvYPcWxwHvmpew.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat kan, maar je hebt dan een 230 volt aansluiting en je laptop zal over 5 volt laden. Je moet dus ook een adapter en kabel in de muur wegwerken waardoor je een aardig ruim gat moet maken dat je ook weer af moet kunnen dekken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:36

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

met als aanvulling dat niet overal een blauwe draad meegetrokken is. Als die aanwezig is kun je hier gewoon een stopcontact van maken, maar als die er niet is, zul je een blauwe draad moeten trekken vanaf de centraaldoos (waar je lamp hangt)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
Ik zat zelf te denken om zoiets in de muur te bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIscsVu7B8W-KTzFUGVvM45Jw1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHvGSVFGhv05kWy7J8q9CQ44.jpg?f=fotoalbum_large

En een blauwe draad trekken als deze er nog niet is moet mogelijk zijn schat ik. (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:08

Smurf

Detri

Dat is misschien nog wel mooier dan waar ik net naar zat te kijken. (inbouw contactdoos met USB erop).

Draad bijtrekken zou gewoon moeten lukken inderdaad.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Als er niets heel raars met de leiding aan de hand is, zou je gewoon een blauwe draad moeten kunnen trekken vanaf de centraaldoos boven de lamp. Kan zijn dat je de huidige fase en schakeldraad moet gebruiken als trekkoord om er 3 nieuwe (je wil de schakelaar ook weer terug kunnen plaatsen) draden doorheen te trekken.

Vorige week is het me nog gelukt om een draad erbij te frutten in een korte leiding, maar dat was dan ook een flinke meevaller. Had niet verwacht dat het zou lukken, maar eigenlijk ook geen zin om alles opnieuw te trekekn dus gewoon geprobeerd en met wat frutten kwam de draad er dan toch aan de andere kant uit. :)

Dit weekend een lastigere klus: er moeten 3 draden door een leiding die, voor zover ik nu inschat, deels geblokkeerd is en waar nu niets meer inzit. Dat wordt weer lachen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-07-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05
https://www.hornbach.nl/s...-wit/6254137/artikel.html

wellicht is dit een betere wijze om je usb stroom te verkrijgen
kijk wel even hoeveel ampere je tablet nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
xtrme schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:09:
https://www.hornbach.nl/s...-wit/6254137/artikel.html

wellicht is dit een betere wijze om je usb stroom te verkrijgen
kijk wel even hoeveel ampere je tablet nodig heeft
Ik wou juist de tablet eroverheen monteren zodat je geen kabels zichtbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05
andytuinman3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Ik wou juist de tablet eroverheen monteren zodat je geen kabels zichtbaar hebt.
krijg je dat niet netter met een "angled usb kabel"

https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
en heb je ook nog een stopcontact beschikbaar voor alternatieve toepassingen

[ Voor 6% gewijzigd door xtrme op 24-07-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 23:37
andytuinman3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:51:

[Afbeelding]

En een blauwe draad trekken als deze er nog niet is moet mogelijk zijn schat ik. (hoop ik)
Dat zou prima moeten werken. Ik gebruik thuis voor mijn tablet dezelfde montage als die, en bij een ander stroompunt heb ik ook een Philips Hue die continu spanning heeft.

Alleen ff checken welke draden er nu in zitten en evt vervangen. En doe jezelf en lol, hou het schakeldraad erin voor als je ooit nog eens terug wilt of het huis verkoopt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Prima plan zo te lezen, wat ik zelf alleen zou doen is niet de lamp op continu stroom zetten. Dit beperkt je enorm in welke lamp je daar zet.

Een KaKu schakelaar (met of zonder dim-functie) in de doos boven de lamp en dan een losse plak-schakelaar die je plaatst waar je wilt zou mijn voorkeur zijn.

Afbeeldingslocatie: https://klikaanklikuit.nl/wp-content/uploads/Productafbeeldingen/Draadloze-wandschakelaar_70075_Start-line-zender_KlikAanKlikUit_front.jpg

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 15:03

[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik hier voor gaan met een 3D geprint frame waar de kabel aansluiting op je tablet mooi mee weg te werken is. 'Fully kiosk browser' installeren en het scherm wakker maken via de tablet camera zodra hij beweging ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 23:30

macnerd

No Apples please :-)

[Afbeelding]

Mag ik vragen waar je die gevonden hebt?

MacNerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• degrashopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Reageer dan niet, dit voegt niks toe

[ Voor 73% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
Of een Hi-Link PCB Voeding - 5VDC 1A - HLK-5M05 in de muur zetten. De L en de N pinnen wel goed isoleren dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wtf is dat ding van goud. 65 euro :P

Edit: hier al wat goedkoper:

https://www.amazon.nl/Sma...2529&psc=1&language=nl_NL

[ Voor 41% gewijzigd door mierenfokker op 24-07-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:02:
Als er niets heel raars met de leiding aan de hand is, zou je gewoon een blauwe draad moeten kunnen trekken vanaf de centraaldoos boven de lamp. Kan zijn dat je de huidige fase en schakeldraad moet gebruiken als trekkoord om er 3 nieuwe (je wil de schakelaar ook weer terug kunnen plaatsen) draden doorheen te trekken.
Hangt vooral van het aantal bochten af. Als er wat meer bochten inzitten, kan het lastig worden.

Ik weet niet wat er achter die muur zit, maar als er geen blauwe draad aanwezig is aan je schakelaar, kan je misschien ook eens kijken of er aan de andere kant van de muur nergens een stopcontact aanwezig is waar je van kan aftappen. Hier zit naast een groot gedeelte van de living de garage en daar lopen een paar leidingen in opbouw om niet te moeten slijpen in de muur van de living (extra groep voor TV + audio, coax en UTP voor TV en voeding + schakeldraden voor de rolluiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamaster88
Thanks allemaal. Ik ga hier eens mee spelen. Helaas zit erachter niks behalve een kast waar geen stroom in zit. Maar ik ga zeker even kijken of ik er een kabel doorheen kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 23:37
mierenfokker schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Wtf is dat ding van goud. 65 euro :P

Edit: hier al wat goedkoper:

https://www.amazon.nl/Sma...2529&psc=1&language=nl_NL
Toen ik anderhalf jaar geleden iets soortgelijks zocht, was dit het enige wat beschikbaar was waarmee je echt zonder fratsen een echte inbouw usb poort had en je je tablet strak tegen de muur kreeg.. Vandaar zo duur. En je kan wel zelf gaan lopen pielen maar de extra moeite / frustratie is dat het dan niet waard :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Blauwe draad vanuit centraal punt (waar je lamp zit waarschijnlijk) naar je schakelaar doortrekken.

Dus je hebt als het goed is nu blauw (nul) en zwart (schakeldraad naar fase) en wellicht groen/geel (aarde) naar je lamp. De zwarte loopt samen met een bruine draad (fase) naar je schakelaar. Die trek je eruit en vervang je door bruin en blauw. De zwarte verwijder je geheel (gaat immers van schakelaar naar de lamp). En dan monteer je wat je voor ogen hebt als vervanger van de schakelaar. Misschien moet daar ook aarde bij, maar dat zul je zelf in de aansluitingen opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 19:55
andytuinman3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:42:
Thanks allemaal. Ik ga hier eens mee spelen. Helaas zit erachter niks behalve een kast waar geen stroom in zit. Maar ik ga zeker even kijken of ik er een kabel doorheen kan trekken.
Je kan ook een extra inbouwdoos naast je bestaande dimmer/schakelaar boren. Dan behoud je de originele functie en kan je de tablet aansluiten. De draden tak je dan af vanuit de doos van de schakelaar. De blauwe trek je dus via de schakelaar naar de nieuwe doos.
Pagina: 1