iPhone verbruikt veel WiFi op de achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Ik ben op vakantie in Frankrijk, heb hier een Franse SIM kaart met 4G data gekocht en gebruik een MiFi om vervolgens met al mijn apparaten te internetten. Hiervoor verbind ik bijvoorbeeld mijn iPhone via WiFi met het MiFi apparaatje.

Mijn iPhone verbruikt soms (vooral in de ochtend als ik WiFi weer aanzet) opeens heel veel data. Wel 500 MB ongeveer. Dit is een achtergrondproces of iets van iOS, maar ik weet niet hoe ik kan achterhalen wat dit precies is.

Mijn iPhone denkt uiteraard dat hij op een WiFi netwerk zit en gaat daarom niet zuinig om met de data

Ik ben al verbonden met de WiFi met Databesparingsmodus en iCloud reservekopieën heb ik uit gezet. Verder maak ik ook geen fotos of iets dergelijks dus die synced ie ook niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe ik erachter kan komen wat het is?

Ik heb een iPhone 8 Plus met de iOS 14 beta.

PC Specs

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 13:18
Apps die op de achtergrond verversen? Updates die binnen worden gehaald? Heb je er spelletjes op staan die updates binnen krijgen? Of e-mails (met bijlages)? Een navigatie app die een kaart gaat updaten?
Ga naar Instellingen - Algemeen - Ververs op achtergrond. Daar kun je per app uitzetten of dat wel of niet mag. Daar kan ook wel wat inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Sparkiee schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:44:
Apps die op de achtergrond verversen? Updates die binnen worden gehaald? Heb je er spelletjes op staan die updates binnen krijgen? Of e-mails (met bijlages)? Een navigatie app die een kaart gaat updaten?
Ga naar Instellingen - Algemeen - Ververs op achtergrond. Daar kun je per app uitzetten of dat wel of niet mag. Daar kan ook wel wat inzitten.
Vergeten te vertellen: auto app updates en software updates heb ik ook uit staan. Verder zit ik in energiebesparingsmodus (dan ververst er niks op de achtergrond) en had ik alle apps. Die op de achtergrond open stonden weggeswisped. Daarna bleef het data verbruik nog voor een minuut of 5 oplopen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:52

OMD

Staat Wifi-assistentie aan bij mobiel netwerk? Je kan sowieso even daar alles resetten zodat je weet wat de dataverbruiker is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
OMD schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:05:
Staat Wifi-assistentie aan bij mobiel netwerk? Je kan sowieso even daar alles resetten zodat je weet wat de dataverbruiker is.
WiFi assistentie staat idd aan, maar dit is niet het probleem want in mijn telefoon zit geen sim.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
de foto's die automatisch de cloud ingaan lijkt mij een redelijke om na te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:37
jaydenjarno schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:28:
de foto's die automatisch de cloud ingaan lijkt mij een redelijke om na te kijken.
Lijkt me sterk. TS geeft aan de energiebesparingsmodus te gebruiken. Dan worden de foto’s niet geüpload naar iCloud. “iCloud-foto's (tijdelijk onderbroken)”, zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT205234

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:48
Nouja je draait een beta profiel. Sowieso lijkt mij dat niet slim als je op vakantie gaat. Zeker wanneer het toestel nogal belangrijk voor je is. Maar goed dat is mosterd na de maaltijd.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10 11:57
Welke apps gebruik je?
Facebook en Instagram gebruiken ook de nodige data...

...

Pagina: 1