Mexicaanse Tuinhaard, iemand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,

Wij hebben recent de hele tuin weer netjes gemaakt maar nu ontbreekt het ons alleen nog aan een tuinhaard. Vrienden van ons hebben zo'n gietijzeren gevaart, solide geen onderhoud en je kan er alles in branden.

Na wat googlen kwam ik het volgende type tuinhaard tegen: Mexicaanse Tuinhaarden (chimeneas)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_JiCjVGOL5d47akgUC3UzgGsyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xEFXhMx9HMHpm9YB7gLvz6Mx.jpg?f=user_large

Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke tuinhaard? Is het iets of niets? :P

Thanks!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:26
Kijk een op marktplaats naar een omgebouwde gasfles.

Heb deze zelf al 15 jaar, onverwoestbaar. Tevens is de schoorsteen wel prettig voor de afvoer van evt rook.

Even willekeurige foto van internet geplukt

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/0NcAAOSwsWpeXnxb/$_86.JPG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32
Heb jarenlang zo'n aardewerk haard gehad. Werkte prima (jarenlang) maar is een keer met vocht erin opgevroren en toen ik hem in het voorjaar optilde brokkelde de hele onderzijde in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 08:36
Wobbit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
Hallo,

Wij hebben recent de hele tuin weer netjes gemaakt maar nu ontbreekt het ons alleen nog aan een tuinhaard. Vrienden van ons hebben zo'n gietijzeren gevaart, solide geen onderhoud en je kan er alles in branden.

Na wat googlen kwam ik het volgende type tuinhaard tegen: Mexicaanse Tuinhaarden (chimeneas)

[Afbeelding]

Heeft hier iemand ervaring met een dergelijke tuinhaard? Is het iets of niets? :P

Thanks!
Leuke kachels, Ik heb precies zon kachel een jaar of 3 gebruikt. stook ze niet te snel & hard op.
Want dan scheurt het steen. ( ik had er ook scheuren in).
In de winter zette ik het haardje in de scheur ivm vrieskou en de kans op barsten..

Nu een RVS tuinhaard, perfect kan het hele jaar buiten blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

Dit is idd een leuke tuinhaard, erg gezellig en komt genoeg warmte vanaf. Maar er zijn ook veel verschillen in qua kwaliteit, grote etc. Het ligt er natuurlijk aan welk formaat en wat jullie budget is. Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een gietijzeren terraskachel van bijv. Esschert.

Afbeeldingslocatie: https://www.outside-life.nl/wp-content/uploads/2017/02/FF65_mood.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
Ik heb deze, denk al een jaar of 15. Staat altijd buiten, heeft al veel gebrand. Geeft veel warmte, zeker als je er dicht bij zit. Ik ben er tevreden over :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UeScqsCfYqn8ZUNB0_UobrVWEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jb8rSm9NVh4dvlmyQ3fAPI9X.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:05
LichtBruisend schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:47:
Dit is idd een leuke tuinhaard, erg gezellig en komt genoeg warmte vanaf. Maar er zijn ook veel verschillen in qua kwaliteit, grote etc. Het ligt er natuurlijk aan welk formaat en wat jullie budget is. Persoonlijk zou ik gaan kijken naar een gietijzeren terraskachel van bijv. Esschert.

[Afbeelding]
Dit is idd een veel voorkomend model. Schoorsteen staat los op de het gedeelte waar je hout brand.
Gelukkig maar dat ie uit 2 delen (3 incl schoorsteendeksel) bestaat want dat ding is niet normaal zwaar :+
Roest ook als een malle (want gietijzer) dus buiten laten staan is niet goed voor de levensduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:57

Thompson

Beeromaniac

SniperGuy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Dit is idd een veel voorkomend model. Schoorsteen staat los op de het gedeelte waar je hout brand.
Gelukkig maar dat ie uit 2 delen (3 incl schoorsteendeksel) bestaat want dat ding is niet normaal zwaar :+
Roest ook als een malle (want gietijzer) dus buiten laten staan is niet goed voor de levensduur.
Is dat niet gewoon oppervlakteroest wat uiteindelijk juist beschermend werkt?
Qua looks moet je er natuurlijk wel maar net van houden zo'n roestig geval.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Thompson schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:14:
[...]

Is dat niet gewoon oppervlakteroest wat uiteindelijk juist beschermend werkt?
Qua looks moet je er natuurlijk wel maar net van houden zo'n roestig geval.
Ja oppervlakte roest, maar omdat de gietkwaliteit van het ijzer soms te wensen overlaat (te dun, minuscule gaatjes) kan het zomaar zijn dat ie op dergelijke plekken doorroest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

SniperGuy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Vrienden van ons hebben hem staan en hebben hem bijna elk weekend wel aan. In de winter maanden zet hij hem wel in de schuur ter bescherming, maar als ik het mag geloven kan hij veel hebben. Het gietijzer is wel erg dik zelf na jaren gebruik. En hij is idd erg zwaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:44
Zolang ze heel zijn, zijn het hele fijne dingen, worden erg warm en geven warmte gelijkmatig af (wij hadden twee stenen, geen stalen). Eentje hebben we letterlijk kapot gestookt, en de andere na nat worden kapot gevroren. Maar als je ze goed behandeld zijn het hele mooie fijne dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door kemphaas op 23-07-2020 09:36 ]

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:55
p.d.akkerman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:40:

Heb deze zelf al 15 jaar, onverwoestbaar. Tevens is de schoorsteen wel prettig voor de afvoer van evt rook.

[Afbeelding]
Dit werkt inderdaad stukken beter. Je hebt ze ook wel met een nog wat langere pijp erop, zodat je helemaal niet in de rook zit. Die dingen laag bij de grond vind ik net als vuurkorven/schalen maar ellende, er zit altijd wel iemand in de rook. Een kachel met flinke pijp erop trekt een stuk beter waardoor het automatisch minder rookt (betere verbranding).

M'n ouders hebben eentje van dit type staan: https://www.terraskachelt...p/modellen/gasfles-kachel met verlengde pijp als optie.
Ze hebben hem niet behandeld waardoor hij flink roestig is, maar het roest niet verder dus dat is prima.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 23-07-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Voordeel van een langere BUIS is ook betere trek :)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 26-07-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023

[Afbeelding]
Laat je die dan ook gewoon buiten staan in weer en wind?
Ik heb zo'n soort kachel, gemaakt van een gasfles en onbehandeld.
Echter nog niet gebruikt en weet niet goed of ik die eerst zou verven met kachelverf of gewoon laat roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:39:
[...]

Dit werkt inderdaad stukken beter. Je hebt ze ook wel met een nog wat langere pijp erop, zodat je helemaal niet in de rook zit. Die dingen laag bij de grond vind ik net als vuurkorven/schalen maar ellende, er zit altijd wel iemand in de rook. Een kachel met flinke pijp erop trekt een stuk beter waardoor het automatisch minder rookt (betere verbranding).

M'n ouders hebben eentje van dit type staan: https://www.terraskachelt...p/modellen/gasfles-kachel met verlengde pijp als optie.
Ze hebben hem niet behandeld waardoor hij flink roestig is, maar het roest niet verder dus dat is prima.
Die zijn zeker leuk! Ik ben er nu aan het kijken :)

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:46

Echt niet.

Gewoon niet.

We hebben bij mijn ouders een aantal verschillende branders, ook zo'n mexicaans ding. Heeft wel een kleinere opening dan geportretteerde in de OP. Staat erg gezellig, maar qua warmteafgifte valt die wat tegen. Alleen de personen die ernaast zitten merken de warmte. Hij is inmiddels zo'n 10 jaar oud en heeft wat barstjes. Hij staat altijd buiten en krijgt geen onderhoud en wordt ook nog af en toe verplaatst, maar tot nu toe geen aanwijzingen dat hij er binnenkort mee ophoudt.
Mijn mening: koop hem voor de gezelligheid, niet voor de warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Even @Glashelder taggen om te zien of hij zijn tuinhaard hier wilt posten :p

[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 23-07-2020 11:30 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
Heb net een mail verzonden aan: terraskacheltje@gmail.com

Als ze ze nog kunnen leveren dan ga ik voor een Gasfles variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:34

WCA

[Afbeelding]
Dit is echt een zegen!

Wij hebben m van een oud industrieel expansievat, een stuk groter dan dat. Daar komt een partij warmte vanaf, niet normaal. Mooie pijp naar boven dus de buren hebben geen last van rook.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wobbit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:32:
Vrienden van ons hebben zo'n gietijzeren gevaart, solide geen onderhoud en je kan er alles in branden.
Dat je er alles in kan branden betekent absoluut niet dat je het moet doen. Heel veel hout is niet geschikt om te verbranden, zorgt voor veel stank en overlast bij de rest van de huizen. Het is vaak binnen te ruiken als iemand met zo'n kacheltje bezig is en er maar van alles op gooit.

Zorg dat je enkel schoon en droog hout gebruikt dat bedoeld is voor een houtkachel. Zorg voor een lange schoorsteen van minimaal 8 meter hoog, liefst langs het huis omhoog, die boven de woningen van de buiren uit komt. Met een pijpje van twee meter zit jij lekker buiten de rook maar waait het zo bij een ander z'n tuin of woning in en zit hij in de stank.

Eigenlijk zijn dit soort apparaten ook totaal niet geschikt voor gebruik in normale woonwijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:44

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zelf hebben wij deze;

https://www.vuurkorfwinke...-bloemen-roest-ff294.html

Wel aan de prijs, maar echt heel erg mooi. We hebben er bijna eht hele jaar van die special vlamachtige lampen in (zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/p/...ing-e27/9200000100963526/ )

Ziet er prachtig uit, lijkt alsof de vuurkorf aan is, maar zonder roet/rook etc.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
NeFoRcE schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:21:
Zelf hebben wij deze;

https://www.vuurkorfwinke...-bloemen-roest-ff294.html

Wel aan de prijs, maar echt heel erg mooi. We hebben er bijna eht hele jaar van die special vlamachtige lampen in (zoiets als dit: https://www.bol.com/nl/p/...ing-e27/9200000100963526/ )

Ziet er prachtig uit, lijkt alsof de vuurkorf aan is, maar zonder roet/rook etc.
Thanks! Ga ik zeker even naar kijken (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:20
Mijn buren hebben een overkapping in de tuin gemaakt met een 2.5 meter hoge schoorsteen.

Gelukkig niet vaak maar heb al meerdere keren gehad dat 's avonds m'n slaapkamer vol rook hing..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wobbit
Ik beloof jullie dat ik rekening zal houden met mijn buurtjes. Ik zal ze zeker niet gaan uitroken met mijn kleine kacheltje. Ik beloof ook dat ik hem niet vaak aan zal doen en als mensen er last van hebben doe ik er wat aan. <3

Kunnen we nu weer ontopic gaan voor de moraalridders onder ons? Iedereen is zich bewust van het feit dat overlast veroorzaken niet gewenst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:52
Wobbit schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:48:
Ik beloof jullie dat ik rekening zal houden met mijn buurtjes. Ik zal ze zeker niet gaan uitroken met mijn kleine kacheltje. Ik beloof ook dat ik hem niet vaak aan zal doen en als mensen er last van hebben doe ik er wat aan. <3

Kunnen we nu weer ontopic gaan voor de moraalridders onder ons? Iedereen is zich bewust van het feit dat overlast veroorzaken niet gewenst is.
Zelf heb ik een oude gasfles met een pijp van een meter.
Werkt super. Heb deze nu een jaar of 10. Weinig onderhoud en blijft lang warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Laatst online: 13:26
GregoryVG schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:57:
[...]

Laat je die dan ook gewoon buiten staan in weer en wind?
Ik heb zo'n soort kachel, gemaakt van een gasfles en onbehandeld.
Echter nog niet gebruikt en weet niet goed of ik die eerst zou verven met kachelverf of gewoon laat roesten.
Staat altijd buiten.

Kreeg hem destijds in het zwart afgeleverd. Maar dit verf was er snel af.
Hij is nu roestig / roestkleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

p.d.akkerman schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Staat altijd buiten.

Kreeg hem destijds in het zwart afgeleverd. Maar dit verf was er snel af.
Hij is nu roestig / roestkleurig.
Wellicht te laat voor jou, maar in principe is dat prima te voorkomen door regelmatig kachelpoets te gebruiken. Op moment dat je roest ziet, licht opschuren en met kachelpoets insmeren. En een keer of 2 per jaar (of vaker, uit esthetisch oogpunt) geheel inpoetsen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een pellet kachel voor buiten gekocht. Ideaal.

Als je hem aan zet een klein beetje rook, daarna rookloze verbranding zonder overlast. Ook een goede trek door de schoorsteen, haal dat kapje er af en komt soms een goede rode gloed uit. Je ruikt het een beetje, en moet zeggen ruikt zelfs best lekker. De kachel stookt goed heet (350+ graden) waardoor je vooral veel stralingswarmte hebt.

Ok, je hebt geen knisperend haardvuur. Maar wel een gezellige haard zonder grote overlast. Althans, ruik het zelf binnen niet. In tegenstelling tot de vuurkorf die mijn buren soms aanzetten...

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Marcusso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:25:
Ik heb een pellet kachel voor buiten gekocht. Ideaal.

Als je hem aan zet een klein beetje rook, daarna rookloze verbranding zonder overlast. Ook een goede trek door de schoorsteen, haal dat kapje er af en komt soms een goede rode gloed uit. Je ruikt het een beetje, en moet zeggen ruikt zelfs best lekker. De kachel stookt goed heet (350+ graden) waardoor je vooral veel stralingswarmte hebt.

Ok, je hebt geen knisperend haardvuur. Maar wel een gezellige haard zonder grote overlast. Althans, ruik het zelf binnen niet. In tegenstelling tot de vuurkorf die mijn buren soms aanzetten...
nice maar pellet(smoker) heeft de toegevoegde waarde van "vlees" ;) .. ja wel meer rook :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
vso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:27:
[...]

nice maar pellet(smoker) heeft de toegevoegde waarde van "vlees" ;) .. ja wel meer rook :)
Hoe bedoel je dit? :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Marcusso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:54:
[...]

Ah, zo. Ja ik stook af en toe ook de Ooni op voor pizza's, op pellets. Hier gaan dan wel echte eiken pellets in ipv de zakken van de Hornbach voor pelletkachels. Buren vinden het zelfs lekker ruiken. :)
het probleem is vaak als kolen/briketten oid of hout te vochtig is of te compact ?

Daarnaast als je van alles gaat stoken, wat niet echt het doel is tja dan krijg je veel rook ontwikkeling ..

Goedkopere "pellets kan sporen bevatten van naaldhout" is vooral ter voorkomen van gebruik voor pelletbbq's ik gebruik ze zelf als ik veel moet verbranden (dan is rook hout erg duur) ..

Nadeel van tuinhaard is lijkt mij dat je veel warmte verliest .(ongericht stoken) iets wat die warmte vast houd bv speksteen of een dikke metalen plak oid .. is best zonde want dan moet je juist meer stoken ..

leuk is als je gewoon met een paar blokken hout oid warm kan stoken en dan kan genieten van de warmte .

Tja vanalles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wobbit
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor een mooie "gasfles" terraskachel! d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wobbit schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:11:
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst voor een mooie "gasfles" terraskachel! d:)b
Veel plezier ermee!

Je vraagt om welke Mexicaanse haard en mensen willen weer een mening opdringen, beetje de wereld anno nu helaas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Modbreak:Dicht voor opstook. Waarom eindigt dit altijd in een soort Intel/AMD discussie voor of tegen houtstook? Daar is dit hele topic niet voor bedoeld. Wil je toch je anti of proplasje doen, ga ergens op een social mediakanaal klagen. Dan hebben we er hier geen last van. Het is een discussie met diep uitgesleten loopgraven. Oftewel, gaan we niet herhalen.

Edit:
En weer open. De volgende die hier een metadiscussie over houtstook van wil maken krijgt tijdelijk vakantie. Het is nu al de zoveelste keer dat dit in fanboy domein komt van reacties tussen voor- en tegenstanders en dat is in de context van de vraag zwaar offtopic. Of gaat men bij een aangekondigde zwangerschap ook beginnen over de overlast van hangjongeren, krijsende kinderen over straat etc? You're fun at parties zeg maar...

[ Voor 37% gewijzigd door Señor Sjon op 24-07-2020 12:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

het is weer stil

@Wobbit doe jezelf een plezier .. vraag de schoorsteen diameter .. en bestel eventueel "verlenging" ..
je kan ook eventueel een extra gaatjes in boren .. en een los "toevoer rooster" bij bestellen .. die je over de gaatjes heen duwt ..

en in de action heb je "groente' pan voor de bbq .. paar wasringen en bouten en moertje kan je die (als er geen rooster in zit) in schuiven zodat je lucht er mooi in kan ,, doe jezelf een extra plezier met een iets wat als as-pan" kan fungeren .. ik heb een simpele emmer met deksel bij staan voor het As .. (als afgekoeld is :+ )
as kan je gewoon gebruiken voor planten (mengen met aarde)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb zon ding zelf gemaakt van een gasfles tijdens een lascursus. Werkt vrij matig, komt niet zo veel hitte vanaf en de rook, zeker als hij niet zo warm is, vooral overal behalve uit de schoorsteen.

En de eerste paar keer is die groene verf van de gasfles aan het wegbranden, en dat stinkt, en is denk ik ook niet zo gezond :P

Ik denk dat de schoorsteen te lang/dik/dun/kort is (geen idee, vul maar in) en het gat een de voorkant te groot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kR0iA7dBczs7hmWGGwuHFCgvIMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iWIH9pkWNvOHmZtUB90bRGc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door bonzz.netninja op 24-07-2020 18:42 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bonzz.netninja schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:40:
Ik heb zon ding zelf gemaakt van een gasfles tijdens een lascursus. Werkt vrij matig, komt niet zo veel hitte vanaf en de rook, zeker als hij niet zo warm is, vooral overal behalve uit de schoorsteen.

En de eerste paar keer is die groene verf van de gasfles aan het wegbranden, en dat stinkt, en is denk ik ook niet zo gezond :P

Ik denk dat de schoorsteen te lang/dik/dun/kort is (geen idee, vul maar in) en het gat een de voorkant te groot.[Afbeelding]
lessen waren geleerd :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 19:23
Dat grapje is de vorige keer ook al verwijderd... hou het serieus.

[ Voor 86% gewijzigd door Señor Sjon op 25-07-2020 15:39 ]

Pagina: 1