Toon posts:

border van checkboxen en selectbox.. ander kleur??

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met input,textarea lukt het wel, maar wat ik ook probeer bij checkboxen en selectboxen ik krijg het niet voor elkaar om de border een andere kleur te geven.

Weet iemand hoe het moet in een stylesheet :?

En btw ook of het vinkje in de checkbox een andere kleur kan hebben en hoe dat moet?

Voorbeel van de input en textarea:
input,textarea {
color : #330099;
border-color : #330099;
font-size: 12px;
font-family : Helvetica, Arial, sans-serif;
}

Verwijderd

kijk eens hier, is dit wat je bedoeld?

Verwijderd

Voor checks en selects kun je alleen font(kleur) en bgcolor definieren...helaas.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:42
Het kan niet, ligt aan IE, want in Mozilla zie je het wel.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 17:38 schreef dennisdotcom het volgende:
Het kan niet, ligt aan IE, want in Mozilla zie je het wel.
IE voor de mac kan het ook :) maar mozilla roeleert nog al zwaar wat CSS betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Shit.. 't is namelijk een beetje lelijk als het bij input wel is en bij select niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 17:37 schreef Shadow3333 het volgende:
kijk eens hier, is dit wat je bedoeld?
Nee, de textbox heeft daar ook geen border color.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 18:20 schreef TheMAzTER het volgende:

Nee, de textbox heeft daar ook geen border color.
dacht het wel he??

ook leuk om ff te laten zien wat het verschil is tusssen Mozilla en IE

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/tweakers/ie.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/tweakers/moz.gif

Verwijderd

Topicstarter
o shit, maar ja alleen met netscape

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 08 augustus 2001 20:38 maar ja alleen met netscape
[/quote]

M O Z I L L A
:)

trouwens in IE 5 voor de MAC ziet het er ook zo mooi uit.

Verwijderd

Topicstarter
oeps i c. Maar ja.. wie gebruikt er nu weer zo'n klere brouwser :p.

Ik ga geen site maken die aan alle browsers denkt, IE vind ik genoeg.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 08 augustus 2001 23:27 schreef TheMAzTER het volgende:
Uhh... als je een beetje gezellig bent stel je het zo:
Voor IE maak je de site mooi én bruikbaar, voor de rest van de browsers: brak máár bruikbaar. Maling hebben aan andere browsers is een teken van onkunde...laat het tenminste bruikbaar en werkend zijn voor alles. Mooi is een tweede.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:45 schreef Toeter84 het volgende:

Uhh... als je een beetje gezellig bent stel je het zo:
Voor IE maak je de site mooi én bruikbaar,
uhmm dus IE staat garant voor de meest mooie site he? vraagje: welke van de 2 plaatjes vind jij het mooist?
voor de rest van de browsers: brak máár bruikbaar. Maling hebben aan andere browsers is een teken van onkunde...laat het tenminste bruikbaar en werkend zijn voor alles. Mooi is een tweede.
Mag ik jullie er ff aan herrineren dat Mozilla 100% standard compliant is, dat betekend dus dat alles wat je doet in CSS1 en 2 (door de W3 organisatie gespecificeerd dus)
gewoon werkt in Mozilla en IE 5 voor de MAC, dan heb ik het dus niet over IE only uitbreidingen op die standaarden.

Verder ben ik het dus met je eens, dat het erg amateuristisch over komt als je alleen je sites werkend kan krijgen in IE.

Een site hoeft helemaal niet brak te zijn alleen omdat je geen IE hebt, je zal misschien wat features missen, maar als je de site goed hebt opgezet (ja het is wat werk idd, maar van werken ga je echt niet dood)
kan het er gewoon perfect uitzien in de meeste browsers.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 23:27 schreef TheMAzTER het volgende:
oeps i c. Maar ja.. wie gebruikt er nu weer zo'n klere brouwser :p.
jij bent dus duidelijk niet bekend met Mozilla.
Dus een site die alleen in IE werkt is voor jou genoeg :?
Er zijn ook mensen die Linux als hun besturingssyteem hebben, die hebben dus geen IE.

enniewees, wat jij wilt kan dus alleen in IE 5 voor de MAC en Mozilla, ik wens je heel veel suc6 met het ontwerp.

Verwijderd

Topicstarter
en hoeveel procent is dat?

juist ja..

't gaat vaak om gewone sites die ik maak (krijg er geen geld voor) en dan ga ik geen rekening houden met netscape etc.

Vind ut anders als het een site voor een bedrijf is dan maak ik hem voor IE 4.x en hoger en Netscape 4.x en hoger.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 13:29 schreef TheMAzTER het volgende:
en hoeveel procent is dat?
bij elkaar (linux, Beos, NS, Mozilla, Konqueror, Nautilus, e.d.) ik schat zo'n 20% is nou niet echt weinig.
't gaat vaak om gewone sites die ik maak (krijg er geen geld voor) en dan ga ik geen rekening houden met netscape etc.
Als je het doet, moet je het goed doen ook, mocht jij ooit nog eens voor een bedrijf gaan werken (weet absoluut niet of je dat wilt) dan kan je meteen laten zien dat je de facetten van het HTML brouwen goed beheerst.
BTW wat is een "gewone" site?
Vind ut anders als het een site voor een bedrijf is dan maak ik hem voor IE 4.x en hoger en Netscape 4.x en hoger.
AHA dus dat is een "abnormale" site?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 14:43 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

bij elkaar (linux, Beos, NS, Mozilla, Konqueror, Nautilus, e.d.) ik schat zo'n 20% is nou niet echt weinig.

???? ga jij met er met zoveel rekening houden ??? Nooit met javascript menu's gewerkt zeker. En btw het is <5% voor een normale site.[..]

Als je het doet, moet je het goed doen ook, mocht jij ooit nog eens voor een bedrijf gaan werken (weet absoluut niet of je dat wilt) dan kan je meteen laten zien dat je de facetten van het HTML brouwen goed beheerst.
BTW wat is een "gewone" site?
[..]
http://www.pyrodeathsquad.com
http://www.keeshonden.nl

AHA dus dat is een "abnormale" site?
http://www.kruidvatholding.nl
http://www.ic-team.nl (let daar maar is op het menu scriptje :), zelfs beter als bij MS)

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 16:17 schreef TheMAzTER het volgende:???? ga jij met er met zoveel rekening houden ??? Nooit met javascript menu's gewerkt zeker. En btw het is <5% voor een normale site
idd Ik probeer met zoveel mogelijk rekening te houden, vreemd he?
De sites die jij normaal noemt werken gewoon prima in Moz, dat sterkt mij in de gedachten dat je niet echt veel werkt met andere browsers of OS-en.
Ik vind die CS site wel ok opgezet.
Of ik nooit met javascript werk :? laat me niet lachen, je kan niet anders dan werken met javascript en idd om het x-browser x-platform voor elkaar te krijgen ben je wel ff bezig. (denk aan DynApi)
"it's a dirty job but someone's gotta do it"
http://www.kruidvatholding.nl
http://www.ic-team.nl (let daar maar is op het menu scriptje :), zelfs beter als bij MS)
Je gebruikt de <center> tag, moet dat niet zijn <div align="center"> ?
best aardige sites verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 16:41 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

idd Ik probeer met zoveel mogelijk rekening te houden, vreemd he?
De sites die jij normaal noemt werken gewoon prima in Moz, dat sterkt mij in de gedachten dat je niet echt veel werkt met andere browsers of OS-en. Nee, maak de sites meestal thuis, beetje duur om een mac aan te schaffen als ik hem voor de rest toch niet gebruik
Ik vind die CS site wel ok opgezet. Eh.. 't is TFC hoor, maar ja.. is nergens te vinden op de site dat het een TFC clan is 8-), site is nog niet af, maar druk druk druk
Of ik nooit met javascript werk :? laat me niet lachen, je kan niet anders dan werken met javascript en idd om het x-browser x-platform voor elkaar te krijgen ben je wel ff bezig. (denk aan DynApi)
dat bedoel ik, ik haat javascript dus...
"it's a dirty job but someone's gotta do it"
[..]

Je gebruikt de <center> tag, moet dat niet zijn <div align="center"> ?
best aardige sites verder.
Wat bedoel je daarmee :?, center is toch gewoon goed?

O ja en verder ben ik geen designer :(, ben nu bezig met een site voor de oranje vereniging, layout van nu is klote en moet hem herschrijven naar ASP (http://www.oranjeverenigingtuil.nl wordt nu nog door gelinkt naar verwegistan omdat ik dus met die site bezig ben, maar had host etc vast geregelt.)

Verwijderd

[b]Op donderdag 09 augustus 2001 18:32 schreef TheMAzTER het

nee het is echt <div align="center">
HTML 4.0 and above

maar laten we maar stoppen met dit geouwehoer, je bent goed bezig en waarschijnlijk leer je toch wel javascript want echte DHTML sites kunnen niet zonder javascript. :)
veel suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 18:56 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

nee het is echt <div align="center">
HTML 4.0 and above

maar laten we maar stoppen met dit geouwehoer, je bent goed bezig en waarschijnlijk leer je toch wel javascript want echte DHTML sites kunnen niet zonder javascript. :)
veel suc6 verder
o ja.. ik weet dat het met div, td etc allemaal werkt maar gewoon <center></center> is echt wel goed hoor.

Type bijv. maar in homesite <center> in en als ge da doet komt er automatisch </center> te staan en dat doet ie alleen als een statement goed is. dus...

Verwijderd

als je nou twee plaatjes maakt, en doormiddelvan Javascript er een werkende checkbox van maakt

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 20:56 schreef TheMAzTER het volgende:
Type bijv. maar in homesite <center> in en als ge da doet komt er automatisch </center> te staan en dat doet ie alleen als een statement goed is. dus...
Klopt, maar HomeSite geeft dan ook aan:
In HTML 4.0, CENTER is deprecated.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:57 schreef Ron het volgende:

Klopt, maar HomeSite geeft dan ook aan:
[..]
true.. dat is ook mijn punt

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 09 augustus 2001 21:10 schreef namlessom het volgende:
als je nou twee plaatjes maakt, en doormiddelvan Javascript er een werkende checkbox van maakt
en
daarvoor, op donderdag 09 augustus 2001 18:32, schreef TheMAzTER het volgende:
dat bedoel ik, ik haat javascript dus...
Dat wordt niks dus :)
en, op donderdag 09 augustus 2001 18:32, schreef TheMAzTER ook nog het volgende:

nope, is 'ouderwets', zoals Shadow3333 al probeerde duidelijk te maken

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 22:21 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

en
[..]

Dat wordt niks dus :)
[..]

nope, is 'ouderwets', zoals Shadow3333 al probeerde duidelijk te maken
ik heb hem al van alles duidelijk proberen te maken, helaas verspilde moeite.
Als je nu nog niet door hebt dat die dingen niet meer mogen.. tja dan houdt het gewoon op.
En Mozilla een klerebrowser noemen.. dat doet me pijn :'(

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

misschien bedoelde hij 'eerlijkebrowser' :?

idd verspilde moeite...
zoals m'n vader altijd zei:
'laat hem maar in z'n sop gaar koken'

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:02 schreef Hangloozz het volgende:
misschien bedoelde hij 'eerlijkebrowser' :?
ik denk het niet, maar we blijven hopen ;)
idd verspilde moeite...
zoals m'n vader altijd zei:
'laat hem maar in z'n sop gaar koken'
Amen brother...
Pagina: 1