Ik zit een beetje met een dilemma, ik ben aan het kijken naar een gebruikte Golf 7 en heb via mijn werk de mogelijkheid om een Golf GTE over te nemen waarvan het leasecontract afloopt. Ik zit echter met aantal punten waarvan ik hoop dat dat jullie me verder mee kunnen helpen.
Het gaat om een VW Golf GTE uit 2015 met ong. 70.000 kilometer op de teller en met een aanschafprijs van €15.500,- incl.
De reden dat de aanschaf zo laag is, is omdat ik deze rechtstreeks van de dealer koop. GTE's met een vergelijkbare kilometerstand kosten ong. €20.000,-.
Onderstaand de voor en nadelen zoals ik die zie.
Voordelen:
Het gaat om een VW Golf GTE uit 2015 met ong. 70.000 kilometer op de teller en met een aanschafprijs van €15.500,- incl.
De reden dat de aanschaf zo laag is, is omdat ik deze rechtstreeks van de dealer koop. GTE's met een vergelijkbare kilometerstand kosten ong. €20.000,-.
Onderstaand de voor en nadelen zoals ik die zie.
Voordelen:
- Relatief lage aanschafwaarde
- Ik kan mijn woon-werkverkeer volledig elektrisch afleggen
- Ik kan gratis laden op het werk
- Relatief lage wegenbelasting (€108,- per kwartaal in Overijssel)
- Verbruik (vooral als je veel elektrisch rijd)
- Restwaarde; hoe is restwaarde vergeleken met een "gewone" Golf over ong. 5 jaar?
- Gezien het feit dat je (zover ik kan vinden) t/m 2024 de helft wegenbelasting betaald. Is de auto daarna nog wel iets waard?
- Belastingvoordeel duurt nog maar t/m 2024, daarna betaal je het volledige tarief
- De wegenbelasting wordt dan per kwartaal opeens €217,-.
- Onderhoud; ik ben bang dat ik veel kwijt ben aan onderhoudskosten van vooral het elektrische gedeelte, weet niet of dit terecht is?
- Verbruik; dit is zowel een voor als nadeel, omdat ik niet echt duidelijk kan vinden hoe zuinig je op benzine rijd