Canal Digitaal app op nVidia Shield kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-03 01:01
Hoi

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een abonnement bij GlasNet en de TV komt via Canal Digitaal. Nu heb ik de Android TV app geinstalleerd op mijn nVidia Shield TV. Wanneer ik de app start en op de INLOGGEN knop klik, gebeurd er niks. Het apparaat opnieuw opstarten of de app opnieuw installeren werkt niet. Heeft iemand een idee? Dit werkt wel op mijn iPad en mijn Android telefoon.

Dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Tja. Gechat met de helpdesk. De app werkt niet in het buitenland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De mobiele apps en TV apps zijn twee verschillende items. De mobiele app mag je in het buitenland gebruiken en is echt bedoeld voor 'onderweg'.

Jouw shield is in feite een verkapte settopbox en men wil voorkomen dat jij op die manier een volwaardige tv-dienst in het buitenland kan gebruiken. Dat heeft te maken met licenties, etc.

Een middenweg is het gebruiken van de cast-functie van jouw Shield. Selecteer dan de zender op jouw telefoon, klik vervolgens op het castsymbool en kies voor 'Shield'. Vervolgens kun je toch televisie kijken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
@Michael Knight Tja, ik kan volgen wat je zegt, maar ik vind het nogal gekunsteld. Of ik nu cast of het rechtstreeks bekijk, maakt voor de uitzendkwaliteit niet uit volgens mij. En bijvoorbeeld NLZiet heeft deze beperking niet.

Een beetje hetzelfde wat je een paar jaar geleden nog op Amazon zag: je kunt geen downloads kopen, maar het was perfect ok wanneer je die CD voor dezelfde prijs liet opsturen per post.

Maar wel bedankt voor je tijd en uitleg!

[ Voor 5% gewijzigd door pepsiblik op 07-08-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik snap je helemaal. Het gaat echter niet ok de uitzendkwaliteit, zoals je zegt.

Het is echt om te voorkomen dat men op verschillende plekken wereldwijd de Shield als settopbox gaan gebruiken met een Nederlands abbonement, waarvoor geen licenties zijn geregeld in het buitenland.

Vergelijk het maar met Netflix die op basis van je locatie sommige films wel/juist niet heeft. Als jij overal ter wereld jouw Shield icm CD zou willen gebruiken, zou het abonnement véél duurder zijn..

Op je telefoon even wat kijken als je op vakantie bent en evt casten is een extra service van CD. Het gebruik van een Shield met CD app in in het buitenland is daarbij ook geen ‘standaard’ setup.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 07-08-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
Michael Knight schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:34:
Het is echt om te voorkomen dat men op verschillende plekken wereldwijd de Shield als settopbox gaan gebruiken met een Nederlands abbonement, waarvoor geen licenties zijn geregeld in het buitenland.

Vergelijk het maar met Netflix die op basis van je locatie sommige films wel/juist niet heeft. Als jij overal ter wereld jouw Shield icm CD zou willen gebruiken, zou het abonnement véél duurder zijn..

Op je telefoon even wat kijken als je op vakantie bent en evt casten is een extra service van CD. Het gebruik van een Shield met CD app in in het buitenland is daarbij ook geen ‘standaard’ setup.
Hmm...ik vind het wankel wat CD doet. Binnen de EU heb ik het recht om mijn abonnement mee te nemen. Dus als CD een app ontwikkelt en die dan gaat geo-blokken binnen de EU, dan is dat in eerste instantie vreemd en potentieel tegen de EU regels. Daarnaast verkoopt CD internationale abonnementen op hun mobiele app. Er wordt actief geadverteerd om je abonnement mee te nemen op vakantie, danwel voor expats om een abonnement af te sluiten.

Dus ik vind het geen sjieke oplossing. Koop je een Android TV voor in je caravan, dan mag je in Belgie niet kijken. Sluit je diezelfde TV aan op een schotel en neem je de decoder van thuis mee, dan werkt het in een keer allemaal. Is mijns inziens krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

pepsiblik schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Hmm...ik vind het wankel wat CD doet. Binnen de EU heb ik het recht om mijn abonnement mee te nemen.
En die functionaliteit heb je, op je mobiele device, waarvoor CD de app ook op je mobiel aanbiedt. De CD app voor op de Shield is voor thuisgebruik , dus niet voor op vakantie. Daar zijn andere (recreatie)sets en oplossingen voor te krijgen.
[...]

Dus als CD een app ontwikkelt en die dan gaat geo-blokken binnen de EU, dan is dat in eerste instantie vreemd en potentieel tegen de EU regels.
De mobile app werkt in de gehele EU. CD biedt verschillende diensten aan en adverteert ze ook als zodanig.
[...]

Daarnaast verkoopt CD internationale abonnementen op hun mobiele app. Er wordt actief geadverteerd om je abonnement mee te nemen op vakantie, danwel voor expats om een abonnement af te sluiten.
Dat is dan ook de mobiele app ... niet de Shield-app, welke voor thuisgebruik is.
[...]
Dus ik vind het geen sjieke oplossing. Koop je een Android TV voor in je caravan, dan mag je in Belgie niet kijken. Sluit je diezelfde TV aan op een schotel en neem je de decoder van thuis mee, dan werkt het in een keer allemaal. Is mijns inziens krom.
Zie hierboven. Je krijgt exact waar je voor betaalt.
Als je een schotel+settopbox meeneemt, is er voor de aanbieder geen risico dat er opeens tig mensen op jouw set gaan kijken. Je koopt / betaalt voor een recreatieset en daar mag je dan ook als zodanig gebruik van maken.

Kortom, het is wat uitzoeken, maar CD biedt zeker diverse bruikbare diensten aan, rekening houdend met diverse licenties. Echter is de door jou bedachte combinatie niet de combinatie die zij ondersteunen. Er staat ook nergens op de site van Canaal Digitaal dat die specifieke combinatie ondersteund wordt.

https://www.canaldigitaal...ws-android-of-ios-tv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
De vraag is dus of de regelgeving van de EU geldt per app of per service. Kortom, moet elke app binnen de EU te gebruiken zijn of gaat het er slechts om dat de service binnen de EU te gebruiken is op eender welke wijze. Als je kijkt naar NLZiet, dan pakken die het anders aan en hun Android TV app is wel gewoon op je Shield binnen de EU te gebruiken.

Ik snap wat jij en CD zeggen. Ik denk alleen dat het een foutieve interpretatie is van de wetgeving

En er staat ook nergens op de site dat de combinatie die ik zoek niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

pepsiblik schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:36:

En er staat ook nergens op de site dat de combinatie die ik zoek niet ondersteund wordt.
Dat zou ook van de zotte zijn.. fabrikanten/serviceverleners noemen in principe nooit de zaken die niet ondersteund worden. Dan kun je oneindige lijsten gaan maken.. Dat is iets voor een prijsvergelijker of iets dergelijks.

Het gaat om de zaken die wél aangeboden worden. Dat is waar je voor betaalt en waar je mee akkoord gaat. Daar staat jouw bedachte opstelling niet bij: simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 09-08-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 02:00
Wellicht is een VPN dienst een oplossing. Mooi is het niet Canal digital maar blijkbaar is het anders.

Wat mij opvalt is dat content aanbieders er wel van alles aan te doen om mensen te bewegen naar minder legale alternatieven. Dit is weer zo'n voorbeeld. Je hebt een normaal abonnement waar je gewoon voor betaald maar kunt er geen gebruik van maken zoals jij wilt. Neem je ergens een shady IPTV abonnement dan had dat wel gewerkt. Ik blijf dat vreemd vinden
Pagina: 1