Laptopscherm gebruiken als scherm voor pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Berendses
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Ik wil mijn laptopscherm gebruiken als scherm voor mijn PC. De PC heeft een HDMI en een VGA aansluiting. Mijn laptop heeft ook een HDMI en een VGA aansluiting, toch lukt het niet. Ik begrijp dat de HDMI op beide apparaten een output functie heeft. Zou ik een switch kunnen gebruiken en z oja welke? Het moet wel bekabeld zijn. Wie heeft de oplossing?
...

...

Aangesloten via HDMI en VGA
...

[ Voor 4% gewijzigd door Jan Berendses op 22-07-2020 15:07 . Reden: Betere uitleg ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:04

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Dit zal niet gaan werken. Zoals je zelf ook al aangeeft betreft het allemaal uitgangen.
Voor streaming zou je kunnen kijken naar een HDMI recorder of streambox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult je laptop open moeten maken, en de eDP (wat de meeste laptop LCD's gebruiken, info: https://www.laptopscreen....5191276/Screen+connector/) connector op het paneel moeten voorzien van, wat naar alle schijn het simpelst lijkt: een displayport connector, en die dan vervolgens op de videokaart van je PC aansluiten. Met een breadbordje en wat mild soldeerwerk zal het an-sich wel moeten lukken.

Alternatief een screengrabber op de laptop (zoals een Elgato camlink), of streamen vanaf de PC naar de laptop met iets als OBS.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 22-07-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Berendses
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-07-2020
Patrock en Umbrah bedankt voor de reactie, ik heb de topic iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat je wil kan niet. Je zult óf via software moeten werken (via iets als OBS uitzenden en de uitzending bekijken op de laptop), óf via hardware (HDMI capture device voor laptop, of het laptopscherm aan je PC solderen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
De makkelijkste manier is om "Op deze PC projecteren/Project to this PC" aan te zetten op je laptop (in de Windows instellingen).
Je kunt dan vanaf andere apparaten in je netwerk simpelweg het scherm van de laptop "overnemen" en er een beeld naartoe sturen.

Zie bijvoorbeeld deze link:
https://www.techrepublic....ireless-multiple-monitor/

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1