Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
ik wil van een Moto X4 mijn apps en gegevens etc. overzetten naar een Samsung A9.

Nu krijg ik bij Samsung alleen de optie te zien om dit via de 'Smart Switch' app te doen, echter deze neemt niet alle apps mee en geen appdata en settings.
Alle apps die mee worden genomen zijn als 'nieuw' als ik ze open op de Samsung A9.

Normaal gesproken zie je op een schone Android de optie om apps&data uit de google drive backup te importeren, zoals beschreven in dit artikel:

https://www.androidcentra...ettings-new-android-phone

Echter die optie komt bij de A9 helemaal niet, alleen om het via Smart Switch te doen.

Is er een manier om die import vanuit de google drive backup handmatig te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
Op moment dat je Smart Switch gebruikt voor het overzetten van je gegevens bij het voor het eerst opstarten van de A9 dan vraagt ie niet meer om te herstellen vanuit je Google account. Enige optie is dus alles wissen en opnieuw beginnen. Smart Switch dan achteraf gebruiken.
Btw, Smart Switch neemt juist wel alle settings mee normaal gesproken. Misschien is deze niet compatible met een Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Upbeat schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:07:
Op moment dat je Smart Switch gebruikt voor het overzetten van je gegevens bij het voor het eerst opstarten van de A9 dan vraagt ie niet meer om te herstellen vanuit je Google account. Enige optie is dus alles wissen en opnieuw beginnen. Smart Switch dan achteraf gebruiken.
Btw, Smart Switch neemt juist wel alle settings mee normaal gesproken. Misschien is deze niet compatible met een Motorola.
Ja ik heb hem dus net teruggezet naar de factory settings en smart switch niet gebruiken, maar de optie voor voor herstel vanuit google account krijg ik dan helemaal niet, vandaar de vraag of ik dat manual kan starten ergens vanuit het menu (ik kan dat dus nergens vinden)

net nogmaals factory reset gedaan en ik krijg die hele 'restore backup from the cloud' en daarna keuze van welk toestel je wilt restoren niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Pusherman_ op 23-07-2020 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
nogmaals reset gedaan, nu via veel omwegen kunnen kiezen om niet via een ander toestel te restoren, maar uit een cloud backup en daar zag ik mijn Moto X4 staan.

Hij is nu bezig de apps te installeren op de A9. Fingers crossed dat hij ook de data meeneemt hierbij.
Waarschijnlijk heb ik dus toch niet goed genoeg de menu's doorgespit.

Tnx so far voor de hulp!