Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubosa
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-09-2024
Mijn vraag:
Ik heb sinds maandag een Philips Hue starter kit met 3 lampen en een bridge. Alles werkt naar toebehoren; de app, de lampen, de bridge, zelfs de weg-van-huis functie. Alleen ik probeer dan mijn bridge te koppelen aan mijn Apple Homekit, en dat gaat mis.
Homekit herkent de bridge, hij ziet de naam, de connectie, en geeft hem als optie maar als ik dan daadwerkelijk probeer te pairen zegt hij “Couldn’t add Philips Hue - <naam van bridge>. Home couldn't connect to this accessory.”

Geen error code, geen indicatie waarom. Ik heb alle apparaten die in deze duivels driehoek van media giganten al een keer aan en uit gezet (iPhone, bridge, mediabox), er voor gezorgd dat mijn telefoon op het 2.4Ghz netwerk zit en niet op de 5Ghz, de bridge opnieuw gekoppeld, alle software updates beschikbaar geïnstalleerd, en een gebedje geschoten, maar niks werkt.

Ik heb daarna contact gezocht met Philips, die namen mij door alle tech support classics zoals herstarten/herkoppelen, maar dat loste niks op. Ze adviseerde mij om contact op te nemen met Apple. Apple heeft geen idee, wat ik al verwachtte, want Homekit werkt zoals normaal, en Philips Hue ook, alleen bij het verbinden gaat er iets mis. Ik heb daarna zelf nog contact gehad met Ziggo maar die gaven me al helemaal niks, niet eens een doorverwijzing.

En nu ben ik dus hier. Ik heb een vermoeden dat er iets is met de compatibiliteit van ons router (de ziggo mediabox XL) en Homekit/Philips Hue. De mediabox is in het laatste halfjaar nog een keer vervangen geweest. Zou dit iets te maken kunnen hebben met een router setting/port forwarding/of iets dergelijks?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Mediabox XL
Apple iPhone XS (updated)
Philips Hue Bridge 2.0 (updated)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- 2.4Ghz netwerk ipv 5Ghz
- Software updates
- Herstarten
- Ziggo customer service (100% nutteloos)
- Philips customer service (stuurde mij naar Apple)
- Apple customer service (konden geen oplossing vinden)
- Opnieuw bridge koppelen
- Opnieuw inloggen met Hue account
- Home en Keychain aanzetten op iCloud (stonden al aan).
- Firewall gecontroleerd.

Hopelijk zijn er hier nog wat meer ideetjes die ik kan uitvoeren om te kijken of dit op te lossen is! Als mijn vermoeden correct is ben ik misschien beter af om gewoon een normale router te kopen... Maar dat zien we dan wel weer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:15
Dat koppelen probeer je te doen via de Hue app toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubosa
jeroen3 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:58:
Dat koppelen probeer je te doen via de Hue app toch?
Sorry voor het late antwoord, ik had niet in de gaten dat iemand gereageerd had. Ik heb het geprobeerd via de Hue app en via de Homekit app, beiden geven dezelfde error!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubosa
Wat uiteindelijk heeft geholpen is de fabrieksinstellingen terugzetten van onze modem.