Vraag

• Wolterkeve
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik zoek een?
Tablet voor een kind van 4 jaar.

Wat is je budget?
MAX 150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat zal uitsluitend gebruikt gaan worden door een kind van 4 jaar, en zal dus ook niet voor andere doeleinden gebruikt gaan worden dan een beetje Youtube, spelletjes / Squla.

Wat heb je zelf al gevonden?
Om heel eerlijk te zijn heb ik gezocht en niet echt wat gevonden.
De kindertablets zoals de https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
En de
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
zien er goed uit, maar hebben veel positieve en negatieve reacties.
En wat bij de ene positief is wordt bij een volgende recentie weer als slecht ervaren (accuduur bv)

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag dus eigenlijk, zijn er hier mensen met ervaring mbt deze tablets?
En hoe is die ervaring? En als dit niet wat is, welke moet ik dan wel hebben?

Alle reacties

• xobdorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:48
Onze zoon speelt gewoon op een iPad, met een fatsoenlijke rubberen beschermhoes (https://www.smartphonehoe...18-2017-952-95206288.html) kan ie bijna niet kapot. Misschien is het interessant om bij Vraag & Aanbod even te kijken of er een goed apparaat dat er al wat jaartjes op heeft zitten voor een prikkie op te halen is.

Nog een tip: YouTube Kids! Filtert hoop troep eruit en geen reclames waar kindlief weer op kan klikken.

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
ik kop elke twee jaar op gearbest een nieuwe. Recent heb ik deze bested: TECLAST P20HD (https://www.gearbest.com/...33068119.html?wid=1433363) welke nog niet is geleverd dus kan je helaas geen review geven.
Kost ongeveer 150 EUR, heb een Gmail account aangemaakt voor me kind. Voordeel hiervan is dat Google gelijk parent control installer en ik alle sop de tablet kan regelen. Kijktijd, welke apps worden geinstalleerd, slaaptijd enz enz
Nadeel volgens de kinderen: er kan alleen kids youtubeop, en deze laat ENZO KNOL niet zien :-) (dit is natuurlijk op te lossen door de leefttijd van de gebruiken aan te passen bij het registreren van de tablet.)

Mijn ervaring met de tablets die ik zo tot nu toe heb gehad is dat de snelheid goed is, de accuduur ongeveer 4 uur wat voor een kind genoeg zou moeten zijn. De behuizing is iets minder stevig, maar mij ervaring is dat jonge kinderen er toch geen vier jaar mee doen en dat is ook begrijperlijk voor een tablet van 150 EUR ipv 400..

[ Voor 20% gewijzigd door arnoldvalk op 23-07-2020 08:28 ]

Shredder230

• Wolterkeve
xobdorp schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:18:
Onze zoon speelt gewoon op een iPad, met een fatsoenlijke rubberen beschermhoes (https://www.smartphonehoe...18-2017-952-95206288.html) kan ie bijna niet kapot. Misschien is het interessant om bij Vraag & Aanbod even te kijken of er een goed apparaat dat er al wat jaartjes op heeft zitten voor een prikkie op te halen is.

Nog een tip: YouTube Kids! Filtert hoop troep eruit en geen reclames waar kindlief weer op kan klikken.
Met electronica heb ik het over het algemeen niet zo met 2e hands..
Paar keer slechte ervaringen mee gehad en daar begin ik dus niet meer aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Wolterkeve op 23-07-2020 12:59 ]

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:34

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Wij hebben hier in huis een Lenovo tab4 8

Voor de kinderen een prettig formaat, Het hoofdaccount met een wachtwoord vergrendeld en daarnaast een account voor de kids (2,5 en 4,5 jaar oud).

Tablet word in het weekend sochtends gegeven zodat paps en mams nog even een 30-60 minuten rustig kunnen wakker worden/uitslapen. En savonds maken ze er af en toe gebruik van om smartgames te spelen, youtube kids te kijken, of hun favoriete netflix series.

Heb me er zelf over verbaast hoesnel ze handig worden met zo'n ding. Zijn eigenlijk vrijwel geen ondersteuning nodig, en met duidelijke afspraken weten ze dat ze zuinig moeten zijn omdat het anders pech gehad is.Een simpel hoesje eromheen is voor nu altijd genoeg bescherming geweest.

Zo'n anderhalf jaar geleden aangeschaft en een groot succes tot aan vandaag de dag.

• Wolterkeve
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:25:
ik kop elke twee jaar op gearbest een nieuwe. Recent heb ik deze bested: TECLAST P20HD (https://www.gearbest.com/...33068119.html?wid=1433363) welke nog niet is geleverd dus kan je helaas geen review geven.
Kost ongeveer 150 EUR, heb een Gmail account aangemaakt voor me kind. Voordeel hiervan is dat Google gelijk parent control installer en ik alle sop de tablet kan regelen. Kijktijd, welke apps worden geinstalleerd, slaaptijd enz enz
Nadeel volgens de kinderen: er kan alleen kids youtubeop, en deze laat ENZO KNOL niet zien :-) (dit is natuurlijk op te lossen door de leefttijd van de gebruiken aan te passen bij het registreren van de tablet.)

Mijn ervaring met de tablets die ik zo tot nu toe heb gehad is dat de snelheid goed is, de accuduur ongeveer 4 uur wat voor een kind genoeg zou moeten zijn. De behuizing is iets minder stevig, maar mij ervaring is dat jonge kinderen er toch geen vier jaar mee doen en dat is ook begrijperlijk voor een tablet van 150 EUR ipv 400..
Bedankt voor de tip! Helaas is het artikel pas over 12 a 20 dagen leverbaar.
Mn zoontje is volgende week jarig en wil het uiteraard graag op z'n verjaardag geven.

• Wolterkeve
Temujin schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:01:
Wij hebben hier in huis een Lenovo tab4 8

Voor de kinderen een prettig formaat, Het hoofdaccount met een wachtwoord vergrendeld en daarnaast een account voor de kids (2,5 en 4,5 jaar oud).

Tablet word in het weekend sochtends gegeven zodat paps en mams nog even een 30-60 minuten rustig kunnen wakker worden/uitslapen. En savonds maken ze er af en toe gebruik van om smartgames te spelen, youtube kids te kijken, of hun favoriete netflix series.

Heb me er zelf over verbaast hoesnel ze handig worden met zo'n ding. Zijn eigenlijk vrijwel geen ondersteuning nodig, en met duidelijke afspraken weten ze dat ze zuinig moeten zijn omdat het anders pech gehad is.Een simpel hoesje eromheen is voor nu altijd genoeg bescherming geweest.

Zo'n anderhalf jaar geleden aangeschaft en een groot succes tot aan vandaag de dag.
Helaas is deze tablet ook slecht leverbaar, en wil hem graag volgende week in huis hebben.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:34

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Wolterkeve schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Helaas is deze tablet ook slecht leverbaar, en wil hem graag volgende week in huis hebben.
Ahh natuurlijk. Kwestie oud modelletje
Er is dan ondertussen alweer een nieuwere variant:
(iets grotere accu, snellere chip, mooier beeldscherm op hogere resolutie etc)

https://tweakers.net/pric...-m8-za5f0007se-grijs.html

[ Voor 9% gewijzigd door Temujin op 23-07-2020 13:27 ]

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:49
Samsung heeft op een selectie van haar tablets speciale software, Samsung Kids Home. Voordeel is een automatisch tijdbudget per dag (weekdagen, weekend) met een slapende dino als de tijd op is. Met een pincode kun je dan eventueel verlengen.

Daarnaast kun je ook "Digitaal welzijn" instellen om bepaalde apps extra te beperken, dit werkt ook binnen Samsung Kids Home (bijv. maximaal 3 uur per dag tablet gebruik, met maximaal 1 uur Youtube Kids app...).

Werkt eenvoudig, praktisch en ook voor het kind heel duidelijk.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:24
Ik heb ervaring met de Kurio uit jouw link, maar persoonlijk zou ik daar ver van weg blijven.

Het enige pluspunt is dat je als ouder behoorlijk wat beperkingen kan instellen en dat de hoes prima is.

De tablet zelf is trager dan een iPad 2 van 9 jaar geleden, soms tot aan het frustrerende toe. Verder is de opslag dusdanig beperkt dat je er zelf eigenlijk geen films op kan zetten. Gelukkig is dit wel op te lossen met een micro sd kaart.
Verder lijkt de Kurio store heel leuk, maar de meeste apps/games moeten betaald worden of zijn maar gedeeltelijk gratis.

Ik zou zelf voor voor rond de 150/175 euro een Lenovo of iets dergelijks kopen en er dan een fatsoenlijke hoes omheen doen.
Nog betere optie is om een iPad te nemen, maar die zijn wel weer een stuk duurder.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Onze kinderen gebruiken de Kurio tablet voornamelijk om filmpjes (Youtube Kids) te kijken tijdens het eten koken bijvoorbeeld.

De tablet is niet de snelste maar voor hun maakt het erg weinig uit, ze kunnen er prima filmpjes op kijken en ze spelen er af en toe teken/kleur spelletjes erop enzv.

Apparaat is ondertussen misschien al wel 100 keer van de bank gevallen en doet het nog uitstekend.
Qua snelheid is het absoluut geen Ferrari, maar qua bouwkwaliteit is het een erg fijn apparaat.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

In die prijsklasse en van een enigzins redelijk merk kom je vanzelf bij lenovo m8 of m10 uit. Wel opletten er zit een hoop verschil tussen de specs onderling. Een 1280x800 display zou ik bv zelf niet meer aan beginnen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Ik heb een paar maanden terug een Lenovo Tab M10 gekocht voor mijn dochter van toen 4, met een stevige beschermhoes.

Bevalt opzich goed. Die specifiek voor kinderen bedoelde launcher is echter waardeloos. Ik zou ieder van die kindertablets dan ook afraden.
Gewoon een Google account aanmaken met Parental Control met jezelf als ouder.

Als tip zou ik willen aanraden geen te licht model te kiezen. Bijvoorbeeld Playmobil heeft een aantal erg leuke spelletjes voor die leeftijdsgroep, maar die vereisen nog best wat van de hardware. Disney spant de kroon, die hebben ook op deze tablet gerust een minuut laadtijd nodig.
Rek je budget daarom iets op om geen spijt te krijgen.
De 32G opslag zat laatst al vol nadat ze ook de camera met video functie had ontdekt, dus nu de opnamekwaliteit omlaag gezet want daar geeft ze toch niet om.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 23-07-2020 13:53 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier gekozen voor een Samsung Tab A (2016-model, geloof ik).

Vooral vanwege de, in mijn ogen, uitstekende Kids Mode.
Ik vind dat Samsung dat netjes heeft gedaan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Wolterkeve
anandus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:50:

Ik zat net te lezen over de samsung kids mode (verveel me kapot hier op het werk |:() klinkt inderdaad erg goed!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:08
Onze dochter heeft een Storio 2 geloof ik met wat spellen en volgens mij is dat op de achtergrond ook een Kurio.

Daarnaast heeft ze voor haar verjaardag van ons een iPad 2019 model gehad met 32GB. Meer dan zat voor haar, maar wel ruim boven budget. Ben zelf Android fan, maar ben wel van mening dat er voor het bedrag van die iPad geen echte Android tegenhanger is.

2e hands of een iets ouder model zijn wel opties, maar de vaak goedkopere modellen Android zijn draken om mee te werken.

Mijn moeder heeft een Asus tablet (geen idee welke) kostte iets van 250 euro denk ik zo.
Afgelopen verjaardag heeft ze een iPad gekregen 2019 model, maar met meer geheugen. Heel erg content mee tegenover die Android tablet waar ze eigenlijk nooit echt gebruik van heeft gemaakt.

Op budget is altijd erg moeilijk. Eigenlijk zou je ze eens vast moeten kunnen houden om te proberen.

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:50:

Zijn er nog noemenswaardige alternatieven die vergelijkbare functionaliteit bieden, of is Samsung alleenheerser?

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
Voor de kinderen bij onze chineze vrienden een P20HD T pad gekocht.
Perfect alternatief voor 110 EUR

Shredder230

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@arnoldvalk bedankt voor je opmerking, maar dit topic is ook al wat ouder en het kicken van topics is niet gewenst. Zou je daarop willen letten bij het plaatsen van een bericht?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.