Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 21:20
Beste Medetweakers,

De laatste paar weken staan voor mij in het teken van de vraag: waarom. Waarom wil Amac de koop van mijn macbook niet ontbinden terwijl andere dat bij de zelfde casus wel zouden doen.

Om wat duidelijkheid te verschaffen. Ik ben in het bezit van een Macbook pro 15 inch 2018 (aanschafprijs €2735,10) Deze Macbook is aangeschaft op 23 augustus 2018 en is datzelfde jaar voorzien van Apple Care Protection Plus (het oude apple care). Na een paar maanden begon het wel bekende toetsenbord kuren te tonen, prima deze is onder de Apple Care / garantie / toetsenbord (topcase) repair program vervangen voor een 2019 revisie exemplaar. een week later nogmaals. nu had ik dit jaar (maart) in 2020 weer het zelfde probleem waarbij ik last had van double keystroke (vast zittende keys is alleen bij laatste toetsenbord voorgekomen). Nu heb ik al die tijd mijn repairs bij de apple store laten uitvoeren in verband met de snellere behandeling en zodat mijn laptop in de store zelf gerepareerd werd, vanaf maart/april waren deze dicht dus ging dat lastig.

Nu ben ik een week of twee langs gegaan bij Apple Amsterdam om het euvel te laten diagnosticeren (probleem werd nogmaals gevonden en erkend) waarbij ik vol vertrouwen de koop wilde ontbinden aangezien 2x defect en vervanging van hardware en voor de 3de x diagnose de mogelijkheid tot ontbinding kwam kijken. Het vertrouwen in het product is weg en ik zou graag mijn geld terug willen of het geheel willen omruilen voor een 16 inch aangezien deze het probleem tot zover niet kent. Daar kwam ik van een koude kermis thuis, want de laptop is niet aangeschaft bij Apple maar bij Amac. Ongeacht de grote mate van coulance bij Apple (ik kan ook een kosteloos nieuw scherm krijgen in verband met wat keyboard imprints in de coating) konden zij mij niet verder helpen. Het advies was om bij Amac de ontbinding aan te vragen. (let wel zij gaven aan: Als de machine bij hun aangeschaft was had mijn verzoek gehonoreerd kunnen worden. Aangezien zij ook verwachten dat het probleem terug zal komen en zij geen definitieve oplossing kunnen geven door het apparaat te repareren.)

Na weggestuurd te zijn uit de winkel van Amac in Amsterdam ben ik verwezen naar het hoofdkantoor van Amac. Hier had ik al snel naar gebeld en werd mij verteld dat ontbinding alleen aangevraagd kan worden via de mail, ik kreeg al een mild gevoel van kastje naar de muur. Fijn eenmaal thuis had ik conform de richtlijnen van ontbinding van verkoop een mail opgesteld voor Amac. Met goede hoop wachtte ik op reactie van Amac. In de mail had ik immers verteld over de problemen, de reparatie documentatie en de laatste diagnose meegeleverd. Daarbij vermelde ik het zelfde voorstel, ontbinding van de koop of het omruilen naar een 16 inch model waarbij het euvel niet aanwezig is. Ik had namelijk geen vertrouwen meer in mijn huidige machine, eventuele reparaties en het toetsenbord daar van.

Na een en ander gesteggel over de mail beroept Amac zich op het feit dat zij nooit de kans hebben gehad het euvel op te lossen en graag de laptop voor mij willen repareren, gezien het feit de laptop ergens anders (de fabrikant maar goed) gerepareerd is, zien zij in hun ogen geen reden tot ontbinding van de koop en daar moet ik het mee doen.

Ik stond met mijn bek vol tanden en stelde de vraag wat zij anders konden dan Apple kon om het euvel te verhelpen. Apple had immers kans genoeg gehad het probleem op te lossen en hun lukt het niet. Hierbij kreeg ik het standaard antwoord dat zij bekend zijn met de problemen en dat hun monteurs opgeleid zijn door Apple en conform deze richtlijnen graag de laptop wilden repareren omdat niet vanzelfsprekend is dat het euvel terug komt na reparatie.

Ik heb deze casus bij mijn werk (Media Markt) en bij Apple voorgelegd en zij geven beide aan dat wanneer de laptop bij hun aangeschaft was er reden genoeg is tot ontbinding van de koop en dat dit geheel gecrediteerd word door de fabrikant in het geval van de Mediamarkt. De fabrikant heeft immers meermaals geprobeerd het euvel op te lossen en is hier in gefaald.

Mijn vraag is, wat rest er nu nog en wat kan ik het beste doen. Er is een mogelijkheid de rechtsbijstand in te schakelen of te stappen naar de geschillencommissie. In mijn huidige kennis zijn dit erg lange wegen om te bewandelen waar zekerheid niet geboden is. Voordat ik mij daar in wil storten wil ik graag weten of ik het aan het rechte eind heb of er compleet naast zit. mijn vertrouwen in product is weg en zou het liefst er afstand van doen, ik ben niet uit op geld maar een oplossing in mijn ogen is dat ontbinding zodat ik een 16 inch kan aanschaffen of een directe omruil naar een 16 inch, zoals hier boven gesteld geeft Amac hier geen gehoor aan en laat mij in dit geval in de kou staan aangezien zij alleen voorstellen het geheel nogmaals te repareren omdat het niet zeker is dat het euvel terug komt.

Let wel mijn garantie bij Amac verloopt volgende maand, ik heb daarna nog Apple Care maar dit valt natuurlijk niet onder het reguliere consumenten Kooprecht. Probeert Amac zich hier makkelijk vanaf te doen of maken zij een valide punt, waarom wijken zij af van andere en vraag ik als consument te veel coulance of houd Amac het poot stijf?

Excuus voor het lange bericht, er zit veel frustratie achter en ik hoop het zo duidelijk mogelijk vertolkt te hebben.

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:04
sjepper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:01:
Excuus voor het lange bericht, er zit veel frustratie achter en ik hoop het zo duidelijk mogelijk vertolkt te hebben.
Het is volgens mij redelijk duidelijk: je klopt nu voor het eerst bij de verkoper aan om gebruik te maken van garantie in verband met een slecht functionerende laptop.

Wel heb je een aantal reparaties laten doen buiten medeweten van de verkoper.

Je wilt nu dat de verkoper de laptop inneemt, omdat je hem al 2x hebt laten repareren en je vindt dat een derde keer repareren recht geeft op ontbinding. Ook al is het de eerste keer dat je de verkoper de gelegenheid geeft? En ook al is de laptop dus nog niet 3x gerepareerd door of in overleg met verkoper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt de koopovereenkomst pas ontbinden wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn. Ik denk dat het inmiddels wel is gebleken dat herstel niet mogelijk is. Als vervanging het probleem kan verhelpen, zou ik om een vervangende vergelijkbare laptop verzoeken. Willen ze dat niet, dan kun je ontbinden.

Het klopt dat de juridische molen langzaam draait, dus je makkelijk een jaar verder bent voordat je een oplossing hebt. Als je dan in het ongelijk wordt gesteld, heb je een jaar voor niets gewacht. Dat is het risico dat je loopt.

Als je ervoor kiest om hem te laten repareren en hij gaat over een half jaar of een jaar weer defect, kun je alsnog bij Amac aankloppen. Het is niet zo dat hun verplichtingen twee jaar na aankoop vervallen.

[ Voor 6% gewijzigd door GlowMouse op 23-07-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
President schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:15:
[...]

Het is volgens mij redelijk duidelijk: je klopt nu voor het eerst bij de verkoper aan om gebruik te maken van garantie in verband met een slecht functionerende laptop.

Wel heb je een aantal reparaties laten doen buiten medeweten van de verkoper.

Je wilt nu dat de verkoper de laptop inneemt, omdat je hem al 2x hebt laten repareren en je vindt dat een derde keer repareren recht geeft op ontbinding. Ook al is het de eerste keer dat je de verkoper de gelegenheid geeft? En ook al is de laptop dus nog niet 3x gerepareerd door of in overleg met verkoper?
Dat klopt redelijk echter, hij is bij de fabrikant hersteld op advies van de verkoper in de winkel van Amac.

Bij aanschaf van de laptop is mij geadviseerd Apple Care aan te schaffen, ik heb toen gevraagd wat de voordelen waren: Je hebt 3 jaar lang kosteloos service voor onderdelen en arbeid wanneer er een technisch gebrek optreed. Daarnaast heb ik gevraagd of ik dan in de apple store terecht kon, dat kon zeker, sterker nog dan zou de afhandeling van de reperatie sneller zijn en zou hij zelf ook doen.

Lang verhaal kort:

Er zijn nu 3 toetsenborden defect gebleken (2 daar van zijn vervangen), het origineel (vervangen), de 1ste 2019 revisie(vervangen) en de 2de 2019 revisie (defect aangetoond en diagnose gesteld door apple, onderdelen liggen klaar voor reparatie in de Apple Store)

Ik ben door amac bij de verkoop geadviseerd naar apple te gaan voor snellere behandeling, wel kon ik altijd als ik dat wilde bij hun terecht. Hierdoor ben ik altijd naar Apple gegaan voor de reperaties, dit is immers de fabrikant. Nu na meermaals repareren klop ik aan bij Amac om te ontbinden, dit op advies van Apple.

Ik heb in het mailverkeer verteld open te staan voor oplossingen echter niet voor het nogmaals vervangen voor het onderdeel, dit blijkt uit het verleden geen oplossing te bieden en wordt bevestigd door de fabrikant. Amac geeft echter dit als enige oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door sjepper op 23-07-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
GlowMouse schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:18:
Je kunt de koopovereenkomst pas ontbinden wanneer herstel en vervanging onmogelijk zijn. Ik denk dat het inmiddels wel is gebleken dat herstel niet mogelijk is. Als vervanging het probleem kan verhelpen, zou ik om een vervangende vergelijkbare laptop verzoeken. Willen ze dat niet, dan kun je ontbinden.

Het klopt dat de juridische molen langzaam draait, dus je makkelijk een jaar verder bent voordat je een oplossing hebt. Als je dan in het ongelijk wordt gesteld, heb je een jaar voor niets gewacht. Dat is het risico dat je loopt.

Als je ervoor kiest om hem te laten repareren en hij gaat over een half jaar of een jaar weer defect, kun je alsnog bij Amac aankloppen. Het is niet zo dat hun verplichtingen twee jaar na aankoop vervallen.
Dit is wat Apple mij verteld: herstel is een tijdelijk lap middel, geen oplossing. Vervanging of ontbinding gaat via Amac.

Mediamarkt: met de 2 reparatie facturen en de diagnose voor het 3de defect, ontbinding of vervanging (geen speler in dit vraagstuk echter heb ik hier informatie ingewonnen voor mijn positie hoe zij dit zouden afhandelen.)

Amac: Wij kunnen het oplossen voor je door hem te herstellen want wij denken dat het daarna niet terug komt (bewijs spreekt hun tegen) Vervanging doen we niet (dit heb ik tevens verzocht) en ontbinding ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
sjepper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:25:
[...]

Dit is wat Apple mij verteld: herstel is een tijdelijk lap middel, geen oplossing. Vervanging of ontbinding gaat via Amac.
Als Apple hetzelfde zegt over vervanging (en het zwart op wit zet), heb je een sterke zaak. Ik denk dat je Amac anders eerst in de gelegenheid moet stellen om de laptop te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Lastige kwestie dit. Amac heeft natuurlijk geen ongelijk. In het ideale geval was hij wel daar gerepareerd->koop ontbonden op basis van consumentenrecht (dat staat dus los van je applecare+ dekking!).

Ik ben even in de apple care+ voorwaarden aan het neuzen, heb ze niet meer helemaal helder meer. Er staat me iets bij van dat het met applecare + juist niet uit zou moeten maken waar de service verleend is (zolang het maar apple authorized is), dus ook niet bij hen.

Maar in ieder geval kan bij de leeftijd van deze laptop volgens mij prima alsnog een claim op het consumentenrecht gedaan worden. Je mag verwachten dat een apparaat van deze prijs niet binnen 2 jaar dit soort mankementen vertoont.
Dit icm. het feit dat hij al voor de 3e keer gerepareerd is zou toch voldoende moeten zijn.
Consumentenrecht hoort geclaimd te worden bij het originele verkooppunt, dus Amac is hierbij wel de partij die aangesproken dient te worden.

In hoeverre je hiermee een vervanging 'af kunt dwingen' weet ik niet zeker. Consumentenrecht is niet in beton gegoten wat dat betreft. , want het is immers een productiefout die men zelf toegegeven heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 23-07-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
GlowMouse schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Als Apple hetzelfde zegt over vervanging (en het zwart op wit zet), heb je een sterke zaak. Ik denk dat je Amac anders eerst in de gelegenheid moet stellen om de laptop te vervangen.
Dat willen zij dus niet, zij willen het product repareren aangezien zij daar nog niet de kans voor hebben gehad, ongeacht dat de fabrikant het defect al 3 maal geconstateerd heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door sjepper op 23-07-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Laatst online: 16:04
SuBBaSS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:35:
Dit icm. het feit dat hij al voor de 3e keer gerepareerd is zou toch voldoende moeten zijn.
Hij is pas twee keer gerepareerd (dus niet het magische getal van drie), waarbij de verkoper nog niet de gelegenheid heeft gehad om het product te repareren
sjepper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:38:
[...]

Dat willen zij dus niet, zij willen het product repareren aangezien zij daar nog niet de kans voor hebben gehad, ongeacht dat de fabrikant het defect al 3 maal geconstateerd heeft.
Hij bedoelt waarschijnlijk het vervangen van het toetsenbord (dus reparatie van de laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:00
[...]

Lastig, maar uiteindelijk hebben ze wel gelijk natuurlijk. Hoe lastig ook, en daarbij hebben de laatste revisies van het toetsenbord volgens mij geen problemen meer.

Daarbij kan de Media Markt nu erg makkelijk zeggen dat ze het ook zouden doen, maar genoeg ervaringen waarbij dat ook niet gebeurd. Zelf gehad met een 'goedkope' laptop. Na 4x een falend onderdeel kreeg ik nog geen ontbinding of geld terug.

[ Voor 20% gewijzigd door SgtElPotato op 23-07-2020 21:47 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
President schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Hij is pas twee keer gerepareerd (dus niet het magische getal van drie), waarbij de verkoper nog niet de gelegenheid heeft gehad om het product te repareren

[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk het vervangen van het toetsenbord (dus reparatie van de laptop)
Blijkbaar is dit veranderd en is het nu op basis van 2 maal reparatie (waarbij een dezelfde hardware onderdeel vervangen wordt) en bij 3de keer constatering defect. (althans zo is het mij voorgelicht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
SgtElPotato schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Lastig, maar uiteindelijk hebben ze wel gelijk natuurlijk. Hoe lastig ook, en daarbij hebben de laatste revisies van het toetsenbord volgens mij geen problemen meer.
De laatste revisie (2019) is nu tweemaal defect gebleken. Bij de 1ste en 2de reparatie is er een revisie topcase als onderdeel (waaronder toetsenbord) gebruikt als vervanging.

[ Voor 14% gewijzigd door sjepper op 23-07-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

President schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:41:
[...]

[...]

Had ik niet goed begrepen. Sowieso een punt waarover Amac kan gaan mierenwippen dus.

Verder komt het wat over als "flauw doen" van Amac. Nee, zij hebben hem niet kunnen repareren maar da's creatief gebruik maken van de regels waar ze zelf aan moeten voldoen. Apple heeft die eis om te voorkomen dat ze de ellende mogen herstellen van allerhande "reparateurs" die er een potje van maken.
Dat dan gaan gebruiken als TS nota bene bij 'moedertje zelf' voor service is geweest is mi. niet anders dan dat.
Flauw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Laatst online: 05-12-2021
De koopovereenkomst is gesloten met Amac. Dus voor ontbinding moet je inderdaad daar wezen.
Fijn dat Apple je tot dusverre steeds heeft willen helpen. Ze hebben geen koop met jou gesloten. Je hebt wel AppleCare dus op dat vlak helpen ze wel natuurlijk. Maar alles rondom de juridische aspecten etc moet je toch echt bij Amac zijn. Zij zijn jouw verkoper en met hun heb je het contract gesloten.

Als ze verder niet willen meewerken: gewoon je geschil voor leggen aan de geschillencommissie. Dat is heel gemakkelijk.

[ Voor 77% gewijzigd door CyberMania op 23-07-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
Het aantal maal dat het gerepareerd moet kunnen worden staat niet vast. Partijen als mediamarkt zijn juist notoir slecht in het correct voorlichten van consumenten (en blijkbaar snappen ze het zelf ook niet als ze dit ook aan jou als medewerker vertellen).

Amac is nog niet in de gelegenheid gesteld om te repareren, logisch dat ze dat willen doen. Maak daarbij gewoon de afspraak dat als het toetsenbord weer kapot gaat binnen een bepaalde termijn (2 jaar?) ze gelijk over gaan tot ontbinding of vervanging met een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Als je zwart op wit hebt dat ze niet willen vervangen (en dus niet per se door het 16" exemplaar maar door een vergelijkbare of betere macbook dan die je had), en van Apple zwart op wit hebt dat reparatie niet gaat helpen, heb je een sterke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
Smobbo schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:49:
Het aantal maal dat het gerepareerd moet kunnen worden staat niet vast. Partijen als mediamarkt zijn juist notoir slecht in het correct voorlichten van consumenten (en blijkbaar snappen ze het zelf ook niet als ze dit ook aan jou als medewerker vertellen).

Amac is nog niet in de gelegenheid gesteld om te repareren, logisch dat ze dat willen doen. Maak daarbij gewoon de afspraak dat als het toetsenbord weer kapot gaat binnen een bepaalde termijn (2 jaar?) ze gelijk over gaan tot ontbinding of vervanging met een ander model.
Dit is mij echter niet voorgelicht bij Mediamarkt, maar bij Apple. Mediamarkt kon zich hier echter tevens in vinden.

Komt het neer op nogmaals vervangen dan zij het zo, echter had ik vrees in verband met het verstrijken met het garantie termijn en wordt mij door twee partijen verteld dat zij het geheel kunnen crediteren bij de fabrikant. Waarom dit dan niet gedaan word snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato

Mee eens. Ook al heb je het natuurlijk laten repareren bij de fabrikant, nog steeds is dat niet bij Amac.

Heb je richting Amac ook de bewijzen laten zien van de reparaties door Apple? Je krijgt daar altijd een bewijs dat er iets gerepareerd is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
GlowMouse schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Als je zwart op wit hebt dat ze niet willen vervangen (en dus niet per se door het 16" exemplaar maar door een vergelijkbare of betere macbook dan die je had), en van Apple zwart op wit hebt dat reparatie niet gaat helpen, heb je een sterke zaak.
Ik ga kijken waar Apple toe bereid is mij te helpen in deze zaak en zoiets voor mij op papier wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
SgtElPotato schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Mee eens. Ook al heb je het natuurlijk laten repareren bij de fabrikant, nog steeds is dat niet bij Amac.

Heb je richting Amac ook de bewijzen laten zien van de reparaties door Apple? Je krijgt daar altijd een bewijs dat er iets gerepareerd is.
Deze heb ik allemaal meegeleverd, tevens de diagnose van het laatste defect en de daarbij voorgestelde reperatie van de onderdelen die Apple wil vervangen, nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
sjepper schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:53:
[...]

Deze heb ik allemaal meegeleverd, tevens de diagnose van het laatste defect en de daarbij voorgestelde reperatie van de onderdelen die Apple wil vervangen, nogmaals.
Ik zou vragen of Apple contact met Amac op wil nemen om dit toe te lichten. Wellicht dat ze dat over de streep helpt.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat laatste klinkt nog wel als de mooiste oplossing.
Maar....
Amac heeft een of andere magische reparatie-oplossing die apple zelf niet kan leveren? Apple gaf immers al toe het probleem niet structureel te kunnen fixen omdat het probleem zelf structureel is (meta, niet?).

En als ik met zo'n voorstel akkoord zou gaan (met dezelfde geschiedenis als ts), dan vreest ik dat er wel meer kapot gaat dan alleen het toetsenbord op het moment dat ik weer een sticky key zou opmerken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
SuBBaSS schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Dat laatste klinkt nog wel als de mooiste oplossing.
Maar....
Amac heeft een of andere magische reparatie-oplossing die apple zelf niet kan leveren? Apple gaf immers al toe het probleem niet structureel te kunnen fixen omdat het probleem zelf structureel is (meta, niet?).

En als ik met zo'n voorstel akkoord zou gaan (met dezelfde geschiedenis als ts), dan vreest ik dat er wel meer kapot gaat dan alleen het toetsenbord op het moment dat ik weer een sticky key zou opmerken. :X
Nou ben ik gelukkig erg zuinig op mijn spullen en word ik al misselijk van en miliscuul krasje, daarom denk ik dat ik me dan ook nog wel in kan houden. Voor mij is het gewoon: in september begin ik aan de uni, ik heb tijdens mn HBO al vaker lopen klieren met dit ding. Ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Nu ben ik handig genoeg en heb ik ook altijd mensen die willen helpen om met tijdelijke vervanging te komen. Maar als ik reeël ben (denk ik) zou een definitieve oplossing nu fijn zijn.

Goed ben ik niet in mijn recht zij het zo, Klantvriendelijk komt het op het moment bij mij niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
SgtElPotato schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Ik zou vragen of Apple contact met Amac op wil nemen om dit toe te lichten. Wellicht dat ze dat over de streep helpt.
Ik moet toch ongeacht wat nog langs bij hun en zal dit voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@sjepper Reparatie gaat via Apple, en als zij daar geen heil in zien melden ze dat bij verkoper. Deze verkoper(Apple Premium Reseller) wil niet vernieuwen omdat men eerst akkoord wil hebben van Apple. (men verschuild zich altijd achter Apple).

Jij als consument bent de enige die kan ontbinden, verkoper mag dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 24-07-2020 15:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Op zich best een goede afspraak. Dan is iedereen blij en is het probleem snel opgelost met de garantie dat je alsnog kunt ontbinden en dus niet over een jaar met een waardeloos apparaat of dure reparatie in de maag zit. Overigens heel flauw van Amac. Zij moeten volgens Apple standaarden hun reparaties doen. Zij zullen een reparatie dus echt niet beter kunnen uitvoeren dan Apple zelf. Maar als zij het moeilijk willen spelen, zullen ze er snel genoeg achter komen dat het toetsenbord weer defect raakt (of niet, maar dan heb je echt geluk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:43

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Het toetsenbord raakt zelden defect. Wij "repareren" tig van deze toetsenborden en in 9498383 van de 9498385 gevallen zit er vuil onder de "defecte" toetsen. Als schoongemaakte toetsen(borden) wederom vervuilen dan wordt overgegaan tot het vervangen van de topcase. Het toetsenbord wat er nieuw op komt is nog net zo gevoelig voor vuil. Misschien na reparatie meteen een siliconen keyboard cover aanschaffen?

Specs

Pagina: 1