Als fotograaf ben ik op zoek naar een degelijke, representatieve laptop met veel kracht.
Wat ga je met je laptop doen?
- Fotobewerking (Affinity Photo/Publisher/Designer en Capture One)
- Sporadisch videobewerking (Adobe AfterEffects + Premiere)
Wat is je budget?
€1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Als fotograaf kom ik bij klanten over de vloer, dan wil ik mijn werk laten zien. De laptop moet er daardoor netjes uit zien.
- Ik fotografeer ook concerten en festivals (nu niet natuurlijk..). Daar werk ik in de persruimte. Laptop wordt veel mee gesleept. Moet dus tegen een stootje kunnen en niet te zwaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Scherm met goede kleurweergave (liefst 4K)
- Probleemloos mijn programma's draaien
- Prima accuduur
- Dun/licht
- Geen gaminglaptop met gekleurde LEDjes
- Een SSD met minimaal 500GB
Verder heb ik naar 3 laptops zitten kijken. Ik ben er echter niet goed in thuis, dus weet niet wat nou 'goed' en wat nou minder goed is. Vooral qua scherm met de kleurweergave, ik weet niet goed waar ik dan op moet letten om eerlijk te zijn. Jullie advies is daarom zeker welkom.
Hieronder de 3 laptops waar ik naar zit te kijken. De Zenbook is wel te ver boven mijn budget eigenlijk. Er moeten dus goede argumenten komen wil ik voor die gaan. Momenteel heb ik nog een HP van het werk, dat vind ik een fijn apparaat.Ik neig naar deze ENVY x360, maar mij is onduidelijk wat er precies beter/'slechter' is aan de 15-ep0155nd in combinatie met mijn wensen/gebruik (naast het scherm en de accu). Wellicht kunnen jullie mij hier in adviseren
HP ENVY x360 15-ed0500nd [€1499]
HP ENVY Laptop 15-ep0155nd met NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Ti [€1499]
Asus ZenBook UX534FTC-AA052T [€1699]
Wat ga je met je laptop doen?
- Fotobewerking (Affinity Photo/Publisher/Designer en Capture One)
- Sporadisch videobewerking (Adobe AfterEffects + Premiere)
Wat is je budget?
€1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Als fotograaf kom ik bij klanten over de vloer, dan wil ik mijn werk laten zien. De laptop moet er daardoor netjes uit zien.
- Ik fotografeer ook concerten en festivals (nu niet natuurlijk..). Daar werk ik in de persruimte. Laptop wordt veel mee gesleept. Moet dus tegen een stootje kunnen en niet te zwaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Scherm met goede kleurweergave (liefst 4K)
- Probleemloos mijn programma's draaien
- Prima accuduur
- Dun/licht
- Geen gaminglaptop met gekleurde LEDjes
- Een SSD met minimaal 500GB
Verder heb ik naar 3 laptops zitten kijken. Ik ben er echter niet goed in thuis, dus weet niet wat nou 'goed' en wat nou minder goed is. Vooral qua scherm met de kleurweergave, ik weet niet goed waar ik dan op moet letten om eerlijk te zijn. Jullie advies is daarom zeker welkom.
Hieronder de 3 laptops waar ik naar zit te kijken. De Zenbook is wel te ver boven mijn budget eigenlijk. Er moeten dus goede argumenten komen wil ik voor die gaan. Momenteel heb ik nog een HP van het werk, dat vind ik een fijn apparaat.Ik neig naar deze ENVY x360, maar mij is onduidelijk wat er precies beter/'slechter' is aan de 15-ep0155nd in combinatie met mijn wensen/gebruik (naast het scherm en de accu). Wellicht kunnen jullie mij hier in adviseren
HP ENVY x360 15-ed0500nd [€1499]
HP ENVY Laptop 15-ep0155nd met NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Ti [€1499]
Asus ZenBook UX534FTC-AA052T [€1699]
[ Voor 9% gewijzigd door PsychoBram op 23-07-2020 22:58 ]