Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:00
Ik zoek een?
55 tot 58 inch tv.

Wat is je budget?
tussen de 450 en 630 zou mooi zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Streamen van films en series via platforms als Netflix, Amazon, NPO en Ziggo
- Af en toe een portje mario kart via de nintendo switch

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze TV's heb ik naast elkaar gezet: https://tweakers.net/pric...;1330064;1162179;1329706/

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik heb, na tips hier op het forum, een Nvidia Shield Pro aangeschaft. Het gaat me nu primair om een mooie beeldkwaliteit.

Ik denk zelf aan een VA scherm, we zitten doorgaans redelijk recht voor de TV (asftand, plm 4 meter, kijkhoek max 30 graden)

Op deze afstand: maakt edge-lit of direct led nog uit? Meeste tv's hebben local dimming, is er op dit formaat en met deze afstand een groot verschil met global dimming?

[ Voor 49% gewijzigd door superfunki op 11-08-2020 10:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit lijkt me een goede casus om twee Enigma2-ontvangers in te zetten. Op de televisie sluit je iets als een Vu+ Zero aan, maakt niet uit of het de kabel- of satellietversie is, want de tuner gebruik je toch niet. Daar waar je wel een coaxaansluiting hebt zet je iets als een Vu+ Uno 4K neer. Op de Vu+ Zero stel je de Uno 4K in als fallbacktuner en zappen maar.

De reden dat ik dit aanraadt is dat een Enigma2-ontvanger de volwaardige televisie-ervaring biedt die je verwacht, of het nu om snel zappen, teletekst, elektronische programmagids, opnemen, of wat dan ook gaat en de beeldkwaliteit de volwaardige DVB-kwaliteit is. Op normale manier via de afstandsbediening.

Apps zijn ontworpen voor TV-kijken op een mobieltje en bieden een totaal andere televisie-ervaring.

Wat betreft de televisie zelf: VA of IPS? Bepaal je belangrijker vindt: Goede zwartwaarden zijn een argument voor VA, een brede kijkhoek en snelle reactietijden voor spelletjes zijn een argument voor IPS. Maakt de keus tussen beiden en kies dan een televisie die dat paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 17:00
Dank. Op basis van je reactie en andere adviezen heb ik de OP aangepast