Toon posts:

Energiebesparende maatregelen bij kopen woning, k.k.?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de kosten koper die ik moet betalen voor mijn nieuwe woning. Mijn hypotheekadviseur is hier niet heel duidelijk in en zo te lezen in dit forum hebben hier veel mensen kennis van bepaalde onderwerpen (die ik niet helemaal heb ;)). Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw topic mag aanmaken en of ik dan op de juiste plek ben. Mijn vraag blijft nog steeds in mijn hoofd spoken, mijn adviseur maakt het mij niet duidelijker. Hieronder mijn vraag, graag hoor ik hoe jullie hierover denken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik weet niet of ik hiervoor een topic mag aanmaken of dat dit in een bepaald topic thuis hoor, maar ik hoor graag jullie advies! Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 19:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:28
Ja vreemd. De cijfers kloppen wel, maar als de bank het zou hebben goedgekeurd had je inderdaad 4000 meer kunnen lenen. Je haalt wel kosten koper en het bedrag dat je zelf moet bijleggen door elkaar. De kosten koper zijn die 5238 + 5241.

Je krijgt bij de overdracht volgens mij 211.000 uitbetaald en kan na het tonen van de bonnetjes nog 9000 extra krijgen. Dus bij overdracht heb je inderdaad 20k eigen geld nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Ik zie geen hogere kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het totaalbedrag dat ik moet indienen bedoel ik, dus nuet alleen mijn kosten koper, maar het totaalbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:34:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de kosten koper die ik moet betalen voor mijn nieuwe woning. Mijn hypotheekadviseur is hier niet heel duidelijk in en zo te lezen in dit forum hebben hier veel mensen kennis van bepaalde onderwerpen (die ik niet helemaal heb ;)). Ik weet niet of ik hiervoor een nieuw topic mag aanmaken en of ik dan op de juiste plek ben. Mijn vraag blijft nog steeds in mijn hoofd spoken, mijn adviseur maakt het mij niet duidelijker. Hieronder mijn vraag, graag hoor ik hoe jullie hierover denken.

***members only***

Ik weet niet of ik hiervoor een topic mag aanmaken of dat dit in een bepaald topic thuis hoor, maar ik hoor graag jullie advies! Alvast bedankt.
106% kosten koper is een indicatie en is niet vast. Welke personen jij inschakeld bepalen deze totale kosten. Enkele vaste deel in deze 6% is de 2% overdrachtsbelasting.

Kosten koper en budget energie besparende maatregelen staan ook compleet los van elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyriel85 op 23-07-2020 18:38 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer dénis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 16:08
Waarom zou je überhaupt een bouwdepot nemen in dit voorbeeld? Geen bouwdepot is toch 9k minder eigen geld inbreng? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:20:
Het totaalbedrag dat ik moet indienen bedoel ik, dus nuet alleen mijn kosten koper, maar het totaalbedrag
Dat klopt gewoon op de euro nauwkeurig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
En die 9K zit dan in je bouwdepot
Gamer dénis schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:50:
Waarom zou je überhaupt een bouwdepot nemen in dit voorbeeld? Geen bouwdepot is toch 9k minder eigen geld inbreng? Of mis ik iets?
Ja; hij wil dat geld gebruiken om zijn huis te verbeteren. Zonder dat depot gaat dat wellicht helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik heb mij dus blijkbaar vergist. Helder!
Pagina: 1