Toon posts:

Twee IBM schijven binnen een week naar de kloten..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Draai sinds april met 2 x 30,7GB IBM DTLA 307030 (prod dat 03-2001)
Vorige week crash, een schijf was kaduk.
Aangezien ik in Raid 0 draai ben ik alle data kwijt.
RMA ingevuld en schijf verstuurd.
Opnieuw alles geinstalleerd op de tweede schijf.
Precies 6 dagen later ook deze kaduk.

Heb nu niets meer en kan nu bij collega op de pc een tweede RMA invullen en dan maar hopen dat IBM een beetje vlot is met de nieuwe schijven!!!

Met kaduk bedoel ik trouwens......plotseling geschuurend geluid dat zich steeds herhaald en een hangende pc.
Waneer je het IBM test proggie gebruikt vind die een zooi slechte clusters.
Deze worden keurig hersteld, maar is slechts lapmiddel want na paar uur begon de schijf weer te problemen.

IBM bedankt!!!! grote kutschijven en dat voor F 450,- per stuk.

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Dat kan gebeuren , ik zelf heb ook i.b.m's erin nooit geen problemen mee gehad (ff afkloppen!) , maar om nu te zeggen dat ze zo slecht zijn , NEE! :7

no offence hoor maar elke firma heeft er wel mutaties tussen om het zo maar ff te noemen.

Nou meer succes bij je 2 nieuwe h.d's. ;)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 18:41 schreef Destroyer_Dessie het volgende:
Dat kan gebeuren , ik zelf heb ook i.b.m's erin nooit geen problemen mee gehad (ff afkloppen!) , maar om nu te zeggen dat ze zo slecht zijn , NEE! :7

no offence hoor maar elke firma heeft er wel mutaties tussen om het zo maar ff te noemen.

Nou meer succes bij je 2 nieuwe h.d's. ;)
in principe heb je gelijk, maar ibm is wel heeel erg slecht bezig, lees het maar na:
http://www.tweakers.net/nieuws/17923

hoewel mijn 2 60 gxptjes wel goed werken hoor

waar kun je trouwens dat ibm test proggie halen?? gewoon op ibm.com?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Mijn 60gxp 60gb is ook aan het overlijden. Dus.. je bent niet de enigste..

Verwijderd

m'n 30 gb seagate is ook aan het creperen, :-(
je bent niet de enige.
Greetz

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 19:01 schreef bubbie het volgende:

[..]

in principe heb je gelijk, maar ibm is wel heeel erg slecht bezig, lees het maar na:
http://www.tweakers.net/nieuws/17923

hoewel mijn 2 60 gxptjes wel goed werken hoor

waar kun je trouwens dat ibm test proggie halen?? gewoon op ibm.com?
Ja www.ibm.com en een paar draadjes dieper :)

...

DaTweaker: dan doe je je naam niet eer aan :)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 19:10 schreef Alarmnummer het volgende:
Mijn 60gxp 60gb is ook aan het overlijden. Dus.. je bent niet de enigste..
Hoe merk je dat exact behalve schurende geluidjes ?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Voor mij ook geen IBM-schijven meer.

Ik heb 'n IBM DPTA 20,5 Gb.

Soms vind 'ie het te warm, en dan houdt 'ie maar op. Dat herken je zo aan 'n venstertje Delayed Write Failed.

Daarom heb ik 'm in zo'n verwisselbare bay gedaan, dan draai ik het sleuteltje even om (=stroom eraf en er weer op). Daarna opnieuw laten zoeken in Apparaatbeheer en m'n schijf is terug.

Ook heeft 'ie het al 'n keer of drie geflikt om niet op te spinnen. Vooral de eerste keer kostte het me zowat 'n jaar van m'n leven, er stond toen zoveel onvervangbare data op (source-codes van programma's enzo). Ik heb nu alle belangrijke data op m'n betrouwbare disk staan, 'n Maxtor.

Het vreemde is dat de utility van IBM de schijf dik in orde vind. Ook 'n scandisk vindt nooit bad sectors of andere fouten.

Dit uitval-gedrag vertoont hij nu nog wel eens, terwijl het verwisselbare rack zo kaal mogelijk is en er 'n 4x4 fannetje bijhangt (wat goed draait) om de warme lucht af te voeren.

M'n Maxtor hing eerder in het verwisselbare rack, wat toen helemaal dicht zat (stalen kistje werd het dan). Werd wel heet, maar begon nooit te klieren.

Bij IBM hoef ik niet aan te komen omdat hij tijdens bedrijf geen vage geluiden maakt en de tool geen fouten vind :(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Ai ai ai, als ik dat allemaal lees en hoor in deze thread.... Ik heb net (een paar weekjes terug) een 40Gb 60GXP gekocht. Ik hou hem mbv een koeler onder de 30 graden, hoe veilig is mijn data? Het betreffende systeem staat 24/7 aan en er wordt niet tegen gestoot (geschopt) ofzo. Ik ga toch maar ff een script schrijven waarmee ik dagelijks backups maak naar mijn server, voor alle zekerheid.
Pagina: 1