Beste allemaal!
Ik zoek voor mijn zwager een monitor die erg geschikt is voor zware foto/videobewerking en het spelen van games als De Sims 4 en Planet Coaster. Ik las iets over monitors die kleuren van Adobe RGB ondersteunen, maar ik ben hier niet zo in thuis.
Wat is je budget?
Rond de 200 euro. Best mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding. Liefst een stuk minder indien gewoon mogelijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb zelf Iiyama en dat bevalt wel. Maar zolang de kwaliteit goed is, is alles prima
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben momenteel nog bezig met het samenstellen van het systeem. Waarschijnlijk wordt het onderstaande PC.
Uiteraard heb ik zelf ook even gekeken en kwam ik tot de volgende selectie:
Ik vraag me af in hoeverre een hogere resolutie nu echt een voordeel is (met games als De Sims niet, maar met fotobewerking wellicht wel), is het niet teveel?
En er zit nogal een verschil in de reactietijd. 5ms - 1ms, maar het is maar De Sims...
Wie heeft er verstand van?
Ik zoek voor mijn zwager een monitor die erg geschikt is voor zware foto/videobewerking en het spelen van games als De Sims 4 en Planet Coaster. Ik las iets over monitors die kleuren van Adobe RGB ondersteunen, maar ik ben hier niet zo in thuis.
Wat is je budget?
Rond de 200 euro. Best mogelijke prijs/kwaliteitsverhouding. Liefst een stuk minder indien gewoon mogelijk
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren. Heb zelf Iiyama en dat bevalt wel. Maar zolang de kwaliteit goed is, is alles prima
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben momenteel nog bezig met het samenstellen van het systeem. Waarschijnlijk wordt het onderstaande PC.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 284,90 | € 284,90 |
1 | Moederborden | Asus Prime B550M-A (WI-FI) | € 131,97 | € 131,97 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 240,- | € 240,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 64,86 | € 64,86 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X F4-3200C16D-32GFX | € 122,50 | € 122,50 |
1 | Optische drives | LG GP57EB40 | € 23,95 | € 23,95 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 67,55 | € 67,55 |
2 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 106,87 | € 213,74 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.149,47 |
Uiteraard heb ik zelf ook even gekeken en kwam ik tot de volgende selectie:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Asus TUF Gaming VG249Q Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Monitoren | BenQ BL2420PT Zwart | € 218,61 | € 218,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 417,61 |
Ik vraag me af in hoeverre een hogere resolutie nu echt een voordeel is (met games als De Sims niet, maar met fotobewerking wellicht wel), is het niet teveel?
En er zit nogal een verschil in de reactietijd. 5ms - 1ms, maar het is maar De Sims...
Wie heeft er verstand van?