iCloud mail ophalen lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Sinds een aantal dagen kan ik in mijn Microsoft Outlook Live (ja, de online variant, niet het programma Outlook) geen mail meer ophalen. Ik moet dit doen in Outlook, want Gmail ondersteund geen imap (ook zo 1999). Dit ging altijd goed. Maar sinds kort niet meer. Ik gebruik deze settings:

IMAP-informatie voor de server voor inkomende mail
Servernaam: imap.mail.me.com
SSL vereist: ja
Als u een foutbericht ziet wanneer u SSL gebruikt, probeert u het met TLS.
Poort: 993
Gebruikersnaam: doorgaans de naam in uw iCloud-e-mailadres (bijvoorbeeld: emilyparker, niet emilyparker@icloud.com). Als uw e-mailclient geen verbinding kan maken met iCloud met alleen de naam van uw iCloud-e-mailadres, probeert u het volledige adres te gebruiken.
Wachtwoord: Een app-specifiek wachtwoord genereren.

Zowel SSL als TLS werkt niet. Ik krijg ik Outlook de melding dat de server onbereikbaar is.
Hebben meer mensen hier last van, of gebruik ik de verkeerde settings? Deze instellingen staan op de site van Apple.

Ik heb trouwens ook nog een app specifiek wachtwoord geprobeert, amar dat werkt helaas ook niet.
Two factor staat aan op mijn Apple ID, dan schijnt ook te moeten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@rimave Ik begrijp er echt niks van.

Je haalt je iCloud mail op in Microsoft Live?

Gaat het nu om je mail uit een @icloud.com adres?

Dat kan je toch gewoon via icloud.com benaderen?

[ Voor 15% gewijzigd door Greatsword op 23-07-2020 12:56 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Ja, maar dan moet ik naar gmail voor gmail, icloud voor icloud, microsoft voor microsoft mail en ziggo voor ziggo mail. Ik wil alles in 1 account en aangezien gmail geen pop ondersteund moet het bij microsoft. Dit werkte ook altijd prima, maar nu komt de melding dat imap.mail.me.com niet bereikt kan worden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

rimave schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:48:
Ja, maar dan moet ik naar gmail voor gmail, icloud voor icloud, microsoft voor microsoft mail en ziggo voor ziggo mail. Ik wil alles in 1 account en aangezien gmail geen pop ondersteund moet het bij microsoft. Dit werkte ook altijd prima, maar nu komt de melding dat imap.mail.me.com niet bereikt kan worden.
Waarom zou je POP willen? Bij POP trek je de mail weg bij de server en hou je het lokaal. Dat concept is achterhaald en zorgt ervoor dat je mail maar op 1 apparaat kan gebruiken. Het is dan ook een achterhaald concept dat eigenlijk moet worden uitgefaseerd als je het mij vraagt. IMAP en Exchange zijn de norm anno 2020 en waren dat ook al in 2010.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:10
Gmail kan overigens wel pop importeren, werkt ideaal.
https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl

Je kunt gewoon even proberen je icloud adres toe te voegen in thunderbird, dan weet je of je een probleem hebt met microsoft live of met icloud.
Pagina: 1