Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Zelf ben ik ook van plan om het ultrawide era te betreden!

Ik heb een budget van ~900€ te besteden.

Ik kom van een Dell Ultrasharp 27" IPS. Deze is aangesloten op een systeem met een Ryzen 5 3600 en een GTX 1080 en word voornamelijk gebruikt voor werk (webdevelopment) en gaming.

De wensen:
  • - Minstens 100hz
  • - gsync(compatible)
  • - 3440x1440
  • - curved
Zelf twijfel ik op dit moment tussen de AOC AG3528CG6 en de LG 34GN850-B.

Ze komen beiden behoorlijk overeen (kromming, hz, resolutie, snelheid, gsync support),alleen is nu de AOC een stukje goedkoper, daarentegen heeft de LG een IPS scherm en HDR400 (wat weer amper wat toevoegt heb ik begrepen).

De AOC is dan weer al een stuk ouder,niet dat dat per se wat uitmaakt, toch geeft een nieuwer scherm het gevoel dat het beter is.

Nu las ik ook dat de MSI Optix MPG341CQR ook Gsync compatible is, alleen niet officieel, wat de keuze ook nog weer bemoeilijkt..

Nog mensen tips, schermen, adviezen voor deze 'newb' op widescreen gebied?

[ Voor 4% gewijzigd door Rann op 23-07-2020 09:28 . Reden: link toegevoegd van Optix nieuwsbericht ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Als 900 euro je budget is dan zou ik gewoon de LG 34GN850 kopen.. Is simpelweg de beste 34" widescreen monitor die je kan kopen op dit moment met die specs voor dat budget.. Amazon heeft hem nu ik dit schrijf op voorraad en ook nog eens in de aanbieding voor 805 euro (waar de adviesprijs 899 euro is)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rann
Dat was mijn gedachte ook toen ik de prijswijziging bij Amazon zag.

Ook hebben hun hem hem 'op voorraad' inderdaad, je krijgt alleen niet echt een duidelijke levertermijn.

Liever zou ik niet bij Amazon bestellen, maar die 100€ verschil doet het hem voor mij wel... Hij is dus inmiddels daar besteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n13k2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-04 17:52
Rann schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:55:
Dat was mijn gedachte ook toen ik de prijswijziging bij Amazon zag.

Ook hebben hun hem hem 'op voorraad' inderdaad, je krijgt alleen niet echt een duidelijke levertermijn.

Liever zou ik niet bij Amazon bestellen, maar die 100€ verschil doet het hem voor mij wel... Hij is dus inmiddels daar besteld ;-)
Hoi, zag deze thread net toevallig toen ik zelf ook naar deze monitor zat te kijken.

Heb je de monitor inmiddels al binnen?

Mvg,

Niek

• Rann
@n13k2
Mij bevalt het scherm top! Geen issues/dooie pixels. Ik ben alleen nog zelf erg met de settings aan het klieren welke stand ik het fijnst vind. Online word vaak 'Gamer1' profile aangeraden, maar dan vind ik zelf de kleuren vaak wat 'oversaturated'. Ik heb hem nu op sRGB staan en dan bevalt me top!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Gebruik je de originele stand of heb je een monitorarm?

Als je de originele stand gebruikt, hoe vind je de monitor qua 'diepte'?
Komt die ver naar voor op je bureau naar jouw mening?

Extra vraagje, je had hem besteld bij amazon nederland?

[ Voor 13% gewijzigd door DaemonAngel op 20-08-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemargia
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
Hier op amazon.nl besteld op 07 augustus. Zou volgens amazon normaal vandaag geleverd worden, maar zonet update gekregen dat de leverdatum opnieuw nog niet gekend is. Mail gestuurd naar de klantendienst en afwachten maar..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Ik gebruik nu nog de originele stand, hij past opzich goed op mijn bureau, maar is vrij diep inderdaad, maar voor mijn beleving niet 'te'. Maar komt misschien ook omdat mijn vorige monitor ook vrij groot was.. (Dell Ultrasharp U2713H).

Ik had hem inderdaad bij Amazon besteld, omdat hij daar 100€ goedkoper was, anders had ik hem toch zeker liever ergens anders besteld.. Maar hier ook heel veel gedoe met levertijden die vooruit werden geschoven..

@Stemargia Klantendienst gaat waarschijnlijk zeggen, als het bekend is, hoor je het... Heb je dus niets aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemargia
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02-2022
@Rann waarschijnlijk.... jij besteld 27 juli? Hoeveel dagen voor ontvangst?
Kan echt niet wachten om hel uit te proberen :D

Enige reden van bestelling via Amazon is ook voor de 100 euries ‘korting’. In andere webshops ook vaak al niet meer leverbaar... gegeerd product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Nu enkele weken de LG 34GN850 in gebruik, kan hem niet anders dan aanbevelen!

Geweldige monitor, ik wil nooit meer anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
@Protax Welke settings gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08 08:25
Daily use (thuiswerken) -- Gamer 1, met Games switch ik nog weleens naar FPS etc.

Maar over het algemeen dus Gamer 1 :)
Pagina: 1