Vraag

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:12
Ik heb een Panasonic tx-40fxw724 TV die goed werkt, alleen door wat herinrichten tijdens Corona is het infrarood oog lastig te vinden met de bijgeleverde afstandsbediening. Aangezien de TV ondersteuning voor Bluetooth bied vroeg ik mij af of daar een BT afstandsbediening mee kan samenwerken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon er geen informatie van vinden.

Beste antwoord (via swhnld op 23-07-2020 23:44)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@swhnld kan je misschien niet beter kijken of er een IR Extender te vinden is? Dan kan je het oogje "verlengen" naar een hogere / betere plek.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-10 13:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heb je een voorbeeld van wat voor een BT afstandbediening je bedoelt? Panasonic heeft wel TV's met ABs die niet via IR werken maar die werken bij mijn weten niet via BT en zijn ook niet los te koop.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Ik heb nog nooit gehoord van tv's die zich laten bedienen door Bluetooth afstandsbedieningen voor zaken als volume, kanalen, settings, etc. Dus ik geef je zeer weinig kans dat dat bestaat en gaat werken.

The devil is in the details.

• swhnld
@-36- Ik heb nu de standaard infrarood afstandsbediening, eigenlijk zou ik dezelfde functies zoeken maar dan dat het werkt zonder naar het oogje van de TV te moeten richten. Maar geen idee of het überhaupt kan.

@Hahn Ik ken het bij Samsung wel, mijn ouders hebben dat.

[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 23-07-2020 23:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@swhnld kan je misschien niet beter kijken of er een IR Extender te vinden is? Dan kan je het oogje "verlengen" naar een hogere / betere plek.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

word lastig denk ik. Je zou een standaard BT keyboard kunnen proberen of iets van een simpele ir-blaster of compleet systeem dat een willekeurig signaal omzet naar IR. Logitech had hier vroeger een luxe remote systeem voor.

toevoeging: als een BT keyboard blijkt te werken zijn er in china volgens mij wel BT remotes met enkel pijltjes en numeriek gedeelte te koop. Maar dan heb je alsnog waarschijnlijk maar een half functionele remote

toevoeging 2: Zit er geen App bij die TV? zo ja dan moet er de mogelijkheid zijn om hem over het netwerk te bedienen

[ Voor 48% gewijzigd door -36- op 23-07-2020 23:45 ]

• swhnld
MAX3400 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:38:
Ik vond hiermee deze oplossing die de bestaande AB RF functies zou kunnen geven:

https://www.remote-contro...der-in-aaa-battery-p-1602

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ziet er wel inventief uit. Ben benieuwd of het ook echt werkt.
Pagina: 1