Hey iedereen,
Ik gebruik de machine als fileserver, draait fedora met ZFS.
Momenteel heb ik 4x 3tb geinstalleerd. Ik zou in de toekomst nog graag extra schijven toevoegen, maar zit een beetje met een plaats probleem.
Een foto om het probleem te illustreren:
:strip_exif()/f/image/savjPV3jKa73ZQrI5OmZhIlB.jpg?f=fotoalbum_large)
De case heeft 4 plaatsen voor schijven (linksonder), maar dit is niet eenvoudig uit te breiden.
Dit kan ook, en valt dan te monteren in de 2x 5.25"bays vanboven. Probleem is dat dit dock in het onderste slot gemonteerd wordt aan de behuizing, en mijn case eigenlijk maar 2x 5.25" heeft, met extra ruimte eronder, zoals te zien valt op deze foto:
:strip_exif()/f/image/DqbqpttPTQuBjGRCgX111U7f.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zou het monteren van een dergelijke oplossing extra moeilijk maken.
Ik heb zelf ook een define r4, waarin een cage zit die 5 3.5" schijven kan bevatten. Deze zouden we in de behuizing kunnen vijzen, op de plaats waar nu de 5.25" bays zitten.
:strip_exif()/f/image/CyIn65wfQIoe4gzPiAWurMCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
thingiverse link
Ik ben benieuwd naar jullie advies en suggesties. Zelf ben ik geneigd om voor optie 2 of 4 te gaan.
Probleem beschrijving
Ik heb een tijdje geleden een dell T320 tweedehands gekocht.Ik gebruik de machine als fileserver, draait fedora met ZFS.
Momenteel heb ik 4x 3tb geinstalleerd. Ik zou in de toekomst nog graag extra schijven toevoegen, maar zit een beetje met een plaats probleem.
Een foto om het probleem te illustreren:
:strip_exif()/f/image/savjPV3jKa73ZQrI5OmZhIlB.jpg?f=fotoalbum_large)
De case heeft 4 plaatsen voor schijven (linksonder), maar dit is niet eenvoudig uit te breiden.
Enkele opties
Optie 1: andere case aankopen met meer voorziene drive slots.
Kan zeker, en zou een goede permanente oplossing zijn. Probleem is dat de voeding van deze pc niet standaard is (is een server voeding), en ik de pc in deze behuizing heel aangenaam stil vind. Indien mogelijk, zou ik graag deze aanpak vermijden. Een nieuwe case met een nieuwe voeding is ook niet echt een optie, aangezien dit moederbord een 24 en 8 pin aansluiting heeft, wat niet standaard komt op voedingen afaik.Optie 2: Aanschaffen van een icy dock black vortex
linkDit kan ook, en valt dan te monteren in de 2x 5.25"bays vanboven. Probleem is dat dit dock in het onderste slot gemonteerd wordt aan de behuizing, en mijn case eigenlijk maar 2x 5.25" heeft, met extra ruimte eronder, zoals te zien valt op deze foto:
:strip_exif()/f/image/DqbqpttPTQuBjGRCgX111U7f.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit zou het monteren van een dergelijke oplossing extra moeilijk maken.
Optie 3: Uitslijpen 5.25" bays en monteren van eigen drive bays.
Een derde mogelijkheid is het uitslijpen van de 5.25" bays, en er een eigen drive bay systeem in monteren.Ik heb zelf ook een define r4, waarin een cage zit die 5 3.5" schijven kan bevatten. Deze zouden we in de behuizing kunnen vijzen, op de plaats waar nu de 5.25" bays zitten.
:strip_exif()/f/image/CyIn65wfQIoe4gzPiAWurMCZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Optie 4: 3d printen van een adapter
Ik zou ook een vriend van me kunnen vragen dit te printen, en dit inbouwen in de 5.25" bays.thingiverse link
Ik ben benieuwd naar jullie advies en suggesties. Zelf ben ik geneigd om voor optie 2 of 4 te gaan.