Nieuwe HDCP eisen na update? Netflix via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masansky09
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo allemaal en excuses als ik dit op de verkeerde plek post. Ik kon geen betere vinden...

Sinds een Windows 10 update drie weken terug geeft een aan de laptop via HDMI aangesloten extern Panasonic beeldscherm geen Netflix videobeeld meer weer van de Netflix app uit de store. Menu’s, previews, ondertiteling, etc. wel. Hetzelfde probleem als ik via Edge de browserversie van Netflix gebruik. Via Chrome werkt het wel.

De laptop heeft naast de Intel GPU ook een Nvidia GPU. Maar de Netflix app kan die schijnbaar niet gebruiken. Hiervoor kiezen is niet mogelijk.

Deze configuratie heeft het sinds aanschaf van de laptop ruim een jaar geleden altijd prima gedaan. Met de vorige laptop is het jaren achtereen goed gegaan. Verder is er niets veranderd. Geen software geïnstalleerd, etc. Wel alle drivers opnieuw geïnstalleerd voor de zekerheid. Dat heeft niets geholpen.

Het lijkt op een HDCP probleem. Maar waar komt dat ineens vandaan? Kan het zijn dat de Panasonic van de lijst is gehaald? Kabel sinds de update kapot?

Het vreemdste is nog dat de video wel doorkomt als het Panasonic beeldscherm in Windows wordt aangegeven als extended in plaats van mirror. Als de Netflix app uit de Microsoft Store hiernaartoe wordt versleept, wordt wel beeld weergegeven.

Iemand een idee hoe dit kan worden hersteld? Het enige dat ik nog kan proberen is een andere kabel of een andere TV. Maar waarom heeft dit het dan wel jaren gedaan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masansky09
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-02-2022
Helemaal geen reacties na ruim een week? Heb ik dit op de verkeerde plaats gepost? Kan iemand mij naar de juiste plek verwijzen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:49
Windows update weer verwijderen werkt het dan weer goed?

Cloud ☁️