Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Afgelopen mei had ik problemen met mijn HP Pavilion die zich lijken te herhalen.

Het gaat om BSOD (enkele minuten na opstarten), waarbij de fan hard gaat draaien.
Stop code = KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED. De melding is dat de computer restart, maar dat gebeurt niet, blijft op 0% hangen. (zelfs BSOD blijft hangen :?).

Gaat om HP Pavilion 595-p0971nd met i7-8700 3,2 Ghz, 16 GB, 1TB + 128 GB SSD, NVIDIA GeForce GTX 1050. Met ondertussen W10 versie 2004. Gebruik 'm vooral voor kantoorzaken, geen zware belasting.

Memtest86 gedraaid, geen problemen.
Gegoogled op error-codes/stop-codes, geen oplossing.

Vorige keer, 2 maanden geleden heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd, waarna het probleem (tijdelijk) weg was. Nu weer terug.

Nu via PC Herstellen opnieuw geïnstalleerd, maar na de eerste echt boot heb ik weer exact dezelfde BSOD. Wat gaat hier toch fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als een Windows herinstallatie geen soelaas biedt, zal je
richting een hardwareprobleem moeten gaan kijken.

Als het systeem nog garantie heeft, terug ermee naar de winkel.
Kunnen zij gaan uitvogelen wat er mis is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Ik heb nu een radicalere herinstallatie gedaan. En ik zit weer een uurtje te werken (lees: alle apps installeren en instellen).

Ik had een uitgebreide diagnostische test van HP gedaan waar niets uitkwam. Ik verwacht dus nog steeds dat het een software probleem was/is. Maar wát was het precies?