Aankoop TV met enkel optie tot stroomaansluiting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-04-2023
Hierbij wil ik graag de mede tweakers vragen om advise bij het uitzoeken van een nieuwe tv. Wij laten in ons huis een gashaard instaleren (in de keuken) waarboven we een TV willen hebben. Nu is het enkel zo dat het heel lasting gaat worden om er een HDMI.COAX kabel naar toe te leggen en we geen kastje willen zien.

Zelf dacht ik dan via ZIGGO GO te streamen of de apps op de tv te gebruiken.

Geluid is niet heel belangrijk daar het een TV is voor nu en dan wat te kijken aan een keukentafel.

Mijn eerste keus was SAMSUNG THE FRAME, enkel begrijp ik dat deze niet werkt ZONDER the one box.
Budget is ongeveer 1000 - 1500 EUR

De TV moet wel heel plat zijn, en met zo min mogelijk bazel.

vraag 1. Wie heeft een goede suggestive
vraag 2. Zijn er goed werkende manieren om bv een PS4 te streamen naar de tv zonder HDMI of ETERNET ?

[ Voor 3% gewijzigd door arnoldvalk op 24-07-2020 08:22 . Reden: enkel begrijp ik dat deze niet werkt met, veranderd in enkel begrijp ik dat deze niet werkt ZONDER ]

Shredder230

Beste antwoord (via arnoldvalk op 29-07-2020 09:33)

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
onze tv hangt vlak naast de open haard, ook steen. niks aan de hand

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou bovenaan je lijstje zetten een tv op basis van AndroidTV. Ziggo heeft na jaren wachten eindelijk hun app voor dit platform uitgebracht. Dan kun je zonder extra kastje sowieso tv kijken.
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:11:

vraag 2. Zijn er goed werkende manieren om bv een PS4 te streamen naar de tv zonder HDMI of ETERNET ?
Nee. PS4 in-home streaming gaat via hun app op PC, PS Vita of Playstation TV. Niet met een AndroidTV app over Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het klinkt mij niet als een heel goed idee om alles via WLAN te doen. Ik zou kijken naar een optische HDMI--kabel: Een optische vezel is lekker dun en dus goed weg te werken en zo'n optische kabel mag ook lekker lang zijn. De TV-ontvanger kan je dan op geruime afstand plaatsen op een plek waar coax en normaal ethernet goed bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:39
Dan doe je het tv kastje toch achter de tv met wat klittenband? Die van KPN is klein genoeg.

Als je geen ethernet kan leggen kun je powerline overwegen.
Er bestaan ook nog hdmi over cat6 setjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou ja, TS zei dat hij geen coax naar de TV wilde trekken, dan is een kastje achter de TV plakken ook geen optie. HDMI over CAT6 werkt op zich, maar is naar mijn mening minder interessant dan optische HDMI-kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@dmantione Het probleem is dat vanaf de keuken heb ik nu geen mogelijkheid om naar meer AV versterker of coax punt te gaan. Vandaar dat ik enkel een stroomaansluiting heb. Mijn huis heeft geen kruipruimte dus een leiding leggen van keuken naar meterkast is niet makkelijk.
Of zo'n kabel |(of die van de one connect box) moet naast de stroom kabel kunnen in de leidingen, daar mijn AV versterker naast de meterkast staat.

@jeroen3 probleem is dat ik de TV graag heel strak (het liefst ook zon dun mogelijk TV) aan de muur wil hangen. Tevens heb ik ZIGGO waar ik voor de rest tevreden over ben.

@Edmin ik zat te denken aan eventueel een draadloze HDMI oplossing, maar weet niet of dat goed werkt met PS4 en lag.

@S1NN3D bedankt ! Nog een suggestie voor een platte en mooie tv ?

Shredder230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De problematiek is, dat is je televisie kijkt, naar een HD-zender, je zo continu 12 megabps door de ether straalt. Om geen onderbrekingen tijdens het kijken te hebben moet dat zonder pakketverlies gebeuren en het is daar waar bij WLAN vaak de schoen wringt, het kan werken, het kan niet werken, of het werkt alleen als de buren niet aan het downloaden zijn.

Ik weet dat kabels klote zijn, toen ik mijn huis trok was het boren van gaten door muren om alle signalen op de juiste plaats te krijgen toch wel wat me het meeste tijd kostte, dus ik snap de wens draadloos te gaan. Of dat ook haalbare kaart is, is een andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
Heb hier wat gespeeld met de filters in de Pricewatch.
https://tweakers.net/tele...RZYo6SVbSSoZmhmYlSbG1tLQA

Naar gelang je schuift met de diverse mogelijkheden, krijg je meer/minder opties. En kun je binnen budget naar mijn mening een prima keuken-tv vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-09-2023
[quote]arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:11:
Hierbij wil ik graag de mede tweakers vragen om advise bij het uitzoeken van een nieuwe tv. Wij laten in ons huis een gashaard instaleren (in de keuken) waarboven we een TV willen hebben. Nu is het enkel zo dat het heel lasting gaat worden om er een HDMI.COAX kabel naar toe te leggen en we geen kastje willen zien. Ik zoek een?

Geluid is niet heel belangrijk daar het een TV is voor nu en dan wat te kijken aan een keukentafel.

[wat je zelf al hebt gevonden. [/i]

Mijn eerste keus was SAMSUNG THE FRAME, enkel begrijp ik dat deze niet werkt via the one box.

Wat bedoel je met dat 'the one box?'
Als je bedoelt the one connect box van Samsung, dan kan ik beamen dat hij dit wel doet.
The Frame 2020 is wat hoger dan jouw budget je zou kunnen kijken naar een oudere versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-09 14:34
Een tv boven een gashaard?

En misschien ook 1 onder een waterval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:11:
Hierbij wil ik graag de mede tweakers vragen om advise bij het uitzoeken van een nieuwe tv. Wij laten in ons huis een gashaard instaleren (in de keuken) waarboven we een TV willen hebben. Nu is het enkel zo dat het heel lasting gaat worden om er een HDMI.COAX kabel naar toe te leggen en we geen kastje willen zien. Ik zoek een?

[wat je zelf al hebt gevonden. [/i]

Mijn eerste keus was SAMSUNG THE FRAME, enkel begrijp ik dat deze niet werkt via the one box.

De TV moet wel heel plat zijn, en met zo min mogelijk bazel.

vraag 1. Wie heeft een goede suggestive
Een simpele Google Chromecast voor 4 tientjes misschien? Elke TV met HDMI is dan prima.
Of als eerder gezegd: neem een Smart TV gebaseerd op Android software dan kun je de nieuwe Ziggo App gebruiken via de TV en zo TV kijken en terugkijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Theo74 op 23-07-2020 13:25 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@Humordenaar dit is een box van Samsung welke met een dunne kabel naar de TV loopt. Op deze box kan je alle andere media aansluiten

https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@atsan misschien niet goed nederlands geschreven, maar we hebben een schoorsteen in de keuken waarin een gashaard geplaatst word. Boven deze gashaard en aan de schoorsteen willen we een tv hangen.

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@dmantione Klopt. In mijn woonkamer heb ik allerlei leidingen in allerlei vormen en diameters in de muren en vloer liggen. Hierdoor staan mij mediaspeler, AV versterker, ziggo box en PS4 in een totaal ander gedeelte als mijn TV met me 5.1 KEF set zonder dat er ergens een kabel te zien is.
Dit is enkel 9 jaar geleden gemaakt, en nu gaan we aan de achterkant een stuk aanbouwen en wil ik niet de bestaande vloer eruit halen om dit te gaan doen.
Helaas heb ik ook niet een stroom aansluiting die ik kan opofferen omdat alle stroomleidingen van keuken naar meterkast gebruikt moeten blijven ivm verschillende groepen.

Het wordt dus draadloos, of iets in de stoomleidingen stoppen NAAST de stroomkabels..

Shredder230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een optische HDMI-kabel heeft als probleem dat je de connector niet door de stroomleiding kunt rijgen. Ik zat even te zoeken of er ook losse transceivers voor HDMI bestaan en warempel, onze Chinese vrienden maken werkelijk alles:

https://nl.aliexpress.com/item/32720726093.html

... dan kun je een losse multimode glasvezel door de leiding rijgen en met de transceivers verbinden. Maar het kost wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
PS4 streamen gaat m niet worden, en op wifi al helemaal niet.

TV casten moet over wifi wel gewoon kunnen als het wifi signaal sterk genoeg is, de wat duurdere TV's hebben tegenwoordig ook Chromecast functionaliteit ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Of met roku.

Maar als dikte de grootste factor is, dan is de LG W7 de beste keus denk ik.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Die unit werkt Juist met die one box. Alleen een dunne kabel naar het scherm en verder niks.

https://www.samsung.com/nl/tvs/the-frame/design/

staat zelfs op de website vermeld: "One invisble cable" met een link naar: https://www.samsung.com/n...nvisible-cable-vg-socr15/

En ja ook voor 2020 model

[ Voor 3% gewijzigd door supersnathan94 op 23-07-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:17:
PS4 streamen gaat m niet worden, en op wifi al helemaal niet.

TV casten moet over wifi wel gewoon kunnen als het wifi signaal sterk genoeg is, de wat duurdere TV's hebben tegenwoordig ook Chromecast functionaliteit ingebouwd.
Kan die Chromecast support blijven bestaan als de fabrikant besluit geen nieuwe updates meer uit te brengen? Afhankelijk zijn van de software van je TV om iets te kunnen kijken lijkt me met de huidige support die geboden wordt niet iets waar je op wilt bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:53:
@atsan misschien niet goed nederlands geschreven, maar we hebben een schoorsteen in de keuken waarin een gashaard geplaatst word. Boven deze gashaard en aan de schoorsteen willen we een tv hangen.
Gaat dat geen problemen geven? Electronica vindt het over het algemeen niet fijn in een warme omgeving. Afhankelijk van hoeveel warmte van die gaskachel de televisie bereikt (via de lucht en/of door de schoorsteen heen), zou je rekening moeten houden met een (veel) kortere levensduur van de televisie. En garantie vervalt in zo'n geval ook, want het apparaat wordt dan niet op de juiste manier gebruikt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@yodeluxe Ik zie hier niet echt een probleem. We hebben een schoorsteen van steen. In die schoorsteen zitten een buis die uit twee gedeeltes bestaat. 1 voor de lucht naar buiten en 1 die de lucht aanzuigt vanaf buiten. De TV hangt aan de stenen schoorsteen, kan me niet voorstellen dat die warm wordt van de openhaard. Misschien dat er meer mensen zien die dit als een risico zijn, kan het natuurlijk verkeerd zien..

@supersnathan94 Sorry fout in me topic start. Ik wil de one box niet gebruiken wat dan moet ik toch ergens aan de buitenkant van de schoorsteen een kastje neer zetten. En we willen de schoorsteen strak houden..

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:51:
@Humordenaar dit is een box van Samsung welke met een dunne kabel naar de TV loopt. Op deze box kan je alle andere media aansluiten

https://www.coolblue.nl/a...sung-one-connect-box.html
Die krijg je standaard bij the Frame.
Ik heb deze namelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
@Humordenaar Klopt, enkel betekend dit dat ik een mooi schilderij boven me openhaard heb hangen, waar ik een kabel onder heb en een plank moet maken waar het kastje op staat.
Er is geen mogelijkheid om een leiding te trekken naar de kast, dus vindt ik het gebruik van de one connect box geen optie. Of hij moet werken zonder icm wifi en ziggo app of cast. Zou mooi zijn als die kast achter de tv gepaatst kon worden.

Shredder230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humordenaar
Als jij iets laat bouwen kan je toch ook, een kabel laten infrezen.
Daarnaast een stuk maatwerk kast in de haardombouw waar je de one-connect-box onzichtbaar plaatst.

Let er op dat een haard best warm kan worden, ik weet niet of je hier kabels en tv boven wilt hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@arnoldvalk Ik lees dit topic met enige verbazing. je gaat iets nieuw neerzetten en je het bepalde eisen en wensen. Dat kun je in 1x goed doen of aan blijven modderen. Zelfs als je nu een werkende oplossing vind, is het niet gezegd dat die over een paar jaar ook nog werkt.
Dus eens met mijn voorganger, als je nu laat verbouwen moet je gewoon extra leidingwerk meenemen. Doe het dan meteen goed, pak een paar stopcontacten, coax en UTP.

Snap dat je eea strak tegen de wand wilt hebben, maar je stekker moet ook ergens blijven ;)

Verder: doe eens een plattegrond / plaatjes van de situatie zoals het beoogd is. Werkt veel beter dan uitleg :)
Misschien denk je te moelijk en kun je gewon ergens door de muur heen vanuit de woonkamer ofzo. het is maar dat het signaal / stroom ergens vandaan komt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:50
arnoldvalk schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:46:
@dmantione Het probleem is dat vanaf de keuken heb ik nu geen mogelijkheid om naar meer AV versterker of coax punt te gaan. Vandaar dat ik enkel een stroomaansluiting heb. Mijn huis heeft geen kruipruimte dus een leiding leggen van keuken naar meterkast is niet makkelijk.
Of zo'n kabel |(of die van de one connect box) moet naast de stroom kabel kunnen in de leidingen, daar mijn AV versterker naast de meterkast staat.

@jeroen3 probleem is dat ik de TV graag heel strak (het liefst ook zon dun mogelijk TV) aan de muur wil hangen. Tevens heb ik ZIGGO waar ik voor de rest tevreden over ben.

@Edmin ik zat te denken aan eventueel een draadloze HDMI oplossing, maar weet niet of dat goed werkt met PS4 en lag.

LG OLED GX. Platter dan dat gaan het niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Alleen kost die stukken meer dan het gestelde budget van € 1.000 à € 1.5000. Wat imho nog altijd waanzinnig veel is voor een tv “voor er bij” in de keuken. Topic starter heeft Ziggo en is daar tevreden mee en wil de setup zo eenvoudig mogelijk houden. Televisie op basis van AndroidTV waar hij Ziggo Go op installeert en hij heeft verder niets nodig. Kan makkelijk rond en ook onder de € 1.000 gerealiseerd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf denk ik gewoon een 4k TV kopen van 400 euro en de rest van het budget besteden aan fatsoenlijk kabelwerk. Heb je vele malen meer aan dan een niche TV kopen omdat je niet teveel in de zooit wilt zitten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
er zijn draadloze HDMI oplossingen te koop. die worden ook voor beamers gebruikt en in sommige gevallen meegeleverd. (bijvoorbeeld de epson EH-TW9400W)
Op Ali kan ik hier vrij eenvoudig de losse versie van vinden:
Wireless HDMI

dan zou je vanuit bijvoorbeeld een receiver met een tweede uitgang verderop (of een HDMI splitter, ook op Ali) alles wat naar je hoofd-TV gaat ook naar deze tv kunnen sturen.
in feite heb je eigenlijk alleen maar een monitor nodig met HDMI uitgang.
is dat iets??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
arnoldvalk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:21:
@yodeluxe Ik zie hier niet echt een probleem. We hebben een schoorsteen van steen. In die schoorsteen zitten een buis die uit twee gedeeltes bestaat. 1 voor de lucht naar buiten en 1 die de lucht aanzuigt vanaf buiten. De TV hangt aan de stenen schoorsteen, kan me niet voorstellen dat die warm wordt van de openhaard. Misschien dat er meer mensen zien die dit als een risico zijn, kan het natuurlijk verkeerd zien..
Ik neem aan dat die open haard ook warmte moet gaan geven? Misschien is de schoorsteen dusdanig geïsoleerd, dat er geen warmte meer uit komt. Maar van de open haard zelf komt wel warmte af en warme lucht stijgt op. Het kan dan wel eens boven die open haard flink warm worden. Test het anders eens uit, hang een thermometer op op de plek waar de onderkant van de televisie zou moeten komen te hangen en kijk hoe warm het is. Steek daarna de open haard aan en stook die flink hoog op. Kijk dan na een uur hoe warm het is. Hoe hoger de temperatuur, hoe korter de levensduur van de televisie. Bijvoorbeeld Samsung en Philips geven 40 graden aan als maximum. Dat zal bij andere merken waarschijnlijk niet veel anders zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
onze tv hangt vlak naast de open haard, ook steen. niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldvalk
Hartelijk dank voor al jullie input. Ik ben toch nogmaals gaan denken over de frame omdat ik in de keuken het heel mooi vindt dat deze wegvalt in het geheel.

Daarom ga ik navragen aan de aannemer of er een buis/koker gemaakt kan worden vanaf de schoorsteen naar een keuken kastje. De one connect box is niet heel groot en deze wil ik dan in een keuken kastje wegwerken.
Moet nog even checken met samsung hoe groot die koker moet zijn om de kabel (met stekker) makkelijk te kunnen trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Br_2y4CbKnAVi3X_N4MxGvuwzwI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/R0Es8vCoOwATHo8T9rr2neda.gif?f=fotoalbum_large

Shredder230

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 15:51

PnD

like in Pinda ^_^

arnoldvalk schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:39:
Hartelijk dank voor al jullie input. Ik ben toch nogmaals gaan denken over de frame omdat ik in de keuken het heel mooi vindt dat deze wegvalt in het geheel.

Daarom ga ik navragen aan de aannemer of er een buis/koker gemaakt kan worden vanaf de schoorsteen naar een keuken kastje. De one connect box is niet heel groot en deze wil ik dan in een keuken kastje wegwerken.
Moet nog even checken met samsung hoe groot die koker moet zijn om de kabel (met stekker) makkelijk te kunnen trekken.

[Afbeelding]
Hoe groot is de stekker, weet je dat inmiddels? Ik overweeg de frame, maar helaas moet de stekker door een standaard pvc elektrabuis kunnen. Zou normaal gesproken even snel naar de MM gaan om te kijken 😑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoldvalk
@PnD gaat zeker niet door electriciteits buis. ik schat dat je min 4cm binnenkant buis moet hebben.

Shredder230

Pagina: 1