Game-console, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 11:12
Als eerste, zelf heb ik nagenoeg geen ervaring met gamen.
Vroeger wel eens wat op een pc gespeeld, op een PS en een WII maar niets noemenswaardig.

We hebben 3 kinderen, meiden, 12, 8 en 2 en we willen iets aanschaffen zodat ze kunnen gamen, dat willen ze zelf ook graag en we hadden een cadeau beloofd ivm verhuizing enzovoorts.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
PS4? Nitendo Switch? Xbox?

De een wil graag een switch want dan kan Mario gespeeld worden, de ander graag een PS4 omdat daar meer spellen op gespeeld kunnen worden en zelf heb ik geen enkel idee en geen enkele ervaring hiermee.

Uiteraard gezocht naar vergelijkingen en ervaringen maar ik heb het idee dat het net zo iets is als Apple/Android, dat ieder z'n eigen platform heeft en dat het afhankelijk van de voorkeur van de gebruiker is, maar die voorkeur heb ik juist niet omdat ik geen enkel idee heb.

Is een PS4 nog wel rendabel? Ik lees dat er in het najaar een PS5 uitkomt. Nu duurt dit nog even natuurlijk.
Zelf neig ik wel naar een PS omdat dit een bredere ondersteuning van meer games heeft maar geen idee of dit ook terecht is.

Als jullie mij een advies zouden geven, met 3 meiden van 12, 8 en 2, wat voor game-console zou voor hun het leukste/beste zijn?

Budget rond de 500.

Alvast dank.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou "nu" even geen console kopen. De adviesprijzen en marktprijzen (zeker van Sony & Microsoft) komen steeds sterker tegen elkaar te liggen. Een Xbox is bijna even duur (specifieke bundels daargelaten) als bij introductie. Hopelijk geeft dit wat tijd / lucht om een gedegen beslissing te nemen.

Gezien het grotere verschil in leeftijd, is het wel een lastige. In hoeverre wil je / sta je toe dat er ook online gespeeld wordt met bepaalde spellen? En wat mag dat kosten per jaar (zoals abonnement voor online spelen, zaken als PSN Plus of Microsoft Gamepass)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:57
Ja dat is heel lastig om te zeggen.
Door de verschillende leeftijden en voorkeuren spellen heeft ieder zijn smaak.

XBOX en PS4 zijn over het algemeen hetzelfde qua spellen. behalve wat exclusive games.
Nintendo Switch heeft veel andere soort spellen wat ook veel geschikt is voor kinderen op jonge leeftijd.

PS4 is zeker nog rendabel, juist omdat er veel spellen tweedehands te krijgen zijn voor 1 tot 2 tientje.
Zelfde geld voor XBOX.

Zou vooral als eerst kijken wat voor spellen ze interessant vinden. ( voor je kinderen van 12 en 8, de jongste heeft daarin niet veel te zeggen denk ik :) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:47

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Beetje standaard open deur, maar de grote vraag is ook "Wat voor soort games wil je spelen"?
Nintendo heeft over het algemeen meer kindvriendelijke en originele titels uit eigen stal, PS en Xbox zijn breder qua aanbod en consolepower.

PS en Xbox zijn tweedehands goed aan spellen te komen, de games voor Nintendo zijn over het algemeen waardevaster.

[ Voor 19% gewijzigd door Thrace Grumble op 23-07-2020 09:45 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vergeet ook niet te kijken naar wat de vriendjes van de kinderen hebben. Zeker die van 12 zal toch snel graag met of tegen andere vriend(inn)en willen spelen en dan is hetzelfde platvorm wel noodzakelijk.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

DarkSide

theres no place like ::1

Het is een lastige.
Je (of ik iig) koop een console om bepaalde games te spelen.

Zelf heb ik meer met de exclusives van de PS dan met de Xbox. Dus staat er een PS4 hier.
Maar mario, zelda etc zijn ook leuk. Er is dus ook een switch.

Mijn meiden spelen op beide consoles. Ze vinden sims leuk (ps4) maar ook animal crossing bv (switch).

Voordeel van PS4 is dat er een goede tweedehands markt is en prijzen voor games vallen dan wel mee.
NIntento spellen houden goed hun waarde (zeker first party) en daarom lastiger tweede hands.

Met een budget van 500 zou je ook kunnen kijken naar een PS4 (non pro) of tweedehands.
Om zo deze console "te proeven" Bij succes kan je later dan overstappen naar een PS5. Door de backwards compatibilty neem je dan gewoon je spellen mee. (Dit verhaal geld ook voor xbox. Kijk voor een S en koop later een Series X bv).

En dan koop je een switch lite er bij.
Deze kan dan niet op de TV. Maar hier wordt de switch meestal ook in handmode gespeeld door de meiden.

En idd vrienden ook belangrijk om samen te spelen. Zit iedereen op Xbox dan is handig om ook een Xbox te nemen

[ Voor 5% gewijzigd door DarkSide op 23-07-2020 09:50 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 21:23

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Als je uitgebreide controle wil over de accounts van je kind en hun speeltijd en content wil regelen, dan is de Xbox een zeer goede optie. Heb namelijk geen idee hoe het bij de anderen (Sony of Nintendo) is geregeld.

nieuws: Microsoft brengt preview van Xbox Family-app voor ouderlijk toezicht uit

Kijk deze ook even. Ik heb het zelf voor mijn zoons ook ingesteld. Zodra hij zich aanmeldt op de Xbox, krijgt hij netjes een melding dat hij 30 minuten mag spelen. Bij 10 minuten krijgt hij nog een melding en als de tijd verstreken is, krijg je een melding op de Xbox of telefoon om de tijd te verlengen. Ook kun je oa aangeven welke games wel of niet gespeeld mogen worden en of ze vrienden mogen maken met anderen.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Create a Family Group on Xbox Devices

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How to Set Up Screen Time Limits on Xbox and Windows 10 Devices

Qua games liggen Xbox en Playstation niet zo heel veel van elkaar op wat exclusieve games na, maar het gros daarvan is ook allemaal 18+ qua game ratings.

Ik vind parental control wel een ding waar je rekening mee moet houden. Ik wil niet dat mijn jongste 3 uur per dag aan het gamen is, dus met die instellingen die Microsoft je geeft, kun je veel dingen limiteren (of juist niet) en veel dingen zelf in de hand houden mbt wat je kind doet op een spel console, in dit geval Xbox.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Neit direct advies, wel wat punten om mee te nemen bij je keus:

• Binnenkort komen de opvolgers van de Xbox en PS4 uit en de prijzen van de consoles liggen nog relatief hoog en zijn in het verleden zelfs een stuk lager geweest. Vanuit financieel oogpunt dus een slecht moment om in te stappen. Ook zullen er niet heel lang nieuwe games op blijven verschijnen
• Switch games zijn erg duur, waar je xbox en ps4 games voor een habbekrats in de sale kan meepikken, is dat voor de switch een stuk lastiger. Zorgt er wel voor dat tweedehands de games bij eventuele doorverkoop ook meer waard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 09:42
Mijn eerste ingeving zou zijn om voor een Switch te gaan gezien de leeftijd en dat het meiden betreft... wat dat betreft heeft Nintendo over het algemeen het meer aantrekkelijk aanbod in die categoriën. Met het bijkomende voordeel dat de Switch ook heel makkelijk kan worden meegenomen op reis.

Ook zal je met het gestelde budget gelijk wat meer hebben dan wanneer je gaat wachten op de nieuwe PS of Xbox, want dan heb je voor die 500 alleen nog maar een console.

Wat betreft accounts geschikt voor kinderen, ook daar heeft Nintendo heel uitgebreide mogelijkheden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Gezien de leeftijd denk ik dat ze wellicht meer plezier halen uit Nintendo titels. Er werd ook al genoemd dat ze wellicht een Mario game willen spelen, dus dan ontkom je al niet aan een Switch.
Mario Kart is altijd leuk, voor alle leeftijden, en kan ook 'samen op de bank' gespeeld worden. Het aantal splitscreen offline multiplayer titels op Xbox/Playstation is lager en bij een Switch zitten al 2 controllers, bij Xbox/Playstation moet je die erbij kopen.

De Switch kwam later uit dan de Xbox en Playstation die eind dit jaar vervangen gaan worden. De Switch zal waarschijnlijk een langere levensduur hebben :P
Bovendien zullen de nieuwe Xbox en Playstation waarschijnlijk buiten je budget gaan vallen als je er ook nog wat games bij wilt.

Voor de oudste zal Fortnite waarschijnlijk de game zijn die ze wil spelen (?), dat is er ook gewoon op de Switch. Nu zijn de andere consoles iets krachtiger en loopt het dan vloeiender. Maar het kan wel op de Switch.

Overigens kan je voor 500 best een Switch halen (329, soms 300, haal NIET de Lite, die kan niet op een TV worden aangesloten) en een 2ehands Xbox/Playstation.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:50

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik neem aan dat de middelste de switch wil, want mario. Daar zou ik gewoon nu een 2e hands wii voor regelen, daar kan je een hele berg goede mario games voor kopen, en kwa graphics zijn die nog redelijk te pruimen door de art style.

Rest van het budget gewoon reserveren voor een PS5/XsX/XsS

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Switch is over het algemeen gezien het leuks voor de kids, mede ook door de portability. Dat gezegd hebbende, maken die van mij (5 en 7 jaar) meer uren op de PS4 vanwege Minecraft. Nu hebben we die game ook op de Switch, maar alles gaat net ff wat soepeler op de PS4.

Als je neigt naar PS4, kan je inderdaad ook op PS5 wachten. Daarop kan je ook PS4 titels spelen (in bepaalde gevallen zullen ze ook enhanced zijn met hogere resolutie/framerates).

Maar als ze echt met z'n 3 samen willen spelen, dan is Switch echt het leuks met Mario Party en Kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
Vraag de kinderen wat ze bij leeftijdsgenoten spelen en leuk vinden. Kies daar de console bij.

Wij kunnen niet vertellen of ze GTA, Just Dance of Super Mario Bros leuk vinden.

Veel is ook ook 2e hands te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:00
Je kan ook 2dehands consoles aanschaffen ?

Wii , Wii U, Xbox 360 kost praktisch niks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Switch. Voor jullie 8 jarige kan hij/zij nog wel even met de switch uit de voeten (mariokart/minecraft?). 12 jaar kan Fortnite spelen op de Switch (als dat mag van jullie) of Animal crossing. Allemaal online dus met vriendjes. En al heel snel denk ik dat hij toch over gaat op een eigen laptop ook omdat hij naar de middelbare school gaat? Dan gaat hij gamen op de laptop. Dan kunnen jullie 8 en 2 jarigen nog wel even plezier hebben op de switch en ben je ook blij dat je geen xbox of ps hebt gekocht (zijn minder geshcikt voor kinderen).

Switch kent een uitstekende parent-control die je beheert met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:50

BM

Moderator Spielerij
Rukapul schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:34:
Vraag de kinderen wat ze bij leeftijdsgenoten spelen en leuk vinden. Kies daar de console bij.
Dit, en of het dan een Switch, Playstation of Xbox word is niet zo relevant, ze vermaken zich toch wel met hun vriendjes.

Los daarvan zou ik zelf voor die leeftijdsgroep naar een Switch neigen, maar goed, bovenstaand lijkt me een beter uitgangspunt :)

Wel eens met anderen dat ik op op dit moment geen nieuwe Playstation 4 of Xbox One (X/S) zou kopen. Ik zou verwachten dat met de aankondiging van de nieuwe generatie de huidige langzaam in prijs zou zakken, maar het omgekeerde lijkt te gebeuren...

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 23-07-2020 14:54 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 23:24
BM schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:52:
[...]

Dit, en of het dan een Switch, Playstation of Xbox word is niet zo relevant, ze vermaken zich toch wel met hun vriendjes.

Los daarvan zou ik zelf voor die leeftijdsgroep naar een Switch neigen, maar goed, bovenstaand lijkt me een beter uitgangspunt :)

Wel eens met anderen dat ik op op dit moment geen nieuwe Playstation 4 of Xbox One (X/S) zou kopen. Ik zou verwachten dat met de aankondiging van de nieuwe generatie de huidige langzaam in prijs zou zakken, maar het omgekeerde lijkt te gebeuren...
Ik denk dat het niet helpt dat de prijzen voor de next-gens nog niet bekend zijn, en dat er maar verdraaid weinig echte exclusives zijn, want het meeste zou toch ook op de current-gen moeten draaien, zij het dan minder mooi. Dat geeft IMHO ook gelijk het probleem aan - veel krachtiger hardware, maar vernieuwing zit er niet meer aan te komen.

Ik zou één aspect nog wel meenemen in de overweging - online multiplayer. Doen ze dat, of niet? En zo ja, welke games? Als dat spellen zijn die exclusief voor bepaalde systemen zijn, dan zou dat een reden zijn om voor dat systeem te kiezen. Als het multiplatform-titels zijn, controleer of bijvoorbeeld de Xbox versie ook kan samenspelen met de PlayStation versie. Als dat namelijk niet kan is het waarschijnlijk beter dezelfde versie te kiezen als die de rest al speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:07

PB-powell

Mr. Laziness

Misschien nog een ander belangrijk punt is het scherm waarop ze spelen. Een Xbox en PS zul je op een tv moeten aansluiten waardoor, als je erbij wilt zijn als ze spelen, of een tweede tv in de woonkamer moet zetten of accepteren dat er dan geen tv gekeken kan worden. En met 3 meiden zie ik de ruzie al van verre aankomen als de ene een serie kijkt en de ander wil gamen en vice versa. De switch heeft dan in ieder geval de mogelijkheid tot handheld spelen.
Verder is alles wel al benoemd door de tweakers hierboven :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Pagina: 1