Breed raam - Bestaan er zoiets als een raamverdeler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het is Mij
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Het appartement die ik binnenkort mag betrekken heeft in de woonkamer een onconventioneel breed raam á pak en beet drie meter. Nu ben ik maar alleen en heb een gelimiteerd budget, op maat maken van raambekleding is voor mijn geen optie (te duur).

Nu vroeg ik mij af of er misschien zoiets bestaat als een raamverdeler? Even stom gezegd bijvoorbeeld een stuk kunststof die ik in het midden kan monteren en wat lijkt alsof het deel uitmaakt van de rest van het kozijn? Op deze manier zou ik dan premade rolgordijnen aan beide zijdes kunnen zetten.

Beste antwoord (via Het is Mij op 22-07-2020 19:07)

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Je kan ze natuurlijk gewoon strak naast elkaar ophangen en de spleet voor lief nemen. Die zal niet veel groter zijn dan de spleet die je met een tussenstuk overhoudt toch? Of anders 2 standaard setjes (hang) gordijnen van de ikea en ze aan elkaar naaien + een goedkope roede?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Je kan ze natuurlijk gewoon strak naast elkaar ophangen en de spleet voor lief nemen. Die zal niet veel groter zijn dan de spleet die je met een tussenstuk overhoudt toch? Of anders 2 standaard setjes (hang) gordijnen van de ikea en ze aan elkaar naaien + een goedkope roede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:49
Een kwantum o.i.d. maakt gordijnen vaak gratis op maat en kwantum is zeker niet duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 10:08
Jazeker, een plakroede kan je hier bijvoorbeeld voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:47

Honesty

kattenneus!

Wij hebben ook een raam van meer dan 3 meter maar ik vind het juist mooi om een groot raam te hebben.
Je kan rolgordijnen of plissé gewoon steak teken elkaar hangen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben vast kritisch maar Marktplaats om (wel) een mooi breed iets te vinden? En waarom roep je "rolgordijn"; is paneelgordijn of luxaflex niks?

Hoeveel is je budget eigenlijk? En "moet" je de huiskamer wel willen afdekken of kan je nog even wachten / doorsparen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het is Mij
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zit momenteel in de fase van het rondneuzen dus een definitief besluit wat er tegen het raam moet komen is nog niet genomen. Ben alleen wel erg gesteld op de zogeheten "duo" rolgordijnen. Tot nu toe neig ik het meest naar twee duo rolgordijnen strak tegen elkaar hangen en de spleet voor lief nemen. De plakroede is ook een mooie oplossing maar daar moet ik me nog wat meer in verdiepen of er een design bestaat wat me een beetje aanspreekt.

Ben in ieder geval al een stuk geholpen. Mochten er nog meer ideeën zijn hoor ik deze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik zou een balk nemen met ongeveer dezelfde afmetingen als de zijkanten van het kozijn en deze in dezelfde kleur verven. Dan met dubbelzijdige tape tegen het raam plakken. Ziet er van de buitenkant natuurlijk niet uit maar als je op x hoog woont zal dat niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou op zoek gaan naar een folie met dezelfde kleur als je kozijnen. Deze folie laat je op de gewenste breedte snijden en plak je zowel binnen als buiten op dezelfde plaats, uiteraard waterpas.

Ik hoop alleen dat je appartement niet op 10 hoog is zonder dat je bij de ramen kunt, anders wordt het alleen aan de binnenkant plakken.
Pagina: 1