Maar... dat is als je zo'n ding als bedrade AP gaat gebruiken.
Dat is precies mijn bedoeling. Repeaten van het wifi signaal wordt hem niet.
En ik ga nog een poging doen een utp kabel naar boven te trekken en daar bedraad een AP aan te sluiten (de netgears zijn ook als AP te gebruiken ipv als repeater zag ik in de specs in de pricewatch).
Lukt die kabel trekken niet, dan toch maar via de powerline set en dan bedraad de netgear ap/repeater aansluiten.
Ik snap dat bekabeld de beste optie is, vandaar dat ik het nog een keer ga proberen de kabel te trekken, maar ik ga niet allemaal gaten boven in plafond en trap e.d. om een kabel naar boven te krijgen, dat is het ook niet waard voor het aantal keren dat ik op zolder zit te werken.
Mijn probleem is dat mijn kabel ergens door een koof omhoog zou moeten lopen (of naar beneden als je het vanaf zolder rekent) en dat het ergens vanaf de 1e verdieping richting de zolder een stukje opzij moet. ik vermoed dat daar bij mij de trekveer steeds vast loopt (
https://www.klusidee.nl/F...zolder-te-trekken.126987/) waardoor het mij niet lukt om een utp kabel naar zolder te krijgen.
Allicht handig als je even een totaalplaatje geeft van je netwerk met welke modem en router je hebt en welke andere netwerkcomponenten daarmee verbonden zijn - en waar ze fysiek staan. Repeaters zijn zelden een goed idee, maar
in de meterkast staat mijn experiabox v10. Daarmee heb ik op zolder nu onvoldoende wifi ontvangst.
Daarvoor heb ik in maart een set netgear PL1000 aangeschaft om daar de zyxel modem die ik nog had aan te hangen. Dat werkte een tijdje tot de zyxel kapot ging. Toen mijn linksys wrv200 gebruikt maar die klapt er ook steeds uit. Nu heb ik tijdelijk een sitecom powerline set met ingebouwde wifi op zolder (die me beneden in de woonkamer een beter wifi geeft dan mijn experiabox in de meterkast).
Het liefst zou ik een utp kabel trekken door de koof die naast de meterkast zit. Daar loopt een snoertje van de ketel die boven op zolder ook uit een buis komt. Mooi dacht ik, kan mooi de utp kabel bij. Maar de trekveer die ik geprobeerd heb er doorheen te krijgen (utp kabel aan het snoertje van de ketel knopen leek mij niet zo wijs) loopt ergens vast. En ik vermoed in het stuk in de badkamer waar het iets opzij loopt.
Dus nu voor het moment maar de powerlines aangesloten op de box v10 en op zolder daar een AP op aansluiten. De netgear ex6120 (of de ex 3700, ik heb de 6120 nu gedaan) kunnen ook als AP gebruikt worden.
[
Voor 51% gewijzigd door
DeRooney op 23-07-2020 10:10
]