Creative FPS 1800

Pagina: 1
Acties:

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op de website van Creative staat de FPS 1800. Omdat ik het een beetje jammer vind om een 5.1 speakerset te kopen voor een 4.1 geluidskaart is dit een goede optie voor mij.

Is deze set al in Nederland te koop want hij staat nog niet in de pricewatch. |:(

Zo niet, wat is dan een goed 4.1 speakersetje voor een Hercules Fortissimo 2 voor niet meer dan 300,-?

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Als je een beetje topics leest over creative speakers dan zul je snel zien dat de meeste mensen ze niet echt aanraden.

Ik heb zelf de creative soundworks digital, (2 speakers + 1 sub) en ik moet zeggen dat ik ze niet echt geweldig vind.

De middentonen mochten van mij een stuk beter zijn, ook is de subwoofer niet echt "droog" of hoe moet ik dat uitleggen. (ik heb zon losse subwoofer van sony van 700 piek gehoord... das toch ff ander geluid :)

Heb hem nu onder me stapelbed gegooid, nu is het geluid al een stuk beter dandat ik hem gewoon zou neer zetten.

Echt brak zijn de speakers zeker weten niet.
De subwoofer gaat hendig hard (nog geen vervormingen gehoord), de kleine speakers haken eerder af, desondanks gaan ze hard genoeg zonder te vervormen (me oren beginnen pijn te doen als ik hem zo hard zet dat ze vervormen.... ).

Ik heb deze set gekocht omdat deze nogal een stuk meer power heeft (kwa specs) dan zon 2200 geval met 4 speakers.. vooral de sub is bij mijn set beter.

Btw: ik was 149 mark kwijt voor ze.

Volgens mij zijn mijn creatives kwa prijs/kwaliteit best goed, en ik heb eigenlijk nog geen spijt dat ik ze gekocht heb. >:)

(Ik wil best wel eens een setje labtecs van dezelfde prijsklasse horen.. mischien dat ik dan wel spijt krijg.. maar ik denk ut eerlijk gezegd niet :Y) )

edit:
: Ow ik zie net op de creative page dat die fps 1800 dezelfde specs heeft als mijn setje :)

Cu

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

De FPS1800 bestaat al heel lang (is het zelfde als de FPS2000 maar dan zonder dig.)

Helaas wordt deze niet in Benelux geleverd (zelfs niet in Europa, dacht ik)en zullen ook nooit in de Benelux verkrijgbaar zijn.

MVG

Rampen bak 2004

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
1. Het maakt niet uit welke geluidskaart je hebt, onderling verschil is acoustiek bij kaarten is miniem combinatie: kaart-subset gaat niet op. Dus dat hoef je niet te vermelden.

2. Creative valt nooit aan te raden (op subwoofer gebied dan), ze hebben een slechte prijs kwaliteit verhouding, gaan snel braken en scheten op hoog volume (altijd mini woofertjes van 4" of 5.25") en superkleine sattelites met te kleine drivers om NIET snel te gaan vervormen. Bovendien is er voor elke set van Creative wel een beter alternatief te noemen.

3. Soieso niet kopen dus. Mocht je ze toch willen hebben, jammer dan. Het is alleen maar beter voor jou dat je een andere set zult nemen (op Trust en Jazz na).

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Dan weet ik niet wat jij met een subwoofer doet..

Die heb ik dus echt niet horen "braken" etc.

En als jij zegt dat die satelietjes NIET snel vervormen... dan wil ik al helemaal niet horen wat voor vervorming die "betere" merken van jou hebben.

Echt man.. koop zelf eens een creative en loop geen onzin te blaten.
Subwoofer = GEEN vervorming.
Satelietjes = WEL vervorming.

:z

Kan best zijn dat de rest beter is.. maar ik heb daarmee geen ervaring.
Ik heb WEL ervaring met me eigen creatives.. dus ik kan alleen over hun oordelen...