Sinds een aantal dagen kan ik in mijn Microsoft Outlook Live (ja, de online variant, niet het programma Outlook) geen mail meer ophalen. Ik moet dit doen in Outlook, want Gmail ondersteund geen imap (ook zo 1999). Dit ging altijd goed. Maar sinds kort niet meer. Ik gebruik deze settings:
IMAP-informatie voor de server voor inkomende mail
Servernaam: imap.mail.me.com
SSL vereist: ja
Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS.
Poort: 993
Gebruikersnaam: doorgaans de naam in uw iCloud-e-mailadres (bijvoorbeeld: emilyparker, niet emilyparker@icloud.com). Als uw e-mailclient geen verbinding kan maken met iCloud met alleen de naam van uw iCloud-e-mailadres, probeert u het volledige adres te gebruiken.
Wachtwoord: Een app-specifiek wachtwoord genereren.
Zowel SSL als TLS werkt niet. Ik krijg ik Outlook de melding dat de server onbereikbaar is.
Hebben meer mensen hier last van, of gebruik ik de verkeerde settings? Deze instellingen staan op de site van Apple.
Ik heb trouwens ook nog een app specifiek wachtwoord geprobeert, amar dat werkt helaas ook niet.
Two factor staat aan op mijn Apple ID, dan schijnt ook te moeten.
IMAP-informatie voor de server voor inkomende mail
Servernaam: imap.mail.me.com
SSL vereist: ja
Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS.
Poort: 993
Gebruikersnaam: doorgaans de naam in uw iCloud-e-mailadres (bijvoorbeeld: emilyparker, niet emilyparker@icloud.com). Als uw e-mailclient geen verbinding kan maken met iCloud met alleen de naam van uw iCloud-e-mailadres, probeert u het volledige adres te gebruiken.
Wachtwoord: Een app-specifiek wachtwoord genereren.
Zowel SSL als TLS werkt niet. Ik krijg ik Outlook de melding dat de server onbereikbaar is.
Hebben meer mensen hier last van, of gebruik ik de verkeerde settings? Deze instellingen staan op de site van Apple.
Ik heb trouwens ook nog een app specifiek wachtwoord geprobeert, amar dat werkt helaas ook niet.
Two factor staat aan op mijn Apple ID, dan schijnt ook te moeten.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.