aparte Router met modem zonder Bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
Wat is het nadeel om het Ziggo modem niet op bridge mode te zetten bij het gebruik van een eigen router? Mijn Netgear Nighthawk router geeft nog wel eens problemen en daarom wil ik op afstand een hard reset kunnen doen door hem aan te sluiten op slimme stekker. Deze stekker wil ik op de wifi van het modem aansluiten. Maar ik wil wel mijn eigen router blijven gebruiken o.a. voor het grotere wifi bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom gebruik je de Netgear Nighthawk dan als router? Zet die dan in bridge AP-mode en laat het routerwerk door de Ziggo-modem uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 22-07-2020 21:37 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Een nadeel kan zijn dat Ziggo je maar beperkte mogelijkheden geeft om je netwerk te organiseren (beperkte DHCP settings, geen mogelijkheid andere DNS in te stellen, etc.). Maar voor 99% van het huis-tuin-en-keuken gebruik is dat allemaal toch niet nodig en is de huidige Ziggo router (de Connectbox) een uitstekende Wifi router en heb je geen andere router nodig. Wel kan het nuttig zijn extra APs te gebruiken om het Wifi bereik te verbeteren (bijv. extra AP op andere verdiepingen), en dat kan je Netgear router ook, zoals @Room42 hierboven ook al aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 22-07-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 07:49
De Nighthawk router heeft veel beter bereik denk ik. Maar wat is het nadeel van het ziggo modem niet in bridge modus te zetten en de Nighthawk router te blijven gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Seph op 22-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Seph schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:55:
De Nighthawk router heeft veel beter bereik denk ik. Maar wat is het nadeel van het ziggo modem niet in bridge modus te zetten en de Nighthawk router te blijven gebruiken?
Ik denk dat je ons niet begrijpt. De router-functie van beide apparaten is het verkeer van het ene subnet naar het andere subnet te vertalen. Dat heb jij niet (per definitie) nodig. Jij wilt gewoon WiFi-bereik hebben. Dat kan prima met de nighthawk binnen het subnet van de Ziggo.
De Ziggo hoeft nog steeds geen WiFi te doen. Dat heeft niks te maken met de routerfunctie.

Maar goed, het nadeel van twee NAT-routers achter elkaar is dat je een dubbele NAT krijgt, wat snel problemen op kan leveren als je iets binnen het netwerk bereikbaar wilt krijgen (zoals een game console of online game).

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 22-07-2020 22:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Dat een andere router (in dit geval een Nighthawk) een beter bereik heeft is natuurlijk onzin.
Het bereik wordt bepaalt door de zwakste schakel in de communicatie en dat is altijd je mobile device (dus, telefoon, tablet, laptop etc) want die hebben altijd een slechtere antenne en minder vermogen.

En het vermogen is wettelijk gelimiteerd dus alle routers hebben allemaal hetzelfde wettelijke vermogen en zelfs als ze meer hebben heb je daar niets aan.

En die Ziggo connectbox is kwalitatief beter dan die al weer tamelijk oude nighthawk.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Het nadeel zit vooral in wat geavanceerdere functies. Stel jij host thuis een Plex servertje en je wil je moeder/vader/oma/neef daar toegang toe geven dan zal je moeten port forwarden. Dat kan met 2 routers achter elkaar wat lastiger zijn. Zie het als 2 kapiteinen op een schip. Er zijn 2 apparaten in je netwerk die dezelfde functies uit (willen) voeren zonder dat ze in principe van elkaar weten dat ze bestaan.
Als je die geavanceerdere functies nodig denkt te gaan hebben dan wil je misschien de connectbox in bridge modus en je netgear laten routeren. Bijvoorbeeld voor dat plex servertje maar je kan ook denken aan het runnen van een VPN server zodat je veilig met thuis kan verbinden als je op vakantie op de wifi van de starbucks zit.
Als je geen idee hebt waar ik het over heb dan doe je er beter aan de connectbox te laten routeren en de netgear als accesspoint in te stellen. Zo zorg je er namelijk ook voor dat eventuele veiligheids patches die ziggo pusht naar de connectbox automatisch geinstalleerd worden (als het goed is).
Pagina: 1