[Excel] 'onvoldoende bronnen om een of meer formules te..'

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan-vdh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-11-2020
Hoi mensen,

Ik heb een probleem aan gerelateerd dit topic. Een nieuw topic openen lukt niet, dus ik doe het maar even hier.
Excel lijkt de formule niet te trekken.

Casus: Ik heb 717 gebouwen waar 877 straatnamen aan gekoppeld zijn. Sommige gebouwen hebben dus 2 of meer straatnamen. (vanwege de vertrouwelijkheid kan ik dit bestand helaas niet delen).

Met de hierboven beschreven functie wil ik de straatnamen die bij 1 gebouw horen in 1 cel noemen. Daarvoor heb ik de volgende formule:

=TEKST.SAMENVOEGEN(ALS.FOUT(INDEX(A:B;KLEINSTE(ALS(A:A=A743;RIJ(A:A));RIJ($1:$1));2););" ";ALS.FOUT(INDEX(A:B;KLEINSTE(ALS(A:A=A743;RIJ(A:A));RIJ($2:$2));2););" ";ALS.FOUT(INDEX(A:B;KLEINSTE(ALS(A:A=A743;RIJ(A:A));RIJ($3:$3));2););" ";ALS.FOUT(INDEX(A:B;KLEINSTE(ALS(A:A=A743;RIJ(A:A));RIJ($4:$4));2);))

De eerste 4 a 5 records rekent hij goed uit, daarna geeft hij nul... Als ik de formule open staat het resultaat er wel in. ik krijg de volgende foutmelding:
"Er zijn onvoldoende bronnen om een of meer formules te berekenen. Hierdoor kunnen deze formules niet worden geëvalueerd".

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Wellicht een eenvoudigere formule met het zelfde restultaat?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Johan-vdh schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:55:
Een nieuw topic openen lukt niet, dus ik doe het maar even hier.
Welkom :) Topic openen kan met de knop rechtsboven bij Client Software Algemeen maar ik heb je reactie verhuist naar een eigen topic. En een topictitel bedacht, de hele foutmelding past niet dus ik houd me aanbevolen voor een betere titel :P Misschien relevant: welke Excel-versie?

Anyway, begrijp ik goed dat je deze naar beneden kopieert? Dan misschien even opletten op het deels wel en deels net gebruiken van $, is dat zo bewust gedaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Ik heb toch echt moeite me een voorstelling te maken van hoe je bron er nu uitziet. Kun je niet een screenshot van de bovenste regels plaatsen, zodat we kunnen zien wat er aan de hand is? Vul die dan gewoon even met fictieve info.

Edit: en waar wil je die samengevoegde info hebben staan?

Als je geen plaatje via Tweakers kunt uploaden, kun je bijvoorbeeld https://nl.imgbb.com/ gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Patrick_6369 op 22-07-2020 14:06 . Reden: Extra vraag toegevoegd ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoeveel rijen heb je uberhaupt? Ga je niet over het maximum van Excel (1.048.576) heen?
(dat is het geval indien de gebouwen gemiddeld 2 straatnamen hebben)

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 22-07-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan dat niet makkelijker met =TEKST.SAMENVOEGEN() ?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XkQD7RY/excel.png

[ Voor 49% gewijzigd door Cheesy op 22-07-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Cheesy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:24:
Kan dat niet makkelijker met =TEKST.SAMENVOEGEN() ?

[Afbeelding]
Je gaat er vanuit dat de straatnamen netjes zijn verdeeld over twee kolommen, maar op basis van de formule die TS zelf heeft opgesteld vermoed ik dat ze gewoon onder elkaar staan. Dus:
StationBeethovensraat
StationPiet Heijnkade
BushalteMadeliefstraat

@Johan-vdh kan je met voorbeelden duidelijk maken hoe de data in elkaar zit en wat precies het gewenste resultaat is?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1