Tijd in Chrome niet juist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTun
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Op kantoor maken wij gebruik van een online toepassing waarop onze auto's gevolgd kunnen worden. Echter loopt de tijd in deze tool een uur achter. Wij maken gebruik van Chrome maar ook in andere browsers doet zich dit probleem voor

Tijdens onderzoek naar dit probleem kwam ik erachter dat ook de tijd in de geschiedenis van Chrome een uur achter loopt. Het probleem zit dus niet in de tool zelf. Het probleem doet zich voor sinds het ingaan van de zomertijd.

Er zijn diverse personen die naar het probleem hebben gekeken maar niemand heeft de oplossing. Op dit moment denken de 'experts' dat het probleem in ons google account zit.

Is er hier iemand die weet of het mogelijk is om de tijd in Chome of ons Google account aan te passen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Misschien dat je in de verkeerde tijdzone zit? Dat kan je in tenminste de Google calender site, en de calendar app aanpassen. Misschien elders ook.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTun
In de Google calender is de tijd wel juist. Ik kan niet ontdekken waar ik anders in Google de tijd aan kan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:05
Staat zomertijd uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:18

g0tanks

Moderator CSA
Heb je al contact opgenomen met de maker van de online toepassing? Of zijn dat de experts die jij aanhaalt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
Wat is de tijd op het systeem waar je de browsers op gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wij maken gebruik van Chrome maar ook in andere browsers doet zich dit probleem voor
Zoals @new_guy aangeeft: wat is de tijd op het systeem? Sterker nog, als je stellig zegt
Het probleem doet zich voor sinds het ingaan van de zomertijd.
dan zou ik graag eens willen horen wat voor omgeving je op werkt.

Is dat losse werkstations? Een centrale omgeving gebaseerd op RDS/Citrix? Is het een hosted (SaaS-achtige) omgeving?

Maar, puur ter observatie; het speelt dus al 4 maanden (zomertijd was in maart) en niemand in het bedrijf heeft een idee? Ook systeembeheerder niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

BBTun schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:05:
(...) Wij maken gebruik van Chrome maar ook in andere browsers doet zich dit probleem voor (...)
Afgaande op de titel (en de rest van je post) lijk je te denken dat het aan Chrome ligt, en dat het daar opgelost moet worden. Maar ik denk dat het echte probleem zit in die ene regel hierboven...
Aangezien het probleem ook in andere browsers speelt, lijkt het me dat het plaatsgrijpt op de server van de leverancier.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTun
MAX3400 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:06:
[...]

dan zou ik graag eens willen horen wat voor omgeving je op werkt.

Is dat losse werkstations? Een centrale omgeving gebaseerd op RDS/Citrix? Is het een hosted (SaaS-achtige) omgeving?

Maar, puur ter observatie; het speelt dus al 4 maanden (zomertijd was in maart) en niemand in het bedrijf heeft een idee? Ook systeembeheerder niet?
Wij werken op losse werkstations (5 stuks). Wij zijn allemaal ingelogd op hetzelfde google account. De systeembeheerder heeft al veel onderzocht en de tijd op de server zou juist zijn. Ook de tijd op de verschillende computers is juist.

Omdat in de geschiedenis van Chrome de tijd ook een uur achter loopt (als ik om 12:00 uur een website bezoek geeft de geschiedenis aan dat dit om 11:00 uur is) heb ik het vermoeden dat het iets met Chrome of ons Google account te maken heeft.

Maar er is nog niemand achter gekomen wat nou precies de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je probeert het goed te omschrijven maar ik mis wat keywords (of lees eroverheen).
Tijdens onderzoek naar dit probleem kwam ik erachter dat ook de tijd in de geschiedenis van Chrome een uur achter loopt. Het probleem zit dus niet in de tool zelf. Het probleem doet zich voor sinds het ingaan van de zomertijd.
Ik lees hier: het zit niet in die tool. Het zit ook niet in Chrome want
Wij maken gebruik van Chrome maar ook in andere browsers doet zich dit probleem voor
Of je gooit zaken door elkaar waardoor ik er niet veel meer van kan maken?
De systeembeheerder heeft al veel onderzocht en de tijd op de server zou juist zijn
Welke server? Van de tool? En "veel onderzocht"; wat dan?

Draait NTP overigens wel op alle werkstations? En zo ja, alleen tegen dezelfde source?

Echter, en nu wordt 'ie nog grappiger; als de tool (en je browsers) allemaal gebruik maken van UTC, heb je een nog leukere uitdaging van UTC is sowieso al "anders" dan onze tijdzone GMT+1.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Welk OS ? Ken dit alleen op Linux/OSx wanneer je de timezone vergeet te zetten als systeem/user environment.
(export TZ="Europe/Amsterdam" voor een enkele user of timedatectl set-timezone Europe/Amsterdam voor het systeem)

[ Voor 24% gewijzigd door DukeBox op 28-07-2020 14:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1