Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBram
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-07-2020
Als fotograaf ben ik op zoek naar een degelijke, representatieve laptop met veel kracht.

Wat ga je met je laptop doen?
- Fotobewerking (Affinity Photo/Publisher/Designer en Capture One)
- Sporadisch videobewerking (Adobe AfterEffects + Premiere)

Wat is je budget?
€1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
- Als fotograaf kom ik bij klanten over de vloer, dan wil ik mijn werk laten zien. De laptop moet er daardoor netjes uit zien.
- Ik fotografeer ook concerten en festivals (nu niet natuurlijk..). Daar werk ik in de persruimte. Laptop wordt veel mee gesleept. Moet dus tegen een stootje kunnen en niet te zwaar zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Scherm met goede kleurweergave (liefst 4K)
- Probleemloos mijn programma's draaien
- Prima accuduur
- Dun/licht
- Geen gaminglaptop met gekleurde LEDjes
- Een SSD met minimaal 500GB

Verder heb ik naar 3 laptops zitten kijken. Ik ben er echter niet goed in thuis, dus weet niet wat nou 'goed' en wat nou minder goed is. Vooral qua scherm met de kleurweergave, ik weet niet goed waar ik dan op moet letten om eerlijk te zijn. Jullie advies is daarom zeker welkom.

Hieronder de 3 laptops waar ik naar zit te kijken. De Zenbook is wel te ver boven mijn budget eigenlijk. Er moeten dus goede argumenten komen wil ik voor die gaan. Momenteel heb ik nog een HP van het werk, dat vind ik een fijn apparaat.Ik neig naar deze ENVY x360, maar mij is onduidelijk wat er precies beter/'slechter' is aan de 15-ep0155nd in combinatie met mijn wensen/gebruik (naast het scherm en de accu). Wellicht kunnen jullie mij hier in adviseren :)

HP ENVY x360 15-ed0500nd [€1499]

HP ENVY Laptop 15-ep0155nd met NVIDIA® GeForce® GTX 1660 Ti [€1499]

Asus ZenBook UX534FTC-AA052T [€1699]

[ Voor 9% gewijzigd door PsychoBram op 23-07-2020 22:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsychoBram
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-07-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:39:
Ik zit in hetzelfde schuitje maar ik zou bewust kiezen voor een laptop met Ryzen CPU omdat deze beter presteren voor minder geld. Affinity leunt op Windows zwaar op de CPU.

Het is wel wat lastig de juiste combinatie te vinden... Kwaliteit scherm, kwaliteit behuizing en snelle hardware.

Zag dat de Lenovo Yoga Slim 7 te bestellen is, misschien ook nog waard om naar te kijken:
https://www.lenovo.com/nl...m-7-14ARE05/p/88YGS701397
Mhh, 14".. Ik geef toch voorkeur aan een 15" laptop in verband met het werk wat ik doe.
Soms vind ik 15" al aan de krappe kant, maar groter hoef ik zeker niet.
Verder wel een mooi apparaat, al is het scherm minder.

Zojuist is deze Dell XPS 15 [€1549] bij mij voorbij gekomen, die staat voor mij nu op #1, de reacties klinken ook zeer positief in combinatie met mijn eisen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Edit : oh, die Dell heeft een OLED 100% DCI color scherm, niet bepaald ideaal dus voor fotobewerking..

[ Voor 4% gewijzigd door PsychoBram op 24-07-2020 19:08 ]