Google account uitgeschakeld vanwege leeftijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 17:01

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb vorig jaar een Google account aangemaakt voor mijn dochter zodat ze tijdens het gebruik van de Chromebook niet onze accounts zou besmetten met Peppa Pig filmpjes in onze tijdlijn. Nu had ik deze account aangemaakt met een verkeerde leeftijd omdat Google geen accounts toestaat onder de 18. Ik las een tijdje terug dat kinderen wel degelijk een account kunnen hebben zolang deze maar onder toezicht staat van een ouder. Dat treft want de account van mijn dochter is via Google Family Link aan ons gekoppeld als zijnde "onder toezicht". Dit kan ik ook gewoon zien via de gezinsbeheer pagina. Ik heb daarna vol vertrouwen haar account aangepast met haar werkelijke leeftijd... waarna de account direct werd geblokkeerd. :-( Als je nu probeert in te loggen via de browser zie je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8sAMr7J10KYQ0ofVPQS5S97KXg=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/STzahTdcESJIvpVIsh9xKMyy.png?f=fotoalbum_medium

Ik voldoe naar mijn idee aan alle eisen. Ik kan alleen nergens vinden waarom de account dan toch geblokkeerd is en hoe ik die blokkade ongedaan kan maken. Ja, ik kan de account updaten en de leeftijd opnieuw aanpassen naar 18+ maar dat is eigenlijk geen echte oplossing. Bovendien moet ik daarbij mijn creditcard gebruiken waarbij ik het risico loop om als fraudeur te worden aangemerkt.

Iemand enig idee hoe dit nog netjes op te lossen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Webrowser
Chromebook
Google Family Link

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alle documentatie van Google doorgenomen zoals dit en dit. Nergens wordt deze specifieke situatie beschreven.

Beste antwoord (via 3raser op 08-02-2021 16:32)

• s2n6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 10:40
Uiteindelijk vond ik op de google supportpagina's een contactformulier waarmee je direct kan chatten met een google-medewerker. Na even over-en-weer-gechat en gemail zijn we toch tot een oplossing gekomen en heeft mijn zoon zijn account terug (dat ondertussen op non-actief was gezet).

https://support.google.co...chat_new?hl=en&authuser=0

Het is in de US dus je moet even rekening houden met de kantooruren daar. De NL-versie werkte niet.

@3raser misschien kan je het daar alsnog eens proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s2n6
Dag @3raser

Heb je hier uiteindelijk een oplossing voor gevonden? Ik heb een gelijkaardig probleem. Ooit account aangemaakt voor zoon met verkeerde geboortedatum. Vorig week kreeg hij de melding dat hij wellicht niet oud genoeg is om zelf een account te hebben.

De oplossingen die ze voorstellen zijn a) leeftijd aanpassen en verifiëren of b) de account onder ouderlijk toezicht plaatsen via family link. Ik deed dit laatste en de account van mijn zoon staat nu onder ouderlijk toezicht.

Maar toch blijft hij via zijn account dagelijks dezelfde melding krijgen dat hij niet oud genoeg is en dat zijn account zal verwijderd worden als hij zijn leeftijd niet aanpast of zijn account onder ouderlijk toezicht plaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TuUlLpkqFFNlws4aMLJtQmK6D48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zgdb9pP2hhshuKvijjga0aci.png?f=user_large

Een Catch22 dus.

Ik probeerde reeds alle relevante supportpagina's van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
@s2n6 Nee, nooit een oplossing gevonden. De account is ondertussen reeds verwijderd door Google. De account kan waarschijnlijk ook nooit meer hersteld worden omdat Google geen eerder gebruikte accountnamen toestaat.

Ik ken overigens ook mensen die daadwerkelijk via Google Family een account hebben aangemaakt en daar nu ontzettend veel spijt van hebben. Hun kinderen kunnen bijvoorbeeld niet op Youtube komen omdat daar een minimale leeftijd geld. En ondertussen verwijzen leraren in het basisonderwijs vrolijk naar Youtube filmpjes die dus eigenlijk niet bekeken kunnen worden door kinderen met een Family Account.

De enige oplossing lijkt dus glashard liegen over de leeftijd van je kind totdat ze 18 zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• s2n6
Uiteindelijk vond ik op de google supportpagina's een contactformulier waarmee je direct kan chatten met een google-medewerker. Na even over-en-weer-gechat en gemail zijn we toch tot een oplossing gekomen en heeft mijn zoon zijn account terug (dat ondertussen op non-actief was gezet).

Het is in de US dus je moet even rekening houden met de kantooruren daar. De NL-versie werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
@s2n6 Ik heb contact gehad via de chat. Helaas was ik veel te laat met deze support aanvraag. De betreffende account is ondertussen verwijderd en opgeschoond. Heropenen is niet mogelijk en de gebruikersnaam vrijgeven voor een nieuwe registratie is ook niet mogelijk. Google is erg strikt in hun policy om gebruikersnamen niet te hergebruiken.

Er zit niets anders op dan een nieuwe account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayhi2god
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
s2n6 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:50:

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 14:08
Is het niet mogelijk om het adres van je kind te hangen dan onder een Google Family account?

Zo heb ik het voor mijn kids ook ingeregeld. Ze zijn te jong om zaken zelf uit te voeren (<13 jaar nl) maar ik kan als beheerder van het Google Family account dan bepalen of ze zaken mogen kijken, installeren etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s2n6
Is het niet mogelijk om het adres van je kind te hangen dan onder een Google Family account?
Ja dat kan en is de beste manier. Maar toen ik de account voor mijn zoon aanmaakte was er nog geen sprake van Google Family (of ik wist toen nog niet van het bestaan af).
Pagina: 1