Naam contractant zichtbaar ipv telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als ik met mijn thuistelefoon een random 06-nummer bel, dan ziet men mijn naam in het display staan. Ondanks dat mijn thuisnummer niet in hun contactenlijst staat.

Eerst vermoedde ik zo'n SPF-app, maar daar blijkt geen sprake van te zijn. Toen ben ik verder gaan zoeken in de beheerportal (HIP, geen Broadsoft) en nu blijkt de voor- en achternaam te worden meegestuurd? Ik heb dit getest door te bellen naar een partij buiten Broadsoft en steeds de naam in HIP te wijzigen. Een wijziging wordt ook direct toegepast. Er is geen verwerkingstijd omdat een of andere centrale stichting de namen bij de nummers moet krijgen.

Ik ben er al mee bekend dat je in Broadsoft zelf een random telefoonnummer van een compleet ander persoon als afzender kunt kiezen, maar heb ik iets gemist en wordt tegenwoordig ook de naam van de contractant meegestuurd? Vanaf welke iOS en welke Android versie is dit mogelijk geworden? Hoe kan ik de naam van de afzender bij T-Mobile, KPN of Vodafone instellen?

Zoeken op naambellen geeft een heel andere "techniek" waarbij je Amerikaans nummer-ABC matcht. Hoe heet deze specifieke functionaliteit en is er ergens een whitepaper van? In dit geval is de testsim die ik gebruik eentje van T-Mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 24-07-2020 07:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Contact opnemen met het bedrijf waar jij je contract hebt lopen?

Betreft dit trouwens een zakelijk telefoonnummer? Android heeft zgn. anti-spam beveiliging en laat dus soms de naam van de beller zien.
Dit is een dienst van Google zelf. Als je wordt gebeld door een nummer dat bekend is bij Google als bedrijf zal dit automatisch in beeld worden getoond, handig omdat je ook weet wie het is. Als het nummer niet in jouw telefoon is opgeslagen zal je daarna onder gemiste oproepen alleen het nummer zelf zien. Als je terugbelt zie je zover ik weet wel weer de naam van het bedrijf. Dit bestaat overigens al een tijdje.

Ik citeer: "Daarnaast breidt Google de nummerherkenning uit met informatie over bedrijven. Wanneer de gebruiker wordt gebeld door een bedrijf waarvan het telefoonnummer bekend is, wordt het getoond bij het bellen. Voor Apps-gebruikers wordt ook het interne telefoonboek van de organisatie daarvoor gebruikt. Tot slot maakt Google het vanuit de nieuwe bel-app mogelijk om te zoeken op bedrijven in de buurt of in het Google Apps-adresboek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Contact opgenomen met T-Mobile NL: Dienst is niet bekend in hun interne KB.
Andere SIM in hetzelfde toestel: KPN en T-Mobile US laten alleen het nummer zien, niet de naam.
Google is uitgesloten. Als ik in HIP (KPN) de naam wijzig, dan is de wijziging direct te zien bij T-Mobile. Bovendien is Google hier geen partij in.

De dienst bestaat al een tijdje (al voordat Google met bovenstaande dienst kwam). Als je van vaste lijn naar een andere vaste lijn belt, dan zie je bij de ontvangende kant niet alleen telefoonnummer, maar ook de naam van het bedrijf zoals ingevuld in Broadsoft. T-Mobile lijkt dit dus ook in hun netwerk te hebben geactiveerd voor externe partijen, maar het is intern niet bekend. Kan het zijn dat het om een beta gaat? Maakt T-Mobile ook gebruik van Broadsoft?

[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 25-07-2020 08:44 ]