Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-07 19:44
Ik brn 23 2800 bruto per maand junior systeembeheerder functie

Huidige werkgever: bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb zit intern en heb dus te maken met 1 omgeving over 1 jaar ongeveer medior functie waarbij ook een leaseauto zit. Ook jaarlijkse verhoging van loon afhankelijk van perfromance

Nieuwe werkgever: 3200 euro en echt een it bedrijf dus veel omgevingen. Certificaten halen zijn nodig om hogerop te komen en per behaald certificaat ga je meer verdienen. Als ik naar klanten zou gaan wordt leaseauto overwogen.

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 14:29

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Afvragen wat de medior functie bij je huidige baas bruto oplevert en of je plezier in je werk hebt op de huidige plek...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga maar eens informeren wat je standplaats is/wordt en je reistijd.

Sommige werkgevers en werknemers doen er niet moeilijk over maar dan kan je dus rustig enkele reis 75 minuten (zonder file volgens Google) krijgen voor een duur van 6 maanden bij een klant. Andersom kan je ook geluk hebben en de komende 6 jaar op loop-afstand van huis moeten werken; let op dat je dan (vaak) je lease-auto liever moet inleveren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Coach4All schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:15:
Afvragen wat de medior functie bij je huidige baas bruto oplevert en of je plezier in je werk hebt op de huidige plek...
Baas is helaas pas in augustus terug en moet het in juli laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Je werkgever stelt het op prijs... Moeten & baas? Meh, je bedoelt het vast anders maar ik zou dit soort omgekeerde deadlines niet echt "willen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:15:
Ga maar eens informeren wat je standplaats is/wordt en je reistijd.

Sommige werkgevers en werknemers doen er niet moeilijk over maar dan kan je dus rustig enkele reis 75 minuten (zonder file volgens Google) krijgen voor een duur van 6 maanden bij een klant. Andersom kan je ook geluk hebben en de komende 6 jaar op loop-afstand van huis moeten werken; let op dat je dan (vaak) je lease-auto liever moet inleveren.
Het is een it bedrijf dat it voor klanten beheerd. Dus je hoeft alleen voor sommige korte projecten naar klanten en nooit voor 6 maanden. Het allebij 15 minuten van mijn huisadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:17:
[...]

Je werkgever stelt het op prijs... Moeten & baas? Meh, je bedoelt het vast anders maar ik zou dit soort omgekeerde deadlines niet echt "willen".
Ik bedoel mijn baas om medior functie te bespreken is in augustus terug. Ik zou echter in juli al moeten aangeven of ik wil komen bij dat andere bedrijf zodat ik september kan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Jullie hebben geen "salarishuis" / CAO / HR-handboek waar je dit in kunt nalezen (of een medior collega die je kunt vragen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Ik bedoel mijn baas om medior functie te bespreken is in augustus terug. Ik zou echter in juli al moeten aangeven of ik wil komen bij dat andere bedrijf zodat ik september kan beginnen
Dan zou ik dat andere bedrijf lekker laten.

Of heb je al een heel duidelijk voorstel liggen? Alleen nog tekenen op de stippellijn? En waarom kan het niet een maand later? Als ze je graag willen, is 1 oktober of 1 november toch ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
Coach4All schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Jullie hebben geen "salarishuis" / CAO / HR-handboek waar je dit in kunt nalezen (of een medior collega die je kunt vragen)?
Ik ben als junior alleen met een senior kan als medior tot 4300 groeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Dan zou ik dat andere bedrijf lekker laten.

Of heb je al een heel duidelijk voorstel liggen? Alleen nog tekenen op de stippellijn? En waarom kan het niet een maand later? Als ze je graag willen, is 1 oktober of 1 november toch ook goed?
Ik hoef inderdaad alleen nog te tekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Mijn idee, maar nog steeds mijn idee: ik zou blijven zitten waar ik zit.

Waarom? Je bent redelijk baanvast (want maar 1 collega), redelijk goede perspectieven in de komende 12 maanden. En als je in jezelf investeert (certificeren en certificeren), kan je altijd nog om je heen kijken en is er vast een bedrijf wat je in 1x die 4K+ betaalt.

Maar ja, als ik het zo lees, heb je je keuze eigenlijk al gemaakt; ik hoor "geld en auto nu".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:37

EvH

Voor 400 bruto verschil en waarbij een leaseauto slechts een overweging is en ook nog eens een deadline stellen in alle haast klinkt voor mij als een hele slechte keus.

Stond er een 1tje voor de 4 dan wellicht, maar je bent nog jong. Je hebt het nu naar je zin, zie dat daar ook maar eens te krijgen.

Als je nieuwe werkgever je echt wilt hebben; heeft hij alle begrip en geduld voor jou. Maar ik zie op korte termijn geen voordeel voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:27:
Mijn idee, maar nog steeds mijn idee: ik zou blijven zitten waar ik zit.

Waarom? Je bent redelijk baanvast (want maar 1 collega), redelijk goede perspectieven in de komende 12 maanden. En als je in jezelf investeert (certificeren en certificeren), kan je altijd nog om je heen kijken en is er vast een bedrijf wat je in 1x die 4K+ betaalt.

Maar ja, als ik het zo lees, heb je je keuze eigenlijk al gemaakt; ik hoor "geld en auto nu".
Nu meer geld inderdaad maar auto niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:01

MLLL

Palm Treo 650

Mijn inzien streept die leaseauto van nu die 400 bruto meer bij die nieuwe werkgever aardig weg.

Zou ook lekker blijven zitten waar je zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MAX3400 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:27:

Dat niet eens, beetje geld nu en een auto die "ooit overwogen" wordt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
MLLL schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:31:
Mijn inzien streept die leaseauto van nu die 400 bruto meer bij die nieuwe werkgever aardig weg.

Zou ook lekker blijven zitten waar je zit.
Ik heb nu ook geen auto. Dat krijg ik pas als ik medior wordt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Ik gok dat hij bedoelt dat je de 400 euro bruto snel weer kwijt zal zijn als inhouding vanwege bijtelling voor de auto. Netto zal je er dan weinig beter van worden dan wat besparingen op je privé ritjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:57
Lekker blijven zitten. Zoveel ga je er niet op voorruit en het gras is bijna nooit groener aan de andere kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH

EvH

Nu ben ik er alweer een tijdje uit, maar lag de grens niet jaren geleden rond de 2700 euro bruto voor sommige toeslagen, denk aan zorgtoeslag..

Heb je deze? Indien ja: houd je er rekening mee dat die “400 bruto” die netto kosten niet gaat opvangen. Uiteraard zal je een keer dan door die grens heen moeten, maar mensen willen het nog wel eens vergeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
EvH schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:37:
Nu ben ik er alweer een tijdje uit, maar lag de grens niet jaren geleden rond de 2700 euro bruto voor sommige toeslagen, denk aan zorgtoeslag..

Heb je deze? Indien ja: houd je er rekening mee dat die “400 bruto” die netto kosten niet gaat opvangen. Uiteraard zal je een keer dan door die grens heen moeten, maar mensen willen het nog wel eens vergeten....
Nee krijg al niks meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvH

EvH

klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Meestal wordt dit verrekend met extra bruto inkomen. Nu verdien je 2800. Straks misschien 3300 minus bijtelling. Heb je er een auto bij en netto iets meer over..

Nieuwe werkgever: grijs gebied zo te horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

EvH schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:37:
maar mensen willen het nog wel eens vergeten....
En dat een beetje leaseauto (en bij prive-gebruik) ook gewoon 1800 tot 3000 netto per jaar van je bankrekening afslurpt

/edit: wat @EvH zegt dus

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 22-07-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:17:
Het allebij 15 minuten van mijn huisadres
De vestiging waar je kantoorwerk komt doen is dat. Maar je klanten zitten verder van huis. Als je pech hebt kun je lekker achteraansluiten in de file, 2 keer per dag.

Dan het verhaal van een leaseauto: het klinkt heel aantrekkelijk maar laat het eens doorrekenen door iemand die er kennis van heeft. Dan valt die €400 ineens weer heel erg tegen in ruil voor een leaseauto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je slechts 15 km van het werk afwoont dan is een leaseauto (in Nederland) alleen handig als je hem niet privé gebruikt of juist heel veel (familie over heel Nederland / half Europa die je frequent bezoekt, hobbies waar je vaak voor reist.)

Vul het om te zien wat het netto voor jou doet maar eens in op https://services.raet.nl/proformalite/proflite.asp?ls=r . Zie wat wel of geen "nette auto" met je netto salaris doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Negeer deadlines. Vraag 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasfaak123
thlst schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Negeer deadlines. Vraag 3600.
Het was al moeilijk om 3200 te krijgen. Ik vind het nog best veel voor een 23 mbo er zonder certificaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 17:53
Ik zou lekker blijven zitten. Salaris is niet slecht, je weet wat je hebt, en iets met een virus.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:47
Waar voel je jezelf prettig bij? Binding met een bedrijf en daar de ins en outs kennen van de systemen, of iedere keer kort (of lang) bij verschillende bedrijven kijken en veel verschillende dingen leren?

Daarnaast, klanten zitten vaak niet naast de deur, dus reken erop dat als je naar de klant moet, dat je langer onderweg zal zijn, en dat dat voor een langere periode is. Klanten zitten er meestal niet op te wachten dat externen maar een korte termijn meedraaien, dus projecten bij klanten zullen al snel meerdere maanden zijn. Ook betekent het dat omdat je verkocht moet worden bij klanten, er van je verwacht wordt dat je certificaten gaat halen, maar omdat alleen jouw uren bij de klant geld opleveren, moet je maar hopen dat je ook de tijd krijgt om voor die certificaten te leren. Ik heb zelf wel eens van die examens moeten doen, er zaten gewoon vragen tussen over dingen die bijna niemand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
Je kan altijd een hoger bedrag noemen in plaats van Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
DiedX schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:38:
Ik zou lekker blijven zitten. Salaris is niet slecht, je weet wat je hebt, en iets met een virus.
Dit. Voor zo'n slecht aanbod zou ik niet wisselen in deze tijden. Gezien je bij je huidige baan aardig wat toekomstperspectief hebt zou ik lekker rustig daar doorgroeien en na Corona verder kijken. Met meer ervaring en evt wat certificaten erbij kan je altijd nog switchen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou mij persoonlijk niet zo focussen op het geld/auto op dit moment, maar meer op waar je de beste leer en doorgroeimogelijkheden hebt. Aan het begin van je carrière kun je beter zorgen dat je je arbeidspositie voor de toekomst veilig stelt, dat levert uiteindelijk altijd meer op.

Verder zoals inderdaad al gezegd is, laat je vooral niet haasten door een potentieel nieuwe werkgever. Jij hebt goede redenen om eerst nog met je huidige werkgever om tafel te willen. Als de nieuwe werkgever daar geen begrip voor op kan brengen zou ik niet overtuigd zijn dat ze in de toekomst ook een goede werkgever zijn. Het is op zich wel normaal dat ze er een beetje druk op zetten, want hoe sneller jij begint, hoe sneller ze geld kunnen gaan verdienen. Maar op het moment dat je een beetje tegendruk geeft moet daar wel begrip voor zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Iets anders, ik weet niet hoelang je nu bij je huidige werkgever zit, maar het komt mij (en velen met mij) vaak veel beter over als iemand een tijdje bij een werkgever blijft.
Zeker als je daar een stap maakt en die kennis ook consolideert (i.e. een jaartje of wat goed functioneert in de nieuwe functie).

Anyway, ik ben met de mensen hier dat de huidige plek zo slecht nog niet is.
En dat het vreemd is dat er druk wordt gezet, wmb zou dat dan al snel een nee zijn.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-10 11:08
Woy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:06:
Ik zou mij persoonlijk niet zo focussen op het geld/auto op dit moment, maar meer op waar je de beste leer en doorgroeimogelijkheden hebt. Aan het begin van je carrière kun je beter zorgen dat je je arbeidspositie voor de toekomst veilig stelt, dat levert uiteindelijk altijd meer op.
Dit is naar mijn idee ook belangrijker. Er zijn genoeg kansen om meer geld te verdienen of leaseauto's te krijgen over de komende 40 jaar die je nog moet werken. Zorg dat je nu een plek hebt waar je de beste leer mogelijkheden hebt, daar kom je uiteindelijk het verste mee naar mijn idee.

Ik heb bijv. op mijn 23ste de keus gemaakt om te stoppen in de detachering en te beginnen bij de overheid(Politie) als IT'er. Hier heb ik wel bijna 400 euro per maand(bruto) voor moeten inleveren. Echter kwam ik vervolgens in een omgeving terecht waar er ontzettend veel leer en doorgroeimogelijkheden waren, waardoor ik in de 6 jaar dat ik daar gewerkt hebt, mijn salaris heb zien verdubbelen, ongeveer 14 IT trainingen gedaan heb(zaken als Python, Ansible, RHEL, Oracle DB's etc). De kennis die ik in de 6 jaar heb opgedaan is mij heel veel waard en heeft ervoor gezorgd dat ik de volgende stap in mijn carrière kon maken en bij een overstap ca. 1000 euro bruto erop vooruit en een Tesla model 3 erbij kreeg.

Investeer vooral in jezelf aan het begin van je carrière en zorg dat je in een organisatie zit die je ook steunt bij het ontwikkelen van je talenten. Daar pluk je de meeste vruchten van, althans dat is mijn ervaring.

Daarnaast zou ik in deze tijd met Corona etc. en mogelijk een gigantische economische crisis die eraan komt, niet van baan wisselen, tenzij je het echt niet naar je zin hebt op je huidige plek of in een conflict zit bijv.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:06
Je bent normaal gesproken rond de 2-4 jaar junior en in die periode moet altijd die ontwikkeling voorop staan vind ik. Je zit nu goed, kan nog veel leren en je mediorschap laat ook niet lang op zich wachten, plus je krijgt naar alle waarschijnlijkheid een lease auto.

Dus op korte termijn een leaseauto + onderhandel moment van mediorschap vs 400 bruto + onzekerheid. Ik zou die werkgever lekker laten weten dat je hebt nagedacht en dat 400 euro in onzekere tijden niet overtuigend genoeg zijn.

Overstappen als je medior bent en je wat zekerder word van het vakgebied en je skills incl. misschien wat certificaten is een stuk fijner onderhandelen. Dan kom je er ook achter dat je werkgevers jouw moet behouden en niet andersom ;)

@MC_Sparkles ligt eraan in welke branch je zit. Zit je in de tourisme is een overstap naar de overheid natuurlijk wel slim ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Furion2000 op 23-07-2020 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:12:
Ik brn 23 2800 bruto per maand junior systeembeheerder functie

Huidige werkgever: bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb zit intern en heb dus te maken met 1 omgeving over 1 jaar ongeveer medior functie waarbij ook een leaseauto zit. Ook jaarlijkse verhoging van loon afhankelijk van perfromance

Nieuwe werkgever: 3200 euro en echt een it bedrijf dus veel omgevingen. Certificaten halen zijn nodig om hogerop te komen en per behaald certificaat ga je meer verdienen. Als ik naar klanten zou gaan wordt leaseauto overwogen.

Wat zouden jullie doen?
Eerst uitrekenen wat je netto gaat overhouden van die 400 euro verschil en heel goed kijken waar je over 10 jaar wilt staan en welk bedrijf jou daar het beste bij kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-10 11:08
Furion2000 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:28:
@MC_Sparkles ligt eraan in welke branch je zit. Zit je in de tourisme is een overstap naar de overheid natuurlijk wel slim ;)
Fair enough. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thlst
  • Niet online
klaasfaak123 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Ik ben als junior alleen met een senior [...]
Het is de vraag of veel te leren is bij een IT afdeling van maar 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zelf heb ik jaren lang bij hetzelfde bedrijf gewerkt waar ik het prima had. Ze deden alles om me hier te houden, ik zat in de hoogste salaris schaal onder de mangers, kon cursussen volgen die ik niet direct nodig had, thuis werken, 10min reisafstand mijn eigen werk indelen etc. En toch ben ik hier weg gegaan, waarom?! Wat je zelf al zegt, je zit maar met 1 omgeving. Die omgeving was ik na >10 jaar echt wel beu en heb toen voor een detacheerder gekozen.

Omdat ik zelf toch aardig wat ervaring heb opgedaan in die periode was mijn salaris vrijwel hetzelfde, toch had ik dit jaren eerder moeten doen. Het werken aan verschillende projecten/omgevingen levert zoveel kennis en ervaring op. En dit motiveert mij dan weer, jarenlang zat ik vastgeroest op mijn plek en vond ik het wel prima, maar door deze switch vind ik het weer leuk om nieuwe dingen te leren. Dit is voor mij veel meer waard. En als je later toch toch weer ergens op een vaste plek wilt zitten waar je weet waar je aan toe bent is die ervaring erg belangrijk,

Ik zou dus voornamelijk nagaan wat je zelf en in de toekomst wilt. Je kan je blind staren op salaris, maar dit zegt niet alles. Ben je iemand die meer kennis/ervaring op wilt doen, of ben je iemand die lekker op zijn plek zit en het allemaal wel prima vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 02:24

macnerd

No Apples please :-)

Gewoon de komende paar jaar lekker blijven zitten, medior worden, wellicht lease-auto erbij (al schept dat soms ook verwachtingen bij werkgever, denk aan klantbezoek wat verder weg) en vooral veel kennis opdoen (bv. via Udemy). Over een paar jaar heb je dan een ijzersterke positie

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

Qwerty-273

Meukposter

Kies waar jij jezelf beter bij voelt. Geld maakt niet gelukkig, maar kan wel helpen om je geluk te vinden.
Je bent jong en kan nog alle kanten uit. Let er wel op dat je op een nette manier weggaat als je zou willen switchen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Black Eagle schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:32:
Zelf heb ik jaren lang bij hetzelfde bedrijf gewerkt waar ik het prima had. Ze deden alles om me hier te houden, ik zat in de hoogste salaris schaal onder de mangers, kon cursussen volgen die ik niet direct nodig had, thuis werken, 10min reisafstand mijn eigen werk indelen etc. En toch ben ik hier weg gegaan, waarom?! Wat je zelf al zegt, je zit maar met 1 omgeving. Die omgeving was ik na >10 jaar echt wel beu en heb toen voor een detacheerder gekozen.

Omdat ik zelf toch aardig wat ervaring heb opgedaan in die periode was mijn salaris vrijwel hetzelfde, toch had ik dit jaren eerder moeten doen. Het werken aan verschillende projecten/omgevingen levert zoveel kennis en ervaring op. En dit motiveert mij dan weer, jarenlang zat ik vastgeroest op mijn plek en vond ik het wel prima, maar door deze switch vind ik het weer leuk om nieuwe dingen te leren. Dit is voor mij veel meer waard. En als je later toch toch weer ergens op een vaste plek wilt zitten waar je weet waar je aan toe bent is die ervaring erg belangrijk,

Ik zou dus voornamelijk nagaan wat je zelf en in de toekomst wilt. Je kan je blind staren op salaris, maar dit zegt niet alles. Ben je iemand die meer kennis/ervaring op wilt doen, of ben je iemand die lekker op zijn plek zit en het allemaal wel prima vind?
Ik sluit hier grotendeels bij aan. De stap naar detachering was voor mij de beste stap die ik ooit gemaakt heb. Leerde in korte tijd enorm veel, zag veel verschillende omgevingen en groeide enorm in kennis. Niet alleen door het volgen van cursussen maar ook van medecollega's (bij klant en bij de werkgever). Ook groeit je netwerk enorm en je wordt mensenkennis verbreed/verbeterd. Salaris is in het begin bijzaak al moet ik zeggen dat die recht omhoog ging.

Persoonlijk zou ik de stap maken naar de nieuwe werkgever (uiteraard eerst wat meer gespreken voeren). In deze tijd is helemaal niks zeker en als je nu vaste contract hebt zegt dit ook helemaal niks meer (als ze gaan snijden dan krijg je klein bedrag mee). Als je graag af en toe in de diepte gegooid wilt worden (uiteraard met enige begeleiding) dan is een stap naar detachering mijns inziens de juiste stap.

Doe ermee wat je wilt met deze informatie, maar vergeet niet dat jij de gene bent die de beslissing moet maken. Doe waar je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Wat ik mis in dit verhaal: zijn er afspraken met je huidige werkgever over wanneer je medior wordt? Of is dat een vette worst die ze voor je neus houden zonder dat ze enige concrete plannen daarvoor hebben?

Ik zou de aangeboden baan even laten zitten tot je meer duidelijkheid hebt over je huidige functie: je hebt het naar je zin, moet niet weg, verdient niet slecht (is mijn interpretatie).
Dus als je leidinggevende terug is van vakantie een afspraak inplannen om eens wat zaken concreet te maken: hoelang moet je bij dat bedrijf werkzaam zijn, welke certificaten/opleidingen heb je nodig om medior te worden en wat gaat het bedrijf daarin bijdragen?

Als je leidinggevende daar negatief op reageert, kun je alsnog solliciteren.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:00
En wat heeft je huidige werkgever al in je geïnvesteerd? Je hebt nog een heel werk leven voor je, zoals de meesten al zeggen staar je niet blind op geld, plezier in je werk is zoveel meer waard.

Detachering is best leuk als je al wat meer kennis hebt dan zijn er gewoon fatsoenlijke projecten ipv veredelde helpdesker zijn (tenzij je dat leuk vindt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je best redelijk verdient (maar zeker niet veel). Ontwikkel een expertise en ga dan eens kijken of je ergens gunstige voorwaarden kunt krijgen die echt gunstig zijn.
Pagina: 1